Multumesc pentru raspuns dar in mod sigur daca are peste 10 ani poate beneficia de pensie, cf legii 127/2019. Intrebarea este pentru cei ce nu au acei 10 ani ce variante exista, si sub ce lege intra?
Ma confrunt cu urmatoarea situatie. Detin o firma ce nu desfasoara activitate care detine un apartament in care locuiesc de cativa ani in baza unui contract comodat.
Anul trecut la ONRC nu m-au lasat sa scriu la Tipul de activitate: nu desfasoara activitate, sub pretextul ca acea firma trebuie sa primeasca undeva corespondenta, sa-si verifice email-ul, etc, asa ca au trecut:
Sediul Social:
DESFASOARA ACTIVITATI PROPRII DE BIROU PENTRU SOCIETATE.
NU SE DESFASOARA ACTIVITAILE PREVAZUTE IN ACTUL CONSTITUTIV SAU MODIFICATOR
Cei de la Taxe si impozite refuza sa imi incadreze cladirea ca fiind Rezidentiala si spun ca pentru ca desfasoara acele activitati proprii de birou este Nerezidentiala.
In cazul in care un apartament, aflat in proprietatea firmei X ca bun, devine sediul social pentru firma Y (numai sediul social, nu si punct de lucru), iar apartamentul este declarat la Taxe si Impozite (prin Raportului de evaluare pentru impozitare) ca destinatie rezidentiala (contract comodat intre firma si o persoana fizica), ar trebui declarat undeva ca reprezinta si sediul social pentru firma Y? In caz afirmativ se schimba suma platita ca impozit?
Multumesc frumos! In cazul in care angajez o a treia persoana, tot peste 45 ani, pentru care nu decontez nimic prin SUN 2017, presupun ca nu mai poate fi considerata dubla finantare.
Multumesc pentru raspuns. Deci ar putea plati maxim 10% din suma totala, in cel mai rau caz. Pe cazul de mai sus, la o chirie de 1000 RON / luna, un maxim de 100 RON.
As dori sa stiu ce impozite/taxe trebuie sa plateasca un pensionar (cu o pensie sub salariul minim pe economie - am inteles ca si asta conteaza) in cazul in care se hotaraste sa isi inchirieze o camera in propriul apartament.
Sa presupunem valoarea chiriei la 1000 RON/ luna.
Am inteles ca fiind sub plafonul de salariul minim pe economie va plati la ANAF numai cei 10% adica 100 RON / luna. Este adevarat?
In cazul in care unui S.R.L. i se schimba numele, dar se pastreaza acelasi CUI, J, domeniu, etc - nume declarat la ITM ( sau/si REVISAL, aici nu stiu foarte sigur) si exista niste contracte deja semnate (cu vechiul nume al S.R.L.-ului, nedeclarate inca in REVISAL, urmeaza a fi declarate) ce vor intra in vigoare dupa data la care noul nume a fost declarat, ar trebui aceste contracte refacute cu noul nume al S.R.L.-ului? In caz contrar, care sunt penalitatile ?