avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1055 soluții astăzi
Forum Activitate Ionut2007

Activitate Ionut2007

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule @Demos, fara suparare, dar bateti campii, si aceasta este ultima mea interventie pe acest topic.

Poate montarea incorecta a unui egr sa rupa o biela? NU !
Aveau dreptul sa testeze acel auto? Conform cu ce a scris initiatorul, si-a dat acordul in scris pentru testarea auto, deci DA !

Din punctul meu de vedere, acel motor urma sa cedeze, a fost doar nesansa celor din service sa cedeze la ei.
@Demos, esti intr-o mare eroare.
1. Se "initializeaza" si egr-u. de fapt ecu face un test de inchidere/deschidere si calibreaza anumiti parametrii automat pentru o functionare lina a motorului.
2. Nu se resofteaza calculatorul la schimbarea EGR.
3. La ruperea distributiei/axei cu came nu se rupe nici o biela! Am vazut zeci de masini cu distributie rupta/ax cu came rupt, chiar si arbore cotit rupt, si bielele erau intregi.
4. Personal nu cunosc NICI O reprezentanta cu stand de testare dinamometrica/simulare drum, daca stii tu una, te rog sa o numesti, chiar sunt curios.

Poate din punct de vedere legal stii cum stau treburile, dar cand este vorba de mecanica ar fi mai bine sa te abtii ca sa nu induci omul in eroare.
La 2.7 HDI nu am auzit sa fie probleme cu bielele, dar in acelasi timp, din experienta de 10 ani in domeniul tuningului iti spun ca un egr montat defectuos nu poate rupe o biela. Prin proasta functionare a egr-ului motorul pierde putere, ori pentru ruperea bielei ai nevoie de forte mult mai mari. Eu zic sa incerci sa rezolvi amiabil cu service-ul, sa-ti acopere ei manopera si tu sa platesti doar piesele. In cazul unul proces ai mari sanse sa pierzi pentru ca ai semnat acel acord de testare, deci erau indreptatiti sa testeze masina, apoi, prin expertiza, o sa se stabileasca faptul ca prin montarea acelui egr nu putea afecta bielele si tot tu vei ramane cu paguba.

@cyan, fara suparare, spune-mi macar o reprezentanta din Romania (ca sa nu zic service de cartier), dotat cu stand pentru verificarea performantelor motorului.
Pana nu ne spune proprietarul ce marca, model si motorizare este masina, ne racim tastele degeaba. probabil la intrarea in service s-a semnat si un acord pentru testarea autovehicolului. Nu stiu cate service-uri ce repara masini au si un stand de testare (dyno), inafara de cei care se ocupa de tuning, pentru a verifica performantele masinii inainte si dupa reparatie.

Cert este ca de la un egr inlocuit nu exista posibilitatea sa se rupa o biela. Si nici de la o distributie sarita (care din nou, nu are legatura cu egr-ul, daca se rupe in timpul testelor este simpla concidenta/nesansa). Tot ce se poate intampla la montarea egr-ului este ca mecanicul sa scape vreun surub, ceva in motor, caz in care acest surub poate bloca o supapa si distruge motorul, dar bielele nu sunt afectate, doar pistoanele si chiulasa (atat pistoanele cat si chiulasa sunt construite din aliaje de aluminiu, biela este construita dintr-un material mult mai dur).
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cum adica au remediat problema din soft? s-a intervenit asupra softului din ecu pentru eliminarea egr-ului? Daca da, o greseala in modificarea softului poate duce la ruperea bielei. Totusi, spune ce tip de auto este (Marca, model, cod de motor), cele mai predispuse la ruperea bielelor la grupul vag spre exemplu sunt motoarele pe benzina de 1.4 90CP si cele de 1.9 TDI cu codurile de motor BXE si BLS. Chiar si o montare defectuasa a egr-ului
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
DinuX a scris:

Eu stiu ca modificarea km de pe afisaj lasa urme in calculatorul masinii si se poate spune cu precizie care sunt km reali si cand a fost facuta modificarea, intr-o reprezentanta autorizata a fabricantului care are echipamentele necesare sa "citeasca" masina. La masinile cu ceas analogic se folosea bormasina sa dai inapoi ceasul si atunci n-aveai cum depista, la modificari de soft raman urme.

Daca sunt modificati de amatori lasa urme in alte module (km vechi), daca sunt modificati de profesionisti (nu cunosc vreunul, dar cu siguranta exista si la noi), atunci singura certitudine asupra km o ai daca a avut intrari in service regulat, nu o data la 3 ani.

