Anul trecut, la sfarsitul lunii martie, a avut loc adunarea generala de proprietari in asociatia a carui membru sunt. Prezenta a fost slaba si administratora, comitetul executiv de atunci au decis ca este statutara si ca nu mai este nevoie de reconvocare. Judecatoria a analizat si a declarat-o nestatutara fapt ce a dus la reconvocarea acesteia la sfarsitul lunii iulie. Nici de data asta nu s-a intrunit numarul necesar de proprietari urmad sa se reia peste 7 zile. Nici de data asta nu s-au prezentat in numar mare membrii asociatiei dar a fost statutara.
Anul acesta am intrebat actuala presedinta de asociatie cand se tine urmatoarea adunare generala ca dupa lege ar trebui sa aiba loc in primul trimesteru iar manualul administratorului spune ca de preferinta in luna februarie.
Raspunsul primit a fost ca se va tine in trimestrul IV al acestui an, nu mai devreme adunarea anterioara, motivand ca asa a decis comitetul executiv.
Cine trebuie respectat, Legea 230/2007 sau hotararea comitetului executiv? Se pare ca greu se despart unii de ciolan.
Adunarea generala, hotararile aprobate atunci, au fost declarate nestatutare si datorita unora care acum fac parte din conducere, care nu au inteles nimic din legislatia in vigoare.#-o
ART. 23_L230/2007
(1) Dupa adunarea generala de constituire a asociatiei de proprietari va avea loc cel
putin o data pe an, in primul trimestru, o adunare generala a proprietarilor membri ai
asociatiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel putin unei adunari generale
a proprietarilor apartine membrilor comitetului executiv, inclusiv presedintelui asociatiei
de proprietari.
(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari
Referinta este legea si nu preferintele din manualul administratorului!
Va multumesc foarte mult pentru atentia acordata, acelasi lucru l-am spus si eu presedintei de asociatie dar ia ca reper data la care a fost domnia sa inscaunata, cu atat mai mult cu cat, desi adunarea generala de anul trecut decisese ca nimeni din conducerea asociatie, exceptand administratora, femeile de servici si instalatorul, sa fie fara indemnizatie, la scurt timp a solicitat o anume suma motivand ca efortul depus de ea trebuie recompensat. Legea spune sa ne adresam celor din primarie desemnati sa coordoneze activitatile asociatiilor, dar acestia lipsesc cu desavarsire, sunt in calduri din cauza viitoarelor alegeri nestiind cine va veni la putere. In cazul acesta cui ne adresam?
Faceti o adresa in doua exemplare si inregistrati-o la asociatie. Solicitati prin aceasta presedintelui asociatiei sa convoace adunarea generala pana la sfarsitul primului trimestru, asa cum se prevede in art. 23 din L 230/2007.
Pastrati un exeplar si eventualul raspuns scris.
Daca la 1 aprilie vedeti ca nu a convocat adunarea generala, sesizati in scris serviciul asociatii de proprietari din primarie. Lasati-i pe cei cu alegerile sa se ocupe de alegeri dar apelati al acest serviciu.
Amenzile sunt de minim 500 lei pentru presedintii care nu convoaca adunarea generala anuala in primul trimestru.
In luna februarie a.c. am trimis prin posta conducerii asociatie o contestalie la lista de plata pe luna ianuarie in care erau multe greseli, majoritaea intentionate. Nu luase in consideratie scaderea TVA-ului la apa, la gunoiul menajer, bagase toata cantiatea de apa consumata si la apa pluviala, etc.In final imi exprimam speranta ca la apropiata adunare generala ce speram sa se tina dupa lege, voi dezbate in fata proprietarilor printre altele si cele enumerate mai sus. Raspunsul , unul agramat, ca vai de el tehnoredactat, l-am primit in data de 14.03.2015, tot prin posta si nu mica mi-a fost surpriza cand am citit urmatoarele: "Pentru doar 4 luni de activitate pe anul 2015 al asociatiei(Comitet Executiv) si 1 luna a administratorului de imobile, nu se va convoca A.G. a Asociatiei. Se va convoca A.G. a Asociatie in trim.al III-lea,hotarare luata de C.Ex. si Presedintele Asociatiei de Proprietari "........" in data de 07.03.2015". Repet, am reprodux exact textul cum este in materialul primit. Aratam mai sus ca pe 30 martie 2015 a avut loc adunarea generala si desi am spus ca-i nestatutara, fosta conducere de atunci care practic s-a reales, si m-a acuzat ca-s instigator.
Judecatoria a constata ca adunarea a fost nestatutara si cheltuielile de judecata au fost suportate de proprietari desi am sustinut ca cei vinovati trebuie sa plateasca. In data de 20.07.2015 eram anuntati ca in data de 27.07.2015 va avea loc o alta adunare generala. La data stabilita prezenta a fost sub 50% si s-a luat decizia reconvocarii peste exact o saptamana.
Chiar daca si de data asta prezenta era la fel de subtire era statutara si totul s-a desfasurat normal, a fost ales comitetul executiv.... La cererea mea scrisa, Consiliul Local Municipal a delegat un reprezentant spre a lua pulsul vietii cartierului meu. Mentionez ca actuala presedinta la data de 30.03.2015 era membra a fostului comitet executiv si una din semnatarele procesului vorbal prin care acea adunare era considerata ca statutara.
Desi iesisera la iveala multe nereguli in activitatea, multe foarte grave, administratorei si a conducerii asociatie de atunci, acualul comitet nu aschitat nimic ptr. aflarea adevarului pana in luna, daca nu ma insel, decmbrie 2015 cand motivand probleme de sanatate s-a retras. Intre timp o persoana din cartier, apropiata de actuala presedinta, a facut un curs de administrator la Bucuresti si i-a luat locul imediat vechii administratore. Ce putea sa invete femeia asta in 3-4 sedinte, Dumnezeu stie dar listele de plata erau oglina inaltei scolarizari. Nu aveau un program care sa prelucreze datele, sa le centralizeze, sa le imparta pe blocuri si pe scari. M-am oferit sa le dau un program facut de mine in Excel pentru o alta asociatie dar am renuntat vazand ce raspuns am primit de la actuala presedinta. M-a iritat si salariul care si l-a cerut actuala administratora, 1400 lei brut, suma destul de mare comparativ cu ceea ce avea vechea adminstratora, cu atat mai mult cu cat nu avem o asociatie atat de mare, amjoritatea proprietarilor fiind batarani pensionari.
Voi incerca sa apelez la sprijinul celor din primarie dar am constatat ca atat acolo cat si la companiile furnizoare de apa si coletarea gunoiului menajer este amorteala totala, se asteapta alegerile si nu stiu in ce parte sa traga.=D>
Saptamana viitoare voi duce o adresa in dublu exemplar, asa cum mi-ati sugerat si in functie de raspunsul primit voi actiona intr-un fel sau altul, asa cum prevede legislatia actuala.
A cam venit vremea sa renuntam si la excel: sunt programe solide acum care utilizeaza internetul. Excelul este fragil si nu lucreaza in sistem baze de date.
Proces castigat.
Vasy52
Buna ziua. Am cistigat un proces impotriva asociatiei de proprietari. Speta fiind anulare P.V. adunare generala din 2013, primul capat al cererii. Al doilea ... (vezi toată discuția)