avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Activitate adrian_st

Activitate adrian_st

Răspuns la discuția Promovare in urma unui concurs
Raspunsul dvs. confirma opinia mea! Este personal contractual, deci se face in baza de act aditional.
Multumesc mult pentru ajutor! O zi placuta!
Buna seara,

In urma organizarii unui concurs, in cadrul institutiei in care lucrez de mai multi ani, cu CIM pe perioada nedeterminata, am castigat postul de director. Doamna director a Directiei Juridice sustine ca trebuie sa-mi dau demisia din cadrul intitutiei, printr-o cerere in baza Codului Muncii art. 55 lit. b, pentru ca a doua zi, deci o zi fiind practic somer, sa-mi inceapa noul CIM, De asemenea, considera ca nu poti ajunge in functia de director de pe o functie de executie! Daca voi fi incadrat pe noul post, desi am o vechime mare in institutie, practic voi fi privit ca un nou angajat, cu tot ceea ce implica acest aspect. De ex, o banca ma va privi ca fiind abia angajat, desi eu am intrerupere o zi, dupa 10 ani, pierd voucherele de vacanta etc, si asta pentru ca asa priveste acesta doamna situatia data. Va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns avizat. Trec cele 15 zile in care eu ar trebui sa ma prezint la "noul loc de munca"...Va rog sa ma ajutati si cu ceva legislatie.
Multumesc anticipat!
- Este vorba despre o instituţie publică de interes naţional, autonomă.
- se pare ca noua organigrama este un document secretizat, de doua zile se cere de catre directia mea si nu se primeste, oferindu-ne fel de fel de "scuze"....
- in ROF-ul nostru scrie ca organigrama si statul de functii sunt propuse de catre secretarul general al institutiei, avizate de catre BEx si aprobate de catre Plen. Statul de functii, conform ROF, este in sarciana RU (care nu detine angajat), iar plenul si-a incetat activitatea inca din luna iulie, prin ordonanta de urgenta.
In primul rand, va multumesc mult de raspuns. Evit sa dau mai multe amanunte, de aceea, poate, nu sunt foarte clar in povestea mea...
Ratiunile pentru care s-au luat aceste decizii nu sunt nici pe departe de natura a face economii. Cel mai probabil mai multe amanunte le voi da la un moment dat.
In institutia noastra era prevazut un birou de resurse umane, cu un singur post, ocupat de un referent, care acum este liber. Anumite persoane s-au gandit ca eu, angajat in urma unui concurs la Directia de Buget-Finante (unde am mai multe sarcini in fisa postului in afara celor ce tin de salarizare), sa fiu transferat la aceasta directie nou infiintata, Juridic, Resurse Umane si Salarizare (dvs spuneti ca ar trebui sa aiba doar un director, dar intuitia mea spune ca au aparut si sefi de compartimente) pentru a suplini munca de resurse umane (vor sa-mi bage pe gat sa fac si parte de juridic), indiferent daca am competente sau nu, daca ma aflu in incompatibilitate sau nu, daca ma pricep sau nu etc. Practic, vor sa ma forteze sa preiua si aceasta munca.
Legat de organigrama, stiu ca resursele umane se ocupa de documentatia necesara, directie la care noi nu avem om de mult timp, refuzandu-se detasarea unui specialist din afara institutiei. Deci cine a intocmit-o? De ce doar anumite persoane cunosc aceasta noua organigrama? Nu ar fi trebuit ca ea sa fie facuta cunoscuta tuturor angajatilor sau,macar, persoanele implicate in aceasta situatie nou creata?
Ce ar inseamna "sa ma anunte din timp"? Mie mi s-a pus in fata, la finalul programului, o decizie, datata cu 4 zile inainte, pe care sa o citesc si sa mi-o asum prin semnatara, care nici macar nu era insotita de o fisa a postului in care ar fi trebuit sa se expuna clar noile mele indatoriri.
"Acum,ar trebui sa stim exact si despre ce entitate discutam in cazul dat,pt a putea sa ne pronuntam daca la acel tip de unitate exista specific o astfel de organizare" - aici nu am inteles la ce va referiti....Nu cred ca este voie sa dam numele institutiei.

Astept si alte lamuriri..... Multumesc pentru ajutor!
Buna ziua!

Am urmatoarea speta. In urma cu ceva ani, in baza unui concurs, am fost incadrat la o INSTITUTIE BUGETARA, ca economist salarizare, in principal, fisa postului continand si alte indatoriri la Directia de Buget-Finante. In urma modificarii organigramei s-a infiintat Directia Juridic, Resurse Umane si Salarizare, urmand ca eu sa fiu mutat in acea directie, in vederea preluarii si activitatii de resurse umane, dorindu-se sa primesc si alte sarcini in afara de salarizare, resurse umane. Precizez ca NU AM nicio certificare in domeniul de resurse umane. Aceasta mutare s-a facut fara acordul directorului directiei in care am fost incadrat. Am fost chemat, la finalul programului, mi s-a pus in fata decizia sa o citesc, apoi sa o semnez, lucru pe care l-am refuzat.
Aici sunt mai multe aspecte cu care sunt nelamurit....
1. O decizie de numire nu trebuie insotita, obligatoriu, si de o fisa a postului pe care sa o studiezi si sa-ti exprimi acordul sau dezacordul? As