Buna ziua!
Sunt administrator la o asociatie de proprietari si am o nelamurire.
Am un tabel cu acordul proprietarilor pentru o lucrare de 1600 lei. factura a venit in valoare de 2000 lei. Daca a semnat-o presedintele e ok? Ce acte trebuiesc intocmite avand in vedere ca exista acest supliment de 400 lei fata de ce au stabilit la inceput? Procesul verbal de receptie este semnat de presedinte si de doi proprietari din acea scara de bloc. Ca sa impart aceasta factura in 3 - 4 transe in listele de plata pot sa o fac numai la indicatia verbala a presedintelui sau trebuie scris undeva?
miadogaru
Utilizator 4din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
In opinia dumneavoastra "andreicsm" cine ar trebui sa va achite datoriile dumneavoastra (consumurile dumneavoastra), VECINII? De ce nu va duceti direct la usa lor sa le cereti bani sa va achitati intretinerea?
Multumesc mult pentru raspunsuri si apreciez mult ca v-ati pierdut din timpul dumneavoastra pentru a mai lumina pe cate unii (ca mine) care nu stiu cum sa procedeze. Domnule Adam Grecu sunt administrator la o asociatie cu PROBLEME (sume uriase de plata catre furnizor, sume care nu se mai regasesc in fisele oamenilor) iar conducerea actuala asociatiei se exprima la modul; "Doamna, va rog sa depuneti pina la ultimul leu in cont. Sa le taie tot! Si ce daca le taie? Si daca nu mai luam salariile, ce? Inchidem si plecam acasa!!'"
Cam asa sta problema cu drobul de sare in asociatia in care lucrez. Inca!
Daca spune ca administratorul este obligat sa foloseasca pentru plati curente contul curent al asociatiei nu inseamna ca platile curente adica plata cez, gaze trebuie facuta numai din cont? Ca eu asa inteleg
Mi-as dori sa fie asa cum spuneti dumneavoastra LilianaBA.
Iar in ceea ce spune CipM - ''Atributiile sunt cele prevazute de art 66.
Obligatia cu plata din cont este prevazuta la art 67 (unde nu exista cuvantul 'atributie') implicit nu intra sub incidenta art 102.'' daca a-ti dori sa imi explicati mai pe intelesul meu... Va rog! ... pentru ca eu credeam ca risc o amenda de 2500 lei pentru ca imi depasesc atributiile - ''Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele atribuții: ....... f) organizează și conduce contabilitatea în partidă simplă și activitatea de casierie; adica daca nu depun banii la banca iau amenda.
Pai eu am inteles ca nu mai pot sa platesc cu numerar facturile curente, gaze, lumina, telefon, cenzorat, salarii, contributii la salarii, ci toate acestea numai din cont, cont in care tot ce depun pleaca la executori, fiind poprit. Aici e nedumerirea mea. Cum mai platesc gazele, lumina, contributiile la salarii....si toate celelalte. Suma pentru care este poprit contul este de 600000 lei, astronomica, care nu are de unde sa fie achitata, Deci sansa sa fie ridicata poprirea este 0. Deci cum mai pot sa functionez cand legea 196/2018 spune:
Art. 67
(2) Administratorul este obligat să folosească pentru plățile curente și pentru încasări contul curent al asociației prevăzut la art. 20 alin. (1),
(Art. 20. -
(1) Fiecare asociație de proprietari este obligată să dețină un singur cont bancar.)
În acest cont sunt vărsate, în termen de 24 de ore de la primirea acestora, toate sumele sau valorile primite în numele sau în contul asociației.
Multumesc pentru raspuns. Dar...... pina la dat in judecata pina la terminarea acesteia cum poate functiona asociatia pentru ca in curind va fi in bezna, salariile nu se vor putea lua, oamenii vor lua cu asalt asociatia cand nu vor mai avea gaze..........
Toate demersurile facute pentru a ni se opri numai o parte din incasari sa ni se lase o portita, o suma de bani pentru curent, gaze, salarii au fost fara rezultat.
Ce as mai putea face?
Nu a vrut conducerea actuala sa dea in judecata fosta conducere, Fosta administratora pe linga faptul ca spune ca intra in atributiile comitetului sa faca dosare si nu a dumneaei, ca ea i-a tot informat de sumele restante dar nu au vrut sa faca dosare........ din pacate asta e situatia acum. Intelegem ca si pentru a da in judecata fosta conducere exista un numar de ani in care sa poti face asta. Intelegem ca si acolo exista prescriptie. Daca nu au dat in judecata fosta conducere cand trebuia acum e prea tarziu. .......... Sau nu?
Din pacate Legea 196/2018 blocheaza totul intr-o asociatie cu probleme. Mai exact proprietarii unei asociatii care are datorii foarte foarte mari la furnizori, in special la cel de caldura vor ramane in maxim o luna fara curent pe casa scarii si fara gaze. Acest lucru se va intampla datorita faptului ca toti banii incasati merg in contul de la banca, cont care are poprire in 12 dosare de executare. Inevitabil nu se mai plateste nimic. Nu curent, nu gaze, nu telefon, nu alarma, nu reprezentare juridica, nu contributii la stat pentru salarii, nu salarii si indemnizatii. In limita a 1000 lei lunar se vor mai putea cumpara o matura, un top de hartie, un cartus la imprimanta adica cele considerate neprevazute, cele care nu au facturare lunara. Banii din incasari care ajung in cont pleaca la dosarele de executare. Am cautat solutii dar, din pacate nu am gasit. As aprecia foarte mult daca m-ati putea sfatui cum poate sa functioneze aceasta asociatie in conditiile date. Mai specific faptul ca proprietarii din aceasta asociatie sunt cu platile la zi. Nu s-au facut dosare pentru recuperarea sumelor in instanta atunci cand a trebuit, iar cand s-au facut acei proprietari au invocat prescriptia in instanta si au castigat. Spre exemplu un proprietar dat in judecata pentru 100000 lei hotararea judecatoreasca spune sa plateasca pentru ultimii trei ani 20000 lei, iar restul de 80000 lei se prescriu. Si uite asa la unul, asemanator la altul, si la altul, si la altul, sumele prescrise in instanta se ridica la 600000 lei. Ca si concluzie nu ai de lua ca sa dai mai departe la furnizori. Cum pot eu sa le spun oamenilor ca raman fara gaze, cum ii spun femeii de serviciu ca nu o sa isi ia salariul, cum platesc contributiile la salarii, cum, cum, cum, o gramada de intrebari la care nu am raspuns. S-a stins lumina!