Buna ziua.
Daca nu am postat in aria corecta rog mutarea ei, multumesc
Este o problema ciudata si putin complicata voi incerca sa explic cat mai clar cum pot. Problema este ca nu stiu cine este de vina.
In dimineata zilei de 23.Septembrie.2018 in juru orei 7:15 opresc la benzinaria MOL de pe Soseaua Fundeni nr. 161, Bucuresti pentru alimentare si pentru a cumpara 2 treceri pod Fetesti-Cernavoda, destinatia mea fiind Constanta.
Asadar, dupa ce am platit cu card suma pentru alimentare diesel, mai exact o tranzactie de 222.48 lei ora 7:31 am platit si 2 treceri pentru pod, plata cu card suma de 26 lei ora 7:34.
Pot spune ca la prima incercare a dat o eroare si tranzactia nu a fost efectuata (eroare sistem MOL, nu din cauza cardului meu) si la a doua incercare tranzactia a fost aprobata cu succes. Dupa acest incident am intrebat vanzator-ul daca tranzactia a fost ok si totu este in regula, acesta ma asigurat ca nu vor fi probleme.
Aceste plati le pot dovedi prin atasarea tranzactiilor de pe cardul personal. Din pacate nu mai tin bon-ul fiscal fiind pierdut.
In data de 29.1.2019 primesc proces verbal de constatare a contraventiei cum ca am utilizat podurile peste Dunare intre Fetesti si Cernavoda fara a detine peaj valabil. Inregistrarea a fost facuta la data de 23.09.2018 ora 8:59, A2, km 144+100m Fetesti.
Am contactat benzinaria MOL dar acestia refuza sa-mi faca dovada platii invocand ca pe numar-ul de inmatriculare al masinii (B86....) nu exista nici o plata. Consider ca banii au fost opriti ilegal, amenda a fost emisa pentru neplata.
Am depus plangere ANPC cat si CESTRIN si in cele din urma primesc raspuns de la benzinaria MOL, acesta fiind:
În urma verificărilor raportului de zi, pe data de 23.09.2018, nu am identificat o Taxă de Pod întocmită pe numărul de înmatriculare B 86 .....
Cel mai probabil, din cauza unei erori tehnice, Taxa de Pod nu a fost emisă şi suma de 26 de ron a fost restituită pe contul dumneavoastră.
Apoi am primit un tabel cu platile facute de mine in acea dimineata unde se afla si problema.
Cod statie:
MOL ROMANIA
CARD: 4596XXXXXXXX6923
Data Tranzactie: 23/09/2018
Data Procesarii: 24/09/2018
Valoare: 26 (cele de 2 treceri)
Descriere: Suma incasata de MOL Romania
ca apoi:
Cod statie:
MOL ROMANIA
CARD:4596XXXXXXXX6923
Data Tranzactie: 23/09/2018
Data procesarii: 21/11/2018
Descriere: Suma restituita pe contul dumneavoastra
Cu alte cuvinte, Sistemul nu a functionat si s-au returnat banii, dar eu am primit banii dupa 2 luni in cont, si sincer nici nu am vazut chestia asta, abea acum am aflat de la ei ca tranzactia a fost refuzata, nu se stie din ce motiv si banii au fost returnati. DAR la benzinarie vanzator-ul mi a confirmat verbal ca totul este ok.
In acest caz cine este de vina ? Eu am fost de buna credinta, am platit trecerea de pod dar cu toate astea sistem-ul nu a functionat si peste 2 luni primesc banii si intre timp imi vine si amenda pentru neplata. In ziua aceea am fost asigurat de vanzator ca totul este in regula si ca pot trece linistit.
Cu ce sunt eu vinovat si bun de plata pentru problemele lor tehnice cu care eu nu am nici o legatura. Mi se pare absurd ce se intampla.
Am fost de buna credinta, am platit 2 treceri fara sa fiu notificat ca intre timp sa produs o eroare.
Eu vad problema intre MOL si CESTRIN, faptu ca sistemul nu functioneaza si ca am platit fara sa fiu defapt asigurat.
Mol nu vede nici o problema si considera ca eu sunt total vinovat, repetand in continuu ca pe numarul meu de inmatriculare nu exista nici o trecere platita.
Buna ziua.
Am o mica problema dar care imi da batai de cap.
Ca fotograf de evenimente am fost solicitat pentru o nunta in zona Pantelimon Bucuresti. La intalnirea pentru semnarea contractului de prestarii servicii totu a parut foarte ok, am convenit la pret-ul final pentru foto si video, in contract au fost trecute ce vor primi de la noi, au fost discutate fiecare punct in parte si anume:
1. fotografii nelimitate, video calitate 1080p minim 2 ore, clip best moment.
