Societatea detine un spatiu pe care doreste sa il vanda unei persoane fizice cu plata in rate., timp de 2 ani prin notariat cu aceste clauze. Intrebarea mea este :Eu fac factura de rata lunara la care colectez tva si impozit profit. La ultima rata ma scad cu valoarea constructiei din contabilitate?
Am sediul in alta localitate , dar am deschis un punct de lucru in Cluj. Am declarat deschiderea punctului. Acum am un nou angajat ce nu este din localitate doresc sa ii achit contravaloarea chiriei in cuantum de 600 ron. Care este procedura si ce taxe trebuie sa platesc. Daca se deduc cheltuielile sau nu.Multumesc frumos pentru raspuns
in urma cu 2 luni am efectuat o vanzare de marfa catre o terta persoana juridica. sunt platitor de tva cu regim la incasare.Firma respectiva a primit marfa , dar mi-a dat teapa cu BO si CEC , astfel ca nu mai pot recupera banii. Am facut plangere la politie dar administratorii nu mai sunt de gasit iar firma este cu sediul in casa unor batrani senili din Bucuresti. Referitor la taxe am platit impozitul pe profit, dar de la 01.11.2015 trec la regim de tva normal.
Ce fac cu acel TVA care este trecut pe asteptare.TVA-ul pe care il am de platit pentru acea vanzare este de 20000 ron. Il platesc acum trecand la regimul normal sau ii voi aplica tva-ul la incasare , pana ce politia va elucida cazul ,urmand sa il trec pe pierdere.Un sfat avizat daca se poate, pentru ca in cazul unui control ANAF voi suporta nu doar tva-ul cat si majorarile aferente . Multumesc