giulonline, pe forumul Avocatnet avem un standard de comunicare care impune participanților la discuții respect reciproc.
Vă rog să-l respectați.
Mulțumesc.
Buna ziua,
Anuntarea telefonica a evenimentului nu inseamna si ca de la acea data curge termenul legal de efectuare a constatarii daunei. Ar fi trebuit ca ulterior avizarii telefonice sa transmiteti si documentele necesare constituirii dosarului de dauna.
Nu poate fi analizat motivul diminuarea sumei de despăgubire fara analizarea dosarului de dauna. Cel mai probabil o sa fie o problema privind cheltuielile cu inchirierea autovehiculului din motivul comunicat mai sus.
ARTICOLUL 18 din Norma nr. 20,2017
Avizarea prejudiciilor
(1) Pentru acoperirea prejudiciilor suferite în urma producerii unor accidente de vehicule, persoanele prejudiciate se adresează în vederea avizării daunei:
a) asigurătorului RCA cu care proprietarul/utilizatorul vehiculului răspunzător de producerea accidentului a încheiat asigurarea RCA;
b) reprezentantului de despăgubiri;
c) propriului asigurător RCA în cazul utilizării decontării directe;
d) BAAR, în calitatea acestuia de birou gestionar.
(2) La avizarea daunelor în legătură cu producerea unui eveniment asigurat prin contractul RCA, asigurătorul RCA deschide dosarul de daună procedând la:
a) efectuarea constatării prejudiciilor şi evaluarea iniţială a daunelor;
b) informarea în scris a părţii prejudiciate cu privire la documentele care trebuie depuse pentru soluţionarea pretenţiilor de despăgubire;
c) soluţionarea cererii în termenul legal.
(3) Asigurătorul RCA înregistrează toate documentele depuse la dosarul de daună.
(4) Asigurătorul RCA efectuează constatarea prejudiciilor în termen de 3 zile lucrătoare de la data avizării sau la o dată ulterioară convenită de către părţi.
(5) Obligaţia prevăzută la alin. (4) poate fi invocată de către persoana prejudiciată numai în condiţiile în care aceasta permite accesul asigurătorului RCA la bunul avariat şi asigură condiţiile necesare în vederea efectuării constatării.