avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 793 soluții astăzi
Forum Activitate cornel-matei

Activitate cornel-matei

Dle Alexandru, s-o luam pe rand:

Pt a avea succes in demersul ce-l aveti, conform subiectului, va trebuie rabdare, tact, si cunoastere/familiarizare a normelor in vigoare ca: 'Regulamentul privind accesul la sist. de distributie', Monitorul Oficial nr.255 bis/16.04.2009, Ordinul 32/30.08.2012
Cam astea va sunt necesare ca simplu viitor consumator.

1. fiindca ati mentionat in ultimul post ca e vorba despre bransament, regula cf legii pt aceasta operatiune spune ca 'inteparea' o poate face doar proprietarul magistralei subterane sau celui care are licenta de distributie in zona respectiva...
Verificati pe factura sorei dvs, cine este emitentul in antet?
In ce zona locuiti si, repet, cine e distribuitor acolo, dati nume exact. Ati mentionat un Distrigaz, care banuiesc ca e 'Distrigaz Sud retele', satelit al 'Engie', fost GDF Suez.

Si personal, ca o curiozitate, bransamentul la ce distanta se afla fata de magistrala subterana? Trebuie subtraversare drum, e pietruit sau asfaltat?

2. Toata activitatea in domeniul gazelor, transport, distributie, acces, este f bine reglementata de legi si regulamente in vigoare, si este supravegheata de ANRE f bine!
Va spun ca unul care am rezolvat cu ei probleme personale legate de modificari abonamente energie electrica, bransament(e) gaze.

Toate aceste calcule sunt reglementate de 'Regulamentul privind accesul la sistemele de distributie a GN' conform Anexei 5!

Daca v-au dat foaia de calcul/devizul, ca sa puteti compara/vedea exact pe ce se bazeaza ei in acel calcul, sunteti fericit! Cu ea, puteti compara modul de calcul facut sorei dvs, si puteti verifica sau ii poate verifica mai usor un organ de control, in speta ANRE...
Orice operator este obligat sa aiba afisat pe pagina oficiala, tarifele aplicate pt toate tipurile de activitati ce le presteaza, inclusiv activitati conexe ca acces la arhiva, copii xerox dupa documente, punere in functiune, etc.

3. Dupa aceasta verificare, Anexa 5 a dvs (daca vi-au dat-o), ce este afisat oficial pe site, si Anexa 5 de la sora dvs (pt ajutor in identificare formule de calcul si indici aplicati), puteti anexa la Sesizarea dvs catre ANRE, (pt care cred ca aveti numar emis) => si asteptati!

O sa aveti mari surprize, placute!!!
Si va rog un feedback la caz.


De mare ajutor sfaturile date...
Parca suntem dintr.o alta lume!

Dacă vreți să.o ajutați pe mama, va trebuie voința și răbdare, încredere și mers pe direcția corectă.
Căutați pe internet despre 'victimele violenței în familie'...
Veți găsi o adresă simpla la
[ link extern ] /
Acolo veți găsi multe Nr de tel, funcție de zonă dvs de locuit, judet/oraș.
Sunați pt asistenta la 0800 500 333, pt a găsi îndrumare și împreună s o puteți ajuta pe mama.
Luați legătura cu sursele tatălui de băutură, poate un vecin care îl exploatează, cârciumarul, etc...spuneți.le cat rău îi face lui și familiei.
Mergeți și la vecini și convingeți.i că împreună să mergeți la Politie, sa vb cu șeful de post, să faceți și o hârtie acolo.
Sigur lucrurile se vor mișca în direcția bună, Trebuie consiliere pt toți.
Și nu în ultimul rând, rugați.va pt ajutor in aceasta problema, pt că dependentele nu se tratează decât cu ajutor de Sus.
God cu dvs.
Răspuns la discuția Cerere info arhiva
am rezolvat/gasit cartea de munca
este in arhiva de la SC Constructii Hidrotehnice SA Iasi, str. Toma Cozma, nr.13, tel 0232.410.232 interior 105
niste persoane f f amabile

multumesc

o sa mai intreb cate ceva pe subiect, pt alte locatii

multumesc
Răspuns la discuția Proiect teava gaze bloc
1- se poate face proiect partial pt conducta/coloana pe casa scarii

2- nu cred ca operatorul sistemului de distributie a facut dimensionarea coloanei existente DOAR pt nr de utilizatori existenti la data cererii pt bransare, si apoi sa fie nevoiti sa traga teava separata pt ulteriori...
De obicei, se calculeaza/dimensioneaza lunad in calcul niste factori de simultaneitate pt TOATE apartamentele de pe scara, si astfel dimensioneaza teava corespunzator, pt eventuale bransamente ulterioare

3- dvs trebuie sa-i despagubiti pe investitorii initiali, cf. Ordinului 32/2012, art.7 (5);
despre acest lucru o sa va informeze si OSD, cf.ordin 32, art.7 (4)
Trebuie sa suportati cota-parte din bransamentul general (de la conducta din strada pana la scara blocului) si cota-parte din coloana existenta pana la et.2 inclusiv (a implicat proiect, materiale, manopera).

Daca nu va intelegeti amiabil la cota-parte, si are/au pretentii exagerate de cost/calcul, va adresati instantei judacatoresti, cf. ordin 32, art.7 (5), si veti obtine o suma corecta; nu dureaza mult decizia!

Ce trebuie sa faceti dvs?

