avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 713 soluții astăzi
Forum Activitate mrac

Activitate mrac

Multumesc frumos pentru raspuns!
Delegare de competenta in ce sens? Eu oricum nu semnez nimic avand functie de executie, nu se pune problema sa am drept de semnatura. Documentele sunt deja semnate de superiorul meu din partea societatii, iar la birou merg pentru a fi semnate/completate si de cealalta parte, in cazul de fata viitorul salariat.
Este legal ca un contract de munca sa fie semnat de parti si altfel decat fizic, cu pixul?
Prin e-mail de exemplu (semnatura electronica si transmitere doc prin curier sunt excluse din motive financiare). Contractul de munca semnat in pdf de catre salariat si transmis pe e mail angajatorului este valabil si legal incheiat?

Multumesc,
Buna seara,

Imi puteti spune va rog cum semnati in cadrul organizatiei in care activati documente ca: decizii incetare, contracte individuale de munca si acte aditionale?
In cadrul companiei in care lucrez documentele ce tin de angajare: contracte de munca, declaratii, act aditional gdpr, act aditional de lucru de acasa etc, se semneaza fizic la sediul angajatorului. Lunar avem cam maximum 50 de angajari si durata semnarii unui contract de munca cu un angajat este de 1 ora.
Vin in atentia dvs. cu aceasta intrebare intrucat din martie pana acum nu au gasit nicio solutie si tot mergand la birou (sunt singura din departament care merge pentru aceste semnari) am contactat Covid, iar acum imi este foarte teama sa mai merg.
Celelalte documente precum cereri demisie, acte aditionale modificare functie/ salariu, decizii incetare se primesc/emit via e-mail cu semnatura in pdf.
Ideea de semnatura electronica sau transmitere documente prin curier se exclude din ratiuni de economisire.

Va multumesc!
Buna ziua,

Un salariat care este anul II la o facultate cu frecventa redusa poate fi scutit de impozit (celelalte conditii sunt indeplinite)?
Ordinul nu face distrinctie intre cursuri de zi/seral sau cu frecventa redusa ci se mentioneaza doar ca facultatea sa fie acreditata.

Multumesc pentru raspuns!
Răspuns la discuția Hg 905/2017
Multumesc pentru raspuns.
Discuție Hg 905/2017
Buna seara!

Am o nelamurire cu privire la transmiterea in Revisal a actelor aditionale; potrivit Hg. 905/ 2017 modificarea functiei si a altor elemente se transmite in Revisal anterior producerii modificarii, modificarea salariului, insa in termen de 20 de zile lucratoare de la data aplicarii modificarii.
In cazul in care prin acelasi act aditional se modifica atat functia cat si salariul, ce termen ar trebui respectat? (Anterior producerii modificarii sau termenul de 20 zile lucratoare?).
Tind spre - anterior producerii modificarii - si asta pe principiul ca mai bine mai devreme decat mai tarziu.
Mi se pare sau aceste prevederi se cam bat cap in cap?
Multumesc!

Asa ma gandeam si eu...
Multumesc frumos pentru raspuns!
O zi buna!
Buna ziua!
Incepand cu data de 01.01.2015 stiu ca s-a modificat Codul Muncii in ceea ce priveste problema acordarii concediului de odihna.
Astfel, daca in Codul Muncii de dinainte de modificare art. 145 alin 2 prevedea:
" durata concediului de odihna se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic", acum aceasta prevedere nu mai exista; in plus, perioadele de incapacitate temporara de munca, concediu maternitate nu se mai scad din durata efetiva a concediului de odihna.

Intrebarea mea este urmatoarea, intrucat tot Codul Muncii precizeaza ca durata minima a concediului de odihna anual este de 20 zile lucratoare eu ce sa inteleg ca indiferent daca o persoana se angajeaza la inceputul sau mijlocul anului acesta tot de acest minim de 20 de zile beneficiaza?( tinand cont de faptul ca nu mai exista prevederea potrivit careia concediul se acorda proportional cu perioada lucrata efectiv); si daca indiferent de data angajarii beneficiaza de acest minim de 20 zile, nu i se mai retin banii pentru co necuvenit daca pleaca din societate mai devreme?

Va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine... Sunt confuza....

Va multumesc!

Buna ziua,

Lucrez la o firma de paza si ma confrunt cu urmatoarea situatie:

- unui salariat i s-a desfiintat postul nelegal; acesta a dat societatea in judecata si a castigat, astfel trebuie repus in situatia anterioara (reincadrat pe functia detinuta anterior).

Intre timp, intrucat s-au reziliat contractele cu anumiti beneficiari, functia pe care dansul o detinea nu mai exista.

Cum procedez legal in aceasta situatie?

Il reintegrez si ii dau preaviz?

Care ar fi solutia legala?

Multumesc,