avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 465 soluții astăzi
Forum Activitate oana_cristina_marin

Activitate oana_cristina_marin

Despre ce documente este vorba? Care este temeiul de drept in baza caruia vi s-a inaintat instiintarea de poprire a drepturilor salariale(dvs si sotiei) si in baza carui titlu executoriu?
Daca ne dati aceste lamuriri putem sa stabilim mai usor termenii si conditiile de aplicare a dipozitiilor legale privind perimarea/prescriptia dreptului de a cere executarea silita cu toate consecintele ei.
Buna ziua!
La problema ridicata de dvs sunt urmatoarele probleme:
1 NU SEMNATI nici un document prin care sunteti de acord prin intelegere sa va inceteze raporturile de munca.
La angajare, verificati daca sunteti in posesia unei fise de post care contine clauzeclare privind sarcinile si atributiile inclusiv limitele
pentru a beneficia de somaj angajatorul trebuie sa emita o decizie de concediere individuala a fiecarui salariat(sunteti sub 9) in baza art.58 coroborat cu art.65C.Muncii, privind desfiintarea postului unde aveti sio periaoda de preaviz.Totodata el trebuie sa respecte dispozitiile art.74 C.Muncii privind termenul de 45 de zile pentru reangajarea altor persoane pe acelasi post si dreptul de preemtiune pentru vechii salariati.
restul e abuz si puteti sa-l dati in judecata.Prealabil mediere unde puteti negocia plata unor salarii de compensare .Toate actiunile sunt gratuite atat faza 1 a medierii cat si litigiu in instanta unde puteti castiga lejer cu obligarea angajatorului sa va plateasca retroactiv toate drepturile salariale pe periaoda litigiului.
in ceea ce privesteaplicarea unui target, si alte masuri abuzive, solicitatile sa vi le dea in scris(indiferent de titulatura documentului) semnate si cu data de emitere, de catre conducere. Sunt documente cara va vor fi de folos in demonstarrea abuzului, mai ales DACA NU AVETI DE LA INCEPUT O FISA A POSTULUI.
oRICE MODIFICARE A FELULUI MUNCII TREBUIE FACUTA PRIN ACT ADITIONAL LA CIM , SEMNAT CU ACORDUL AMBELOR PARTI.
si ...evident CRED ca nu exista un Regulament intern, act obligatoriu pentru angajator(va puteti folosi in instanta de acest lucru pentru masuri abuzive, si masuri disciplinare luate abuziv) Puteti sa-i aruncati o vorba despre existenta acestor documente inexistente.Chiar daca le intocmeste acum si vi le vara sub nas cand le semnati de primire puneti DATA DE COMUNICARE care demonstreaza ca este ulterioara semnarii CIM.
va dau extras C.Muncii
Art. 58. - (1) Concedierea reprezintă încetarea contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului.
(2) Concedierea poate fi dispusă pentru motive care ţin de persoana salariatului sau pentru motive care nu ţin de persoana salariatului.
Art. 65. - (1) Concedierea pentru motive care nu ţin de persoana salariatului reprezintă încetarea contractului individual de muncă determinată de desfiinţarea locului de muncă ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fără legătură cu persoana acestuia.
(2) Desfiinţarea locului de muncă trebuie să fie efectivă şi să aibă o cauză reală şi serioasă.
Art. 66. - Concedierea pentru motive care nu ţin de persoana salariatului poate fi individuală sau colectivă.
Art. 75. - (1) Persoanele concediate în temeiul art. 61 lit. c) şi d), al art. 65 şi 66 beneficiază de dreptul la un preaviz ce nu poate fi mai mic de 20 de zile lucrătoare.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) persoanele concediate în temeiul art. 61 lit. d), care se află în perioada de probă.
(3) În situaţia în care în perioada de preaviz contractul individual de muncă este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzător, cu excepţia cazului prevăzut la art. 51 alin. (2).
Art. 76. - Decizia de concediere se comunică salariatului în scris şi trebuie să conţină în mod obligatoriu:
a) motivele care determină concedierea;
b) durata preavizului;
c) criteriile de stabilire a ordinii de priorităţi, conform art. 69 alin. (2) lit. d), numai în cazul concedierilor colective;
d) lista tuturor locurilor de muncă disponibile în unitate şi termenul în care salariaţii urmează să opteze pentru a ocupa un loc de muncă vacant, în condiţiile art. 64.
Art. 77. - Decizia de concediere produce efecte de la data comunicării ei salariatului.
Art. 242. - Regulamentul intern cuprinde cel puţin următoarele categorii de dispoziţii:
a) reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă în cadrul unităţii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii;
c) drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale salariaţilor;
d) procedura de soluţionare a cererilor sau a reclamaţiilor individuale ale salariaţilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;
f) abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinară;
h) modalităţile de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor.
Art. 243. - (1) Regulamentul intern se aduce la cunoştinţa salariaţilor prin grija angajatorului şi îşi produce efectele faţă de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora.
(2) Obligaţia de informare a salariaţilor cu privire la conţinutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de angajator.
(3) Modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conţinutul regulamentului intern se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, după caz, prin conţinutul regulamentului intern.
(4) Regulamentul intern se afişează la sediul angajatorului.
Art. 247. - (1) Angajatorul dispune de prerogativă disciplinară, având dreptul de a aplica, potrivit legii, sancţiuni disciplinare salariaţilor săi ori de câte ori constată că aceştia au săvârşit o abatere disciplinară.
