In luna februarie a.c. am trimis prin posta conducerii asociatie o contestalie la lista de plata pe luna ianuarie in care erau multe greseli, majoritaea intentionate. Nu luase in consideratie scaderea TVA-ului la apa, la gunoiul menajer, bagase toata cantiatea de apa consumata si la apa pluviala, etc.In final imi exprimam speranta ca la apropiata adunare generala ce speram sa se tina dupa lege, voi dezbate in fata proprietarilor printre altele si cele enumerate mai sus. Raspunsul , unul agramat, ca vai de el tehnoredactat, l-am primit in data de 14.03.2015, tot prin posta si nu mica mi-a fost surpriza cand am citit urmatoarele: "Pentru doar 4 luni de activitate pe anul 2015 al asociatiei(Comitet Executiv) si 1 luna a administratorului de imobile, nu se va convoca A.G. a Asociatiei. Se va convoca A.G. a Asociatie in trim.al III-lea,hotarare luata de C.Ex. si Presedintele Asociatiei de Proprietari "........" in data de 07.03.2015". Repet, am reprodux exact textul cum este in materialul primit. Aratam mai sus ca pe 30 martie 2015 a avut loc adunarea generala si desi am spus ca-i nestatutara, fosta conducere de atunci care practic s-a reales, si m-a acuzat ca-s instigator.
Judecatoria a constata ca adunarea a fost nestatutara si cheltuielile de judecata au fost suportate de proprietari desi am sustinut ca cei vinovati trebuie sa plateasca. In data de 20.07.2015 eram anuntati ca in data de 27.07.2015 va avea loc o alta adunare generala. La data stabilita prezenta a fost sub 50% si s-a luat decizia reconvocarii peste exact o saptamana.
Chiar daca si de data asta prezenta era la fel de subtire era statutara si totul s-a desfasurat normal, a fost ales comitetul executiv.... La cererea mea scrisa, Consiliul Local Municipal a delegat un reprezentant spre a lua pulsul vietii cartierului meu. Mentionez ca actuala presedinta la data de 30.03.2015 era membra a fostului comitet executiv si una din semnatarele procesului vorbal prin care acea adunare era considerata ca statutara.
Desi iesisera la iveala multe nereguli in activitatea, multe foarte grave, administratorei si a conducerii asociatie de atunci, acualul comitet nu aschitat nimic ptr. aflarea adevarului pana in luna, daca nu ma insel, decmbrie 2015 cand motivand probleme de sanatate s-a retras. Intre timp o persoana din cartier, apropiata de actuala presedinta, a facut un curs de administrator la Bucuresti si i-a luat locul imediat vechii administratore. Ce putea sa invete femeia asta in 3-4 sedinte, Dumnezeu stie dar listele de plata erau oglina inaltei scolarizari. Nu aveau un program care sa prelucreze datele, sa le centralizeze, sa le imparta pe blocuri si pe scari. M-am oferit sa le dau un program facut de mine in Excel pentru o alta asociatie dar am renuntat vazand ce raspuns am primit de la actuala presedinta. M-a iritat si salariul care si l-a cerut actuala administratora, 1400 lei brut, suma destul de mare comparativ cu ceea ce avea vechea adminstratora, cu atat mai mult cu cat nu avem o asociatie atat de mare, amjoritatea proprietarilor fiind batarani pensionari.
Voi incerca sa apelez la sprijinul celor din primarie dar am constatat ca atat acolo cat si la companiile furnizoare de apa si coletarea gunoiului menajer este amorteala totala, se asteapta alegerile si nu stiu in ce parte sa traga.=D>
Saptamana viitoare voi duce o adresa in dublu exemplar, asa cum mi-ati sugerat si in functie de raspunsul primit voi actiona intr-un fel sau altul, asa cum prevede legislatia actuala.
Va multumesc foarte mult pentru atentia acordata, acelasi lucru l-am spus si eu presedintei de asociatie dar ia ca reper data la care a fost domnia sa inscaunata, cu atat mai mult cu cat, desi adunarea generala de anul trecut decisese ca nimeni din conducerea asociatie, exceptand administratora, femeile de servici si instalatorul, sa fie fara indemnizatie, la scurt timp a solicitat o anume suma motivand ca efortul depus de ea trebuie recompensat. Legea spune sa ne adresam celor din primarie desemnati sa coordoneze activitatile asociatiilor, dar acestia lipsesc cu desavarsire, sunt in calduri din cauza viitoarelor alegeri nestiind cine va veni la putere. In cazul acesta cui ne adresam?
Anul trecut, la sfarsitul lunii martie, a avut loc adunarea generala de proprietari in asociatia a carui membru sunt. Prezenta a fost slaba si administratora, comitetul executiv de atunci au decis ca este statutara si ca nu mai este nevoie de reconvocare. Judecatoria a analizat si a declarat-o nestatutara fapt ce a dus la reconvocarea acesteia la sfarsitul lunii iulie. Nici de data asta nu s-a intrunit numarul necesar de proprietari urmad sa se reia peste 7 zile. Nici de data asta nu s-au prezentat in numar mare membrii asociatiei dar a fost statutara.
Anul acesta am intrebat actuala presedinta de asociatie cand se tine urmatoarea adunare generala ca dupa lege ar trebui sa aiba loc in primul trimesteru iar manualul administratorului spune ca de preferinta in luna februarie.
Raspunsul primit a fost ca se va tine in trimestrul IV al acestui an, nu mai devreme adunarea anterioara, motivand ca asa a decis comitetul executiv.
Cine trebuie respectat, Legea 230/2007 sau hotararea comitetului executiv? Se pare ca greu se despart unii de ciolan.
