Nu știu dacă aici trebuie să postez, însă nu am găsit altă secțiune care să aibă discuții despre dreptul la intimitate.
Știu că anul trecut s-a modificat această lege, însă nu găsesc ce îmi trebuie.
Aș vrea să știu în ce condiții poate supraveghea angajatorul angajații, în birourile personale și în spațiile publice / depozite. Video și audio.
Știu că dacă supravegherea secretă este ilegală, dar dacă te notifică despre acest lucru?
Mă interesează dacă într-o cameră la care are acces mai multă lume (hol, bucătărie, depozit etc.) se poate monta un microfon (cu sau fără acceptul / știrea angajaților).
Mulțumesc mult.
Bună seara
Aș vrea să vă cer sfatul pe următoarea speță:
În urmă cu 4 ani, am închiriat un spațiu locativ, mobilat și utilat.
În această seară, am constatat că s-a defectat aragazul. Cine este responsabil cu reparația acestuia? Chiriașul sau proprietarul?
Mulțumesc frumos.
Ce vrei să spui prin impozit mai mic decât 16%?
Te referi la reducerea aia, de 25% din impozit (sau cât este)?
Ai idee ce lege reglementează relația asta?
Mulțumesc.
Revin cu o nouă întrebare, similară celei de mai sus.
Cine este responsabil de plata diverselor cheltuieli de reparație / modernizare ale clădirii în care este situat spațiul locativ închiriat?
Să fiu un pic mai explicit.
Avem chiriașul Chiriac, care a închiriat un apartament (mobilat și utilat) de la proprietarul Protopop.
1. În apartamentul respectiv se strică diverse chestii (se ard X becuri, se defectează bateriile de la chiuvetă / cadă, se defectează mașina de spălat, aragazul etc.). Cine plătește reparația sau înlocuitul produsului?
2. În bloc se schimbă ușa de la intrare, se schimbă țevile de la subsol, se curăță subsolul (operație de amploare, cu firmă specializată). În grija cui cad costurile astea?
3. În apartament este contor de gaze / apă și o centrală. Periodic, acestea trebuie revizuite, ca obligație legală. Cine achită costurile aferente?
Dacă mă puteți orienta și către legea care reglementează aspectele astea, v-aș fi recunoscător.
Mulțumesc frumos.
Faptul că respectivele publicații se află în cutia mea poștală presupune / confirmă că acestea sunt în posesia mea, drept urmare sustragerea lor se încadrează la furt, corect?
Mă interesează dacă autoritățile pot lua măsuri punitive la adresa respectivilor dacă voi reuși să probez faptul că aceștia fură corespondența din căsuța poștală.
Da,cutia este asigurată, dar revistele fiind mai voluminoase rămân pe la colțuri pe afară și se pot scoate relativ ușor.
În blocul în care locuiesc, corespondența pe care ar trebui să o primesc în cutia poștală dispare frecvent, lucru care este deranjant. Vorbesc aici atât de scrisori / plicuri cu facturi cât și de reviste la care sunt abonat (pentru care plătesc).
Ceea ce se întâmplă se numește furt sau violarea corespondenței? Întreb, pentru că din punctul meu de vedere se încadrează la furt (dispar bunuri pentru care eu am plătit)
La ce articol se încadrează și care ar fi pedeapsa?
Mulțumesc frumos pentru ajutor.
Bună seara,
Aș vrea să știu dacă, conform legislației în vigoare, plata fondului de reparații și a fondului de rulment (cele incluse în cheltuielile lunare de întreținere, afișate de administrație) cade în sarcina chiriașilor sau a proprietarului.
Mulțumesc frumos pentru ajutor.