(2) Abaterea disciplinară este o faptă în legătură cu munca şi care constă într-o acţiune sau inacţiune săvârşită cu vinovăţie de către salariat, prin care acesta a încălcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncă sau contractul colectiv de muncă aplicabil, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducătorilor ierarhici.
Art. 248. - (1) Sancţiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul în cazul în care salariatul săvârşeşte o abatere disciplinară sunt:
a) avertismentul scris;
b) retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului corespunzător funcţiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile;
c) reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10%;
d) reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10%;
e) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
(2) În cazul în care, prin statute profesionale aprobate prin lege specială, se stabileşte un alt regim sancţionator, va fi aplicat acesta.
(3) Sancţiunea disciplinară se radiază de drept în termen de 12 luni de la aplicare, dacă salariatului nu i se aplică o nouă sancţiune disciplinară în acest termen. Radierea sancţiunilor disciplinare se constată prin decizie a angajatorului emisă în formă scrisă.
Art. 249. - (1) Amenzile disciplinare sunt interzise.
(2) Pentru aceeaşi abatere disciplinară se poate aplica numai o singură sancţiune.
Art. 250. - Angajatorul stabileşte sancţiunea disciplinară aplicabilă în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârşite de salariat, avându-se în vedere următoarele:
a) împrejurările în care fapta a fost săvârşită;
b) gradul de vinovăţie a salariatului;
c) consecinţele abaterii disciplinare;
d) comportarea generală în serviciu a salariatului;
e) eventualele sancţiuni disciplinare suferite anterior de către acesta.
Art. 251. - (1) Sub sancţiunea nulităţii absolute, nicio măsură, cu excepţia celei prevăzute la art. 248 alin. (1) lit. a), nu poate fi dispusă mai înainte de efectuarea unei cercetări disciplinare prealabile.
(2) În vederea desfăşurării cercetării disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat în scris de persoana împuternicită de către angajator să realizeze cercetarea, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.
(3) Neprezentarea salariatului la convocarea făcută în condiţiile prevăzute la alin. (2) fără un motiv obiectiv dă dreptul angajatorului să dispună sancţionarea, fără efectuarea cercetării disciplinare prealabile.
(4) În cursul cercetării disciplinare prealabile salariatul are dreptul să formuleze şi să susţină toate apărările în favoarea sa şi să ofere persoanei împuternicite să realizeze cercetarea toate probele şi motivaţiile pe care le consideră necesare, precum şi dreptul să fie asistat, la cererea sa, de către un avocat sau de către un reprezentant al sindicatului al cărui membru este.
Art. 17. - (1) Anterior încheierii sau modificării contractului individual de muncă, angajatorul are obligaţia de a informa persoana selectată în vederea angajării ori, după caz, salariatul, cu privire la clauzele esenţiale pe care intenţionează să le înscrie în contract sau să le modifice.
(2) Obligaţia de informare a persoanei selectate în vederea angajării sau a salariatului se consideră îndeplinită de către angajator la momentul semnării contractului individual de muncă sau a actului adiţional, după caz.
(3) Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puţin următoarele elemente:
a) identitatea părţilor;
b) locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri;
c) sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului;
d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmează să îşi producă efectele;
h) în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;
i) durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
j) condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia;
k) salariul de bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normală a muncii, exprimată în ore/zi şi ore/săptămână;
m) indicarea contractului colectiv de muncă ce reglementează condiţiile de muncă ale salariatului;
n) durata perioadei de probă.
(4) Elementele din informarea prevăzută la alin. (3) trebuie să se regăsească şi în conţinutul contractului individual de muncă.
(5) Orice modificare a unuia dintre elementele prevăzute la alin. (3) în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adiţional la contract, într-un termen de 20 de zile lucrătoare de la data apariţiei modificării, cu excepţia situaţiilor în care o asemenea modificare este prevăzută în mod expres de lege.
obs ervati ca la art.17(d) se refera la FISA POSTULUI
IN CONCLUZIE
NU VA DATI ACORDUL, NU LE FACETI MUNCA USOARA! DACA VOR SA SCAPE DE VOI IN ACEST MOD ABUZIV OBLIGATII SA EMITA EI ACTE DE DESFACERE A CONTRACTELOR DE MUNCA CARE ORICUM VOR FI GRESITE.
SUCCES



Ma intereseaza pe mine....sunt intr-un caz asemanator!Caut practica judiciara!
Răspuns la discuția Prescriere datorie bancara
Firma de recuperare va incerca sa obtina executarea silita.In momentul de fata dispozitiile art.666CPCivila au fost declarate neconstitutionale, incuviintarea executarii silite de catre executorul judecatoresc asupra titlului executoriu (contractul) urmand sa se faca de catre instanta. Daca s-a obtinut in vreun fel incuvintarea executarii silite, contestati actul in instanta, existand premizele existentei atat a perimarii oricarui act de executare cat si prescripta dreptului de a cere executarea silita.