La modelele mai vechi daca schimbai ceasurile de bord cu unele cu mai putini km nu era nici o problema, mergea masina perfect.

De asemenea, initiatorul nu are de unde sa stie cine a facut interventia asupra kilometrilor, masinile de obicei venind direct din germania cu km dati inapoi (stiu caz in care masina afisa 170.000 km min bord in 2016 si ultima revizie a avut-o la 265.000 km in 2009). Masina luata din germania, "unic proprietar", etc.
Răspuns la discuția Uzucapiune
Casa + terenul de sub casa, o sura si o gradina din spatele casei (~2500mp teren).
Discuție Uzucapiune
Buna seara,
Parintii mei locuiesc intr-o casa de la tara ce nu o au trecuta pe nume, de fapt nici parintii tatalui meu nu au avut-o trecuta pe nume.
De la moartea bunicului din partea tatalui (1985) toate contractele de furnizare, toate taxele, reparatiile, etc, au fost platite de parintii mei.
As dori sa stiu care sunt sansele ca parintii mei sa intre legal in posesia casei in care au locuit o viata (tata) si in ultimii 38 de ani mama.
Tata mai are o sora ce nu are urmasi, ce in ultimii ani e tot mai prezenta in viata noastra si banuiesc ca vrea sa puna mana pe casa. Are vreo sansa? a plecat din acea casa in anii 60-70 si de atunci nu i-a pasat de nimic.
Buna dimineata dragi colegi,
In luna iunie am fost implicat intr-un accident din care a rezultat ranirea conducatorilor auto. S-a intocmit dosar penal pentru vatamare corporala din culpa care s-a sfarsit cu clasare pentru faptul ca nu exista plangere prealabila si victimele nu au avut nevoie de 90 de zile ingrijiri medicale.

De la politie mi s-a spus ca am 90 de zile permisul suspendat conform noului cod penal.Din moment ce fapta nu mai este urmarita penal ce legatura mai are asta acum cu pemisul meu, care este la ora actuala suspendat?

Conform art 103 alin 1) pct c:
c) pentru o perioadă de 90 de zile când fapta conducătorului de autovehicul sau tramvai a fost urmărită ca infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice, precum şi în cazul accidentului de circulaţie din care a rezultat decesul sau vătămarea corporală a unei persoane şi instanţa de judecată sau procurorul a dispus neînceperea urmăririi penale, scoaterea de sub urmărire penală sau încetarea urmăririi penale, dacă pentru regula de circulaţie încălcată prezenta ordonanţă de urgenţă prevede suspendarea exercitării dreptului de a conduce.

Conform art. 221 al.1 din R.A.O.U.G. 195/2002:
(1) Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce la 30 de zile, la cererea titularului, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:

a) a fost declarat admis la testul de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie;

b) a obţinut permis de conducere cu cel puţin un an înainte de săvârşirea faptei;

c) în ultimii 3 ani de la data săvârşirii faptei pentru care se solicită reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce nu a beneficiat de o astfel de măsură;

d) în ultimii 2 ani de la data constatării contravenţiei pentru care se aplică sancţiunea contravenţională complementară nu a mai avut suspendată exercitarea dreptului de a conduce autovehicule sau tramvaie.

(2) Conducătorul de autovehicul sau tramvai nu beneficiază de reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, dacă:

a) perioada de suspendare a fost majorată, conform legii;

b) a cumulat, din nou, cel puţin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce;

c) a fost implicat într-un accident de circulaţie din care au rezultat numai pagube materiale, iar rezultatul testării aerului expirat sau al probelor biologice a stabilit că a condus vehiculul în timp ce se afla sub influenţa alcoolului;

d) sancţiunea contravenţională complementară s-a dispus ca urmare a neopririi la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune

1. a) Tocmai, vreau sa dau examenul si nu mi se permite, fara sa mi se comunice vreun articol care imi interzice asta
b) Am permisul din 2007
c) Nu am avut niciodata permisul suspendat
d) Nu am avut niciodata permisul suspendat
2. a) Nu a fost majorata perioada de suspendare (90 de zile spune regulamentul, 90 de zile mi-au comunicat si mie)
b) Nu aveam puncte penalizare
c) Rezultatul alcooltest a fost 0
d) Era intersectie semaforizata, nu trecere de cale ferata

Este vreun alt articol de lege care sa nu-mi permita prezentarea la examen si reducerea? Nu am primit nici un PV acasa, doar instiintarea ca sunt pieton 90 de zile. Este posibil ca politistii sa ma duca cu zaharelul intentionat, sa treaca primele 30 de zile de suspendare?

Multumesc anticipat.