Bună seara
Aș vrea să vă cer sfatul pe următoarea speță:
În urmă cu 4 ani, am închiriat un spațiu locativ, mobilat și utilat.
În această seară, am constatat că s-a defectat aragazul. Cine este responsabil cu reparația acestuia? Chiriașul sau proprietarul?
Mulțumesc frumos.
Daca prin contractul de locatiune,partile nu au prevazut concret drepturile si obligatiile,atunci repararea aparatelor casnice intra in responsabilitatea chiriasului care se prezuma ca le foloseste
Este o diferenta de chirie intre un imobil gol si unul utilat. Ca atare proprietarul va garanteaza (contra chiriei suplimentare) utilizarea bunurilor FUNCTIONALE. Un bun de folosinta indelungata (precum un aragaz) se poate defecta din cauza vechimii (raspunde proprietarul) sau din cauza ca locatarul a spart din neatentie geamul de la cuptor (raspunde chiriasul). Asta va rezulta din fisa de service. In cazul unei defectiuni pe vechime, proprietarul va opta ptr reparatie sau inlocuire. De altfel, daca chiriasul va pleca suparat ca nu-i mai merge aragazul, proprietarul va trebui sa rezolve problema ptr noul chirias. Desigur ca poate apela la garantia chiriasului plecat, atat ptr geam cat si ptr reparatia/inlocuirea datorata vechimii.
E mai mult o chestie de bun simt intre chirias si proprietar, decat o reglementare legala. Altfel...pot ramane amandoi cu pagube.
Daca chiriasul are nevoie de aragaz il va repara pe cheltuiala lui, daca va dori sa faca curat , va zugravi, binenteles pe banii lui.
Oricum , la plecare, predarea spatiului luat in chirie, se face inventarul si predare bunurilor in stare functionala cum s-au primit. De comun acord, cu o anumita c.v. se pot plati lipsurile sau defectiunile.