Daca o pesoana chirias, intrun apartament dintr-o asociatie de proprietari, nu isi plateste cotele de intretinere acumuland restante, acea locuinta poate fi deconectata de la plata utilitatilor, respectiv apa, daca ar exista sa spunem o hotarare in acest sens? Asta in afara faptului ca poate fi trimisa in judecata .
În cadrul unei asociații de proprietari, prin hotarâre adunării generale, s-a stabilit înlocuirea motorului unui lift și plata a 200 lei de apartament . Unii locatari nu înțeleg și sunt zvonuri ca nu vor plăti acea sumă .
Președintele poate acționa în instanță neplata acelei sume de 200 lei , chiar daca acei locatari plătesc la zi întreținerea curentă? Ce alte metode legale ar mai fi pentru a fi plătită suma de 200 lei ?
Societățile comerciale fac parte din imobil. Se află la parterul blocului și au intrări separate față de intrarea principală în bloc. Acoperișul acestor SC sunt doar deasupra spațiului acestora. Sunt racordate la apă însă contorizate separat. Coloana de apă menajeră face parte din cea a condominiului. La fel și cea de WC care este aceeași cu cea a blocului.
M-ar fi interesat textul actului normativ care precizează acest aspect din Legea 196
Ar fi de ajutor textul de lege pentru a putea face demersuri pentru obligatia acestora de plata lunara . multumesc
Sa inteleg ca doar atunci cand sunt reparatii , trebuie sa contribuie..nu si la plata, de ex. a indemnizatiilor celor ce lucreza in asociatie, presedinte, administrator, etc..
daca este asa cum ati precizat, si va multumesc pentru opinie, inseamna ca beneficiarii utilitatilor trebuie sa platesca fondul de rulment, dupa cota parte indiviza de proprietate din proprietatea comuna. Daca aceste societati comerciale stau in chirie, acest lucru ar trebui specificat in contractul de inchiriere. Teoretic..
Locuiesc intr-un bloc cu 9 etaje si la parterul imobilului isi desfasoara activitatea mai multe societati comerciale. Ele sunt racordate la reteaua de apa a imobilului si contorizate individual.
Intrebarea este daca aceste societati au vreo obligatie fata de Asociatia de proprietari, tinand cont de faptul ca fac parte din acelasi condominiu.
Soacra mea are Dementa mixta grad 1 handicap nerevizuibil . Este internata la un azil de 1,6 ani. In apartamentul acesteia proprietate nu mai locuiește nimeni . De curând Asociația de proprietari a afișat un anunț semnat de Primar prin care solicita identificarea persoanelor ce nu poseda asigurarea obligatorie conform Legii 260/2008. In aceasta lege sunt scutiți doar cei asigurați social , nefăcând-se referire la alte categorii de persoane cu probleme . Tot in aceasta lege , se prevede ca asigurarea se face doar de către persoanele fizice in forma scrisă . Soacra mea fiind persoana fără discernământ , se pune problema încheierii in forma scrisă a unei astfel de asigurări , care se face doar cu proprietarul in forma scrisă la orice societate de asigurări . Precizez ca nici nu o pot reprezenta , întrucât am dorit pe cale de instanța punerea sub Interdicție , însă acest capitol a devenit neconstituțional.
Rog un sfat legal . Cu mulțumiri anticipate !
Am pierdut actul de vanzare cumparare al imobilului incheiat in anul 1992. Am fost la notarul care a incheiat actul insa acesta m-a trimis la arhivele nationale sa scot de acolo copia actului . Eu am copii dupa original insa ce pot face sa obtin un act ce inlocuieste originalul ? De exemplu in cazul decesului, ce pot face copiii mei?
Buna ziua ! Ati rezolvat ceva si cum? Ma aflu in aceeasi situatie .. Multumesc !