avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Activitate Mi-ha-il

Activitate Mi-ha-il

Buna,

Am si eu o intrebare, daca ma poate ajuta cineva:
Cum se intocmeste D390 de catre o societate declarata inactiva cu 15.10.2016, daca societatea a avut achizitii intracomunitare de bunuri astfel:
- 1.000 lei baza 200 lei tva in data de 05.10.2016 si
- 1.000 lei baza 200 lei tva in data de 25.10.2016.
Se declara ambele AIC-uri (baza 2.000 lei) sau doar cel din 05.10.2016 (din perioada cand era activ, respectiv 1.000 lei baza)?
D300 si D394 se intocmeste doar pentru perioada 01.10.16 - 14.10.2016, de unde rezulta ca in D390 se va declara doar AIC din perioada cand a fost activa deoarece exista corelatii intre D300 si D390.
Stie cineva cu exactitate o baza legala?

Multumesc anticipat pentru un raspuns.
Multumesc pentru raspuns.

PFA neplatitor de TVA (cf. art. 152 din Codul Fiscal) factureaza servicii legate de bunuri din Romania (supraveghere pe santier).
Serviciile se incadreaza la exceptii art. 133 alin (4) lit. a) din Codul Fiscal.
Locul prestarii este considerat a fi in Romania.
Beneficiarul este o firma din Polonia platitoare de TVA.
Catre beneficiarii din Romania face factura fara TVA pt aceste servicii.
Cum fac factura catre beneficiarul din Polonia?
Pot sa fac factura fara TVA, ca si pana acum? Ca si cum as factura catre un beneficiar din Romania?
Pentru aceste servicii pt care locul prestarii este in Romania, PFA nu are obligatia inregistrarii cf. art. 153^1 alin. (1) lit. b).

Conform codului fiscal, inteleg ca fiind scutit de TVA cf. art. 152, ar trebui sa faca factura fara TVA, la fel ca facturile emise catre beneficiarii din Romania.
Nu e foarte clar asta in Codul Fiscal si, de aici indoiala daca e corect sa fac factura asa.

Multumesc anticipat pentru parerile voastre.
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta:
Un PFA neplatitor de TVA (nu a depasit plafonul) presteaza servicii legate de bunuri imobile din Romania catre o firma din Polonia (beneficiarul serviciilor din Polonia este platitor de TVA in Polonia si are cod valid de TVA pe vies).
Cum se factureaza corect aceste servicii?
Pot sa fac factura fara TVA, ca si pana acum? Ca si cum as factura catre un beneficiar din Romania?
Sau trebuie sa fiu obligatoriu inregistrat in scop de TVA normal sau special?
M-ar ajuta o baza legala.