2. Proiect-ul va fi predat in cloud, se trimite un link de download pentru tot materialul, timp-ul de predare 30 de zile de la terminarea evenimentului.
Mirele si inca o ruda au citit contract-ul au semnat, totul ok. Vine ziua eveniment-ului unde am primit diferite intrebari printre care:
"Voi aveti posibilitatea sa ne dati proiect-ul pe suport DVD?" Au primit raspuns-ul din partea mea si a cameramanului ca NU puteam preda pe DVD, si ca se va trimite un link de download pentru tot.
Pe parcursul eveniment-ului am vorbit si cu sotia domnului, unde am reptat inca odata, tot va fi predat in cloud si asta e tot.
Se termina event-ul, trec aprox 2 sapt si ii trimit proiect-ul asa cum am convenit conform contractului. Dupa nici 5 minute ma suna mirele ca daca ii trimit DVD cu coperta si inscriptionat cu tot proiect-ul si poze printate. Ii zic ca acestea nu sunt, si nu au fost vreodata incluse si nici planificate de catre noi si ca el a primit ceea ce am promis si sa dicutat la semnarea contract-ului. Si de aici a inceput sa-mi vorbeasca urat si amenintari de tip "lasa ca vezi tu, daca e treaba asa, facem altfel" "daca nu-mi dai coperitle cu dvd si poze o sa fie rau", "mie sa-mi dai banii innapoi" Practic a inceput sa minta si sa inventeze promisiuni, ma facea pe mine mincinos.
Mentionez ca absolut niciodata nu sa vorbit asa ceva, despre presupule poze printate si dvd-uri, sunt cel putin 3 persoane (mirele, sotia, fiul lor) care au auzit direct de la noi (eu, cameraman) ca nu oferim asa ceva, si ca totu se preda in cloud.
Intrebarea mea este, cum ma pot proteja, ce pot pati, el are toate informatiile mele (nume complet, adresa, telefon, e-mail) si imi este frica sa nu vina peste mine sau cine stie ce idei le mai vin.
Am vorbit cu contabila mea si ea a facut un calcul si nu a stiut sa-mi explice de ce trebuie sa dau acele sume.
Eu am stoc de marfa fara adaos-ul meu comercial de 51.000 RON. Deci marfa pe care eu am cumparat-o de la furnizori, include TVA si nu are adaos comercial.
Am facut calcul ca imi vand marfa de pe II pe noul SRL cu adaos comercial de 1%. Asta inseamna: 51510 lei. Adica un profit de 510 lei.
La calculul asta contabila a zis ca o sa am un TVA de plata de aproape 10.000 lei!!
La care se mai adauga impozitul pe profit 16% inca 5.5 % si CAS.
Profitul fiind mic nu ma deranjeaza dar e problema de TVA.
Am intrebat-o de ce platesc TVA asa mult. Nu a stiut sa-mi explice de ce, doar a zis ca atat voi plati daca imi vand toata marfa de pe II pe SRL cu adaos comercial 1%.
Buna ziua.
Sper sa pun intrebarile pe aria corecta.
Am o interpindere individuala infiintata in 2010, ca activitate comert cu amanutul fara alimentare.
Pe scurt am un magazin cu materiale de constructii, scule, unelte, electrice, plastice, chimice.
Cu noul cod fiscal vreau sa inchid acest II si sa-mi fac un SRL, am 2 angajati, vreau sa platesc 1% din incasari si sa scap de TVA. In momentul de fata sunt platitor de TVA.
Nu am probleme, am toate datoriile la stat platite la timp, nu am fost niciodata somat, am platit la greu TVA-uri si carti de munca.
Problema este ca acum am stoc de marfa scriptic 81.000 RON. Contabila mi-a zis ca daca vreau sa-mi fac srl trebuie sa vand marfa de pe II la SRL, asta inseamnand sa platesc TVA, 16% impozit pe venit si CAS, a facut un calcul si a zis ca in jur de 30.000 lei trebuie sa dau la stat.
Nu am banii astia sa-i platesc si vreau sa intreb daca se poate face ceva sa mai reduc stocul marfa, sau o metoda sa nu mai platesc asa mult.
Practic eu nu vreau sa scap de firma si sa fug din comert, nu am datorii, eu platesc totul la termen cu furnizorii. Pur si simplu vreau sa beneficiez de noul cod fiscal, sa trec pe SRL, eu nu fac mai mult de 65.000 euro venituri ca sa ma bage automat la 16%, ma incadrez cu 1%.
Doar vreau sa schimb firma, si pentru asta trebuie sa platesc sumele astea de bani.