Adunarea generala, hotararile aprobate atunci, au fost declarate nestatutare si datorita unora care acum fac parte din conducere, care nu au inteles nimic din legislatia in vigoare.#-o
Interesant, cati metri cubi platesc atatia merg la canal, la epurare, la pluviala. De baut de unde beau, de udat plorile de unde iau ca sa nu mai ma intreb cu ce apa gatesc?
Este posibil ca aceeasi cantitate de apa potabila consumata mi-a fost taxata si ca apa pluviala. Este posibil asa ceva?X-(
Administratora asociatiei din care fac parte sustine ca la cheltuielile pe numar persoane intra salariul femeii de servici. Daca ar fi asa ce -ar intampla daca proprietarii s-ar imputina tot mai mult din diferite motive, concedii, deplasari in strainatate, etc......?:frantic:
Cenzorul, dupa lege, face parte din Comitetul executiv, cel putin asa am inteles eu. Cenzorul nostru accepta ideea asta la bine, la rau, mai ales ca a absolvit AS-ul, se tine departe.
Este sau nu membru al Comitetului executiv?
Intr-adevar, conducerea si administrarea unei asociatii se fac dupa reguli stabilite de lege, dar ce ne facm cand cei alesi nu cunosc legislatia? Este jalnic sa constatam ca asociatia a devenit un troc imbelsugat in care unii lapaie iar ptr. altii un adevarat jug al poverilor.
Am dovezi destule cum ca cei din conducerea asociatie mele merg dupa HG 400/2003. Impreuna cu mai multi propietari am cerut sa vedem si noi statele cu salarii si remunerari la care administratora a spus nu avem dreptul. Habar nu avea de prevederile articolului 10 din Legea 230/2007 si atunci cum sa nu ne irite faptul ca ptr. unii asociatia devine un troc din care lapaie cativa, unii aflati in hibernare. Nu pot fi seful unei sectii de tamplarie dar nu am habar de acea meserie, cum sa acceptam remunerarea celor care isi pun semnaturile pe listele cu ceea ce avem de achitat si ptr. unii 2x2 fac 4, ptr. altii 2x2 fac...5 si ptr alesi 2x2 fac ...1,5? Dezavuez ideea de a nu fi platit ptr o munca prestata corect dar nu pot accepta sa fim prostiti intr-asa hal.
Suntem pregatiti ptr un audit contracost dar unde ne putem adresa si cam la ce suma se ridica? Nu prea ne-ar surade ideea sa-l faca cei prevazuti de lege ptr. ca din experienta anilor trecuti nu putini administratori au fost si agenti electorali.
Incep sa cred ca si pe aici suntem pe tabere, tabara "Cine nu-i cu noi ii impotriva noastra", tabara "Corb la corb nu-si scoate ochii"...
Administratorii se apara intre ei, proprietarii ei vorbesc ei aud, in functie de rezultatele auditului ce-l vom sustine material vom decide daca ne adresam sau nu justitiei.
Nici eu nu iau ca biblie manualul asociatiei de proprietari dar este un indreptar destl de bun ptr. administratori si mai ales ptr. comitetul executiv sau comisia de cenzori.Daca v-as arata cum arata o lista cu ceea ce trebuie sa platim fata de asociatie v-ati schimba parerea si v-ati intreba cum de a ajuns administratora. Mai dureros ca cei care ar trebui sa verifice calculele isi pun semnatura, isi asuma o mare raspundere in cazul in care se va face un audit dupa carte ca la carte. In cariera mea am lucrat dupa legi si instructiuni si cand venea auditul stateam linistit, respectand legea traiesc linistit.
Nu ca sustin in continuare reatestarea periodica dar administratorilor, am convingerea ca multi is paraleli cu legislatia, cu contabiitate. Discutiile purtate pe aici imi intaresc convingerile trebuie sa fac, eu si cei care ma sustin, ca si la noi sa intre totul in normalitate.
Dupa discutiile purtate cu d-stra incep sa am incredere tot mai mare in mine, am incercat sa conving si pe altii ca una-i legislatia asociatiilor de proprietari si alta ni se aplica. Dar cum toti ne vrem eroi dar sa moara altii ptr noi am ramas singur in lupta asta. Comitetul executiv al asociatiei functioneaza dupa un principiu de actualitate, la vremuri noi... oameni noi cu o singura conditie, sa ramanem tot noi. Foarte multi se retrag motivand ca administratora are relatii puternice in primarie, in lumea politica.
HG 400/2003 avea un articol care nu inteleg de ce nu nu a fost preluat si de noua legislatie, din 3 in 3 ani avea loc reevaluarea administratorilor. Acum atestarea lor este definitiva desi, ma repet, mai toate merg dupa HG amintit mai sus. Avem secretar, avem sefi de scara, dupa mine pot sa aiba ambasadori, ministri dar nu pe banii proprietarilor. Legislatia prevede ca membrii comitetului pot fi sau nu remunerati, la noi ii lege sa ciuguleasca ceva. Cred ca si aici ar trebui lucrat la legislatie, a plati pe cineva inseamna ca merita dar ca sa ai fond de premiere cand avem restantieri multi, cu sau voia lor, ceva nu-i in regula. Din manualul Asociatiei de proprietari am retinut ca este indicat ca fiecare scara sa aiba un reprezentant in comitetul executiv, ca este recomandat ca presedintele, membrii comitetului executiv sa fie alesi pe o perioada de maxim 2 ani. De cand ma stiu, aceiasi oameni in comitet, acelasi presedinte pana acum 3 luni cand a schimbat domiciliul, asta cam de cand a aparut HG 400.
Se poate cere un audit care sa vina din afara localitatii mele?