Multumesc anticipat pentru ajutor.
Buna ziua,
Firmele fara activitate (venituri zero in 2012) si cele cu activitatea suspendata (venituri zero in 2012) trec obligatoriu la micro cu 01.02.2013?
Aceste firme trebuie sa depuna pana pe 25.03.2013 declaratia 010 cu modificarea vectorului fiscal si declaratia 101/ian_2013?
Codul fiscal nu e foarte clar in acest sens si nici in norme nu este precizat nimic ref. la acest subiect.
Citat CF: "c) a realizat venituri care nu au depăşit echivalentul în lei a 65.000 euro;". Pai, nu au realizat venituri...
Multumesc anticipat pentru parerile voastre.
Pai, tocmai aici era nelamurirea: s-a depus 112 in fiecare luna a anului 2012, doar ca in primele 5 luni a fost pe zero.
Am retinut parerea dv.
Nr. mediu de salariati calculat pentru situatiile financiare va fi 2 (la sfarsitul anului societatea mai are doar 1 singur salariat cu jumatate de norma).
Mai are vreo legatura in 2013 aceasta medie din bilant cu perioada fiscala a decl 112?
Multumesc.
Buna tuturor,
Am urmatoarea situatie:
Un SRL care in anul 2012 a avut perioada fiscala la decl 112 trimestrul si are depuse decl 112 astfel: din ian. 2012 pana in mai 2012 inclusiv sunt depuse pe zero (avea in vector salariati, dar nu a avut nici un salariat in perioada respectiva), in iun. 2012 depusa pt. 3 salariati, iul. 2012 pt. 7, aug. 2012 pt. 8, sept. 2012 pt. 5, oct. 2012 pt. 5, noi. 2012 pt. 1 si dec. 2012 pt. 1.
Nr. mediu de salariati calculat pe baza decl 112 din toate cele 12 luni este 30/12=2.5, daca calculam media pe baza declaratiilor 112 doar din lunile in care au existat salariati raportati, nr. mediu este 30/7=4.29.
Nu am gasit specificat clar in lege cum se efectueaza calculul intr-o astfel de situatie, asadar, va cer parerea:
- cum se calculeaza corect nr. mediu de salariati in baza art. 296^19 alin. (1^3) cod fiscal intr-o astfel de situatie
- trebuie sau nu trebuie depusa decl 010 pentru schimbarea perioadei fiscale a decl 112 in anul 2013 din trimestrial in lunar
- daca trebuie depusa decl 112, unde se bifeaza la "cf. legii" sau la "prin optiune"
astfel incat sa nu incalcam legea si sa fie corect.
Multumesc anticipat pentru pareri.
Multumesc inca odata pentru raspunsuri.
Multumesc pentru parerea dv.
Am vazut proiectul de modificare a codului fiscal si este foarte posibil sa aveti dreptate, insa cum aflam clar ce avem de facut fiecare: firma si PFA-ul.
Art. I pct. 5 din proiect care precizeaza clar exceptia ar urma sa intre in vigoare la data publicarii in MOf. Pana atunci, insa, retinem si viram impozitul ca si pana acum? si mai nou, retinem si viram contributia de sanatate pana la publicarea in MOf., apoi nu mai retinem nimic?
Dar un astfel de PFA care desfasoara activitati economice in mod independent si este inregistrat fiscal, in sistem real, care pana acum a fost incadrat de catre fisc la art. 52 cod fiscal si la care platitorii de venituri erau obligati sa retina impozitul de 10% la sursa si sa-l vireze, isi platea singur sanatatea trimestrial la casa de sanatate, care nu depunea declaratia 220, dar depunea odata pe an declaratia 200 pe baza careia primea o decizie de impunere anuala prin care se efectua regularizarea de impozit si platea diferenta pana la 16%, ce ar trebui sa faca incepand cu 1 iulie 2012? Trebuie sa depuna la fisc vreo declaratie prin care modifica modalitatea de retinere si plata a impozitului (pana acum fiind luat in evidenta ca si contribuabil cu impozit retinut la sursa)? Cum ar fi declaratia 220 cu venitul estimat, dar pe ce perioada si cu ce sume, ca in semestrul I 2012 s-a aplicat sistemul retinerii la sursa, iar in semestrul II 2012 nu se mai aplica? Apoi fiscul trimite o decizie de impunere 620 in baza careia PFA va plati trim. sanatatea?
Multumesc anticipat pentru o parere.
Multumesc pentru raspuns, dar trebuie sa precizez ca PFA are semnat cu firma platitoare un contract de prestari servicii intermediere in vanzari (contract de agent). Aceste contracte au fost incadrate si inainte de catre fisc in categoria cu impozit retinut la sursa, respectiv acum art. 52 alin. (1) lit. b) din codul fiscal si art. 3 alin. (2) din OMFP 247/2012.
Buna ziua,
O societate comerciala care nu are salariati (deci in vectorul fiscal nu are contributii sociale) dar are contract de prestari servicii cu un PFA caruia de la 1 iulie 2012 trebuie sa-i retina la sursa impozit 10% (il retinea - decl 100 - si vira - BS - si pana acum) si mai nou contributia de asigurari sociale de sanatate 5.5%, ambele declarate acum in 112 poz. 29 si 32, in ce conturi va plati aceste obligatii? Pana acum impozitul retinut la sursa si declarat in 100 se platea la BS. Banuiesc ca si acum se va plati la fel, dar nelamurirea este legata de plata contributiei de sanatate: se plateste in contul unic BASFS? Este vreo problema daca societatea nu are in vectorul fiscal contributia de sanatate? PFA poate face factura intr-o luna si in alta nu, in functie de serviciile prestate. Nu am gasit in legislatie nimic care sa lamureasca acest aspect: in ce cont platim?
Multumesc anticipat pentru raspuns.