0 - cititi Ordinul 32/2012; este mic, dar e f important sa fiti informat(a)! pt a nu sta la mana unora care o sa vi le dea cu 'pipeta', uneori eronate, si se vor da f importanti
1- mergeti la operatorul de distributie local (OSD), si spuneti ca doriti sa va bransati la gaze
2- o sa va un formular cu ce acte va trebuie pt a putea sa va dea Acordul de acces; se gaseste si pe site-ul OSD
3- mergeti si vb cu cel/cei considerati investitori initiali, sa va calculeze cota-parte despagubire.
Daca nu vor sa arate actele initiale cu costurile implicate, faceti cerere la OSD sa va puna la dispozitie acest lucru, caci ei au in arhiva aceste acte!
Apoi discutati iarasi cu datele reale pe masa... daca va vad informat(a), de obicei se vor inmuia, de nu... mergeti in instanta, nu e greu, si merge repede.
Astfel vor invata si 'personajele' ca nu pot face chiar orice.

Ulterior, dupa ce scapati de cota-parte initiala, luati in calcul, dvs si cei care vor dori dupa etajele 3 si 4, costul coloanei prelungite, costul instalatiei interioare in apartament (care se poate face cu orice firma autorizata, nu e obligatoriu cu OSD).

Mult succes si... rabdare, concentrati-va pe obiectiv si veti reusi!



buna ziua,

incerc sa ajut o persoana sa-si recupereze cartea de munca, ce a lucrat in 1989 la ALH Iasi - Baraj Pascani; exact asa mi-a transmis ca se numea atunci.

unde se poate gasi arhiva?

multumesc
Va rog pt un sfat
Mulțumesc
Crăciun fericit și sărbători cu liniște.
Buna ziua
Va rog pt ajutor/indrumare in urmatoarea situatie:

Exista o cladire locuita, marginita de 3 vecini, acces la strada, cartier de case, aflata pe un teren ce se plateste concesiune la Primarie; s-au inceput demersurile pt intabulare si cadastru.

In primavara acestui an s-a facut cerere pt bransament gaze, lucrare executata in sept, pana la gardul proprietatii. Pt a 2-a parte a lucrarii, de la contoar/caseta/gard la punctul de consum (centrala), se doreste sa se realizeze prin spatele cladirii, care este cu rol de gard/frontiera, pt ca pe restul distantei exista gard, situat la distanta de 50cm fata de cladire, avand acord verbal de la vecin.

Deschiderile la strada fiind de 10m, in general, vecinii se inteleg intre ei pt a folosi cladirile cu rol de demarcatie, acestia avand acces la propria cladire pt intretinere&diverse oricand.

Surpriza a aparut in momentul cand cei de la gaze au dorit un act facut la notar, prin care vecinul se obliga sa asigure accesul nemijlocit pt verificari la traseul de gaz, care se doreste construit prin spatele casei.
Vecinul suspicios, refuza acest lucru, si spune ca nu mai ofera acces la spatele casei.
Cei de la gaze, nu realizeaza lucrarea decat daca exista gard construit in situatia data.

Incepand procedurile pt cadastrare, aflu ca vecinul are cadastru, dar nu doreste sa arate tarusarea facuta de cadastristul lui.

Ce e de facut in situatia data? Exista reglementari pt astfel de situatii?
Pt cadastrul lui, n-ar fi trebuit sa fie/existe semnaturi de la vecinii care-i are?

Practic el are delimitata frontiera, dar nu doreste s-o materializeze in teren! decat atunci cand vom termina noi cadastrul, acest lucru implicand, realizarea incalzirii cu alte costuri.

ps. traseul de gaz nu se poate executa subteran prin curte, si nici pe fatada (pt aspect).

Va multumesc
bine spus: 'comitetul executiv... poate adopta'... cum el nu exista, si nici nu cred ca va apare prea curand... mergem asa cum 'am apucat, ca a fost bine!'.
Multe batai de cap -sar rezolva daca ar exista si ar fi functional acest comitet executiv.
Cum oamenii nu mai au rabdare, nici macar nu se mai sinchisesc sa-si fol ratiunea...

Aseara a avut loc ultimul act ref la incercarea de a rezolva amiabil aceasta situatie: in Adunarea generala reconvocata, s-a anulat tot procesul verbal din precedenta AG reconvocata din 8 aug, in interval de 3 min! oamenii crezand ca e o incercare de puci, de destabilizare a Asociatiei pt favorizarea unei ilegalitati, aveau lectia facuta!
Iar din toata treaba asta, s-au 'castigat' animozitati, care nu vor trece prea curand.
Efecte? Initiativa personala, implicarea, va deveni zero pe viitor.

O intrebare pe final: este legal ca o hotarare luata legal in AG reconvocata, sa fie anulata imediat printr-o alta AG?
Ma gandesc la Art.26 din L230/2007... cine ar trebui sau trebuia s-o aplice: cei nemultumiti de hotararea din 8 aug sau acum, cei nemultumiti de hotararea din 27 aug?

Va multumesc
elga50 a scris:

Asa se si incaseaza.
Pe masura ce se plateste de catre restantier, se acopera atat cotele de intretinere, cat si penalizarile restante.
Gresit ar fi fost daca din plata facuta se scadea numai de la penalizari.



Va multumesc pt exemplu si detaliere.

Am verif calculul expus de admin, si intr-adevar, din plata nu s-a trimis integral catre penalitati, ci cota parte cat revenea in calcul fata de o anumita suma vs numar de zile de restanta.

Nu cred ca are cum sa greseasca pt ca fol un program de calcul, care probabil este cumparat de la firma specializata sau dezvoltat personal.

va multumesc pt ajutor si detaliere.
speram sa se rezolve prin buna intelegere si evitare a unor astfel de situatii pe viitor.

cred c-ar fi bine pt AP sa info f serios ce implica intrarea in penalitati si unde se poate ajunge.