avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 590 soluții astăzi
Forum Activitate antonia_cristescu

Activitate antonia_cristescu

Răspuns la discuția Bariera
Bună ziua,
Verificați, vă rog, prevederile din contractul de vânzare-cumpărare al apartamentului și dispozițiile din regulamentul de condominiu, pe care l-ați semnat.
Bună seara,
Răspunsul la întrebarea dumneavoastră se găsește în conținutul Ordonanței de urgență nr. 97/2005, privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, actualizată.
Art. 39 alin. 2 prevede clar această obligație: "Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărţii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărţii de imobil".
Mai mult, art. 43, care enumeră contravențiile stabilește la lit. b): " nerespectarea dispoziţiilor art. 12 alin. (2), art. 18 alin. (1), art. 19 alin. (2), art. 39 şi 40, cu amenda de la 40 lei la 80 lei".
Sper că v-am fost de folos în căutarea unui răspuns legal întemeiat.
O seară frumoasă!
Va multumesc frumos pentru raspuns. Voi depune si memoriile mentionate. Cu astea epuizez toate solutiile amiabile?
As demara o actiune in instanta, insa nu imi este foarte clar ce trebuie sa cer. Concret as avea nevoie de o decizie care sa impuna acetor institutii sa elaboreze listele de sume/ tarife decontabile. Imi amintesc ca am citit intr-un ordin al lor ca au obligatia sa completeze normele de aplicare intr-un termen care a fost depasit. Bineinteles nu mai gasesc articolul in sutele de pagini.
Carei instante ar trebui sa ma adresez si ce trebuie sa cer?
Am auzit fel de fel de teorii, inclusiv abuz in serviciu.
Exista vreo metoda rapida de a rezolva aceasta problema in instanta? Un proces desfasurat pe cativa ani nu ar fi tocmai de folos.
Va solicit ajutorul intr-o problema delicata, legata de punerea in aplicare a unui ordin aflat in vigaore ( ordinul comun ms/ cnas nr. 619/360/2014). Anexa nr. 38 a acestui ordin prevede, cu titlu de noutate, decontarea aparatului de ventilatie non-invaziva de catre casa de asigurari de sanatate.
In vara anului 2014 am inchiriat un asemenea aparat de la o firma agreata de CASMB, cu promisiunea ca in maxim 2 luni, chiria ( in valoare de 2700 lei/luna) va fi decontata de catre CASMB
Am facut toate demersurile mentionate in lege, am depus o cerere, insotita de un dosar complet. M-am lovit de refuzul violent al personalului institutiei, care nu a dorit sa primeasca dosarul, invocand ca nu au auzit de acest ordin, iar dupa nenumarate insistente, spunand ca nu doresc sa isi faca probleme cu superiorii. Printr-o minune am reusit sa inregistrez documentele si am primit un raspuns halucinant in termen de 30 de zile, prin care se confirma existenta acelei anexe in ordinul aflat in vigaore, dar se preciza sec [Pentru dispozitivele medicale nou introduse prin Ordinul comun MS/CNAS nr. 619/360/2014 nu au fost stabilite preturile de referinta sau sumele de inchiriere, motiv pentru care acestea nu pot fi decontate prin CASMB-24 OCT. 2014]
Mentionez ca am depus acelasi dosar si la Ministerul Sanatatii, insotit de raspunsul CASMB. Raspunsul a fost pe masura- in 3 pagini ne-a fost transmis cu copy-paste un fragment din lege, care confirma ca pacientul se incadreaza in criterii, la care a fost adaugata urmatoarea fraza [Pentru clarificarea unor aspecte tehnice privind unele dintre dispozitivele ofertate de catre furnizori, necesare pentru stabilirea preturilor de referinta/ sumelor de inchiriere, s-au solicitat punctele de vedere comisiilor de specialitate ale Ministerului Sanatatii. In continuare proiectul de ordin este transmis Ministerului Sanatatii pentru avizul conform( potrivit reglementarilor legii nr. 95/2006) si apoi publicate in Monitorul Oficial.-8.dec.2014].
Avem un raspuns de la directia de plati a ministerului muncii, din care reiese ca vom primi un ajutor financiar, fara a se perciza cand, sau in ce valoare. Am depus cerere de audienta si la CASMB si la MS, fara niciun raspuns de mai bine de 2 luni.
Ce pot face in situatia aceasta?! Legea este in vigoare, dar nu este functionala de mai bine de jumatate de an. Datoriile se aduna si furnizorul incepe sa ameninte cu reposesia aparatului, vital vietii pacientului. Mai pe intelesul tuturor- pacientul nu poate trai mai mult de 5 minute fara aparat, sectiile de terapie intensiva refuza sa il spitalizeze, iar noi nu ne mai permitem sa platim facturile. Va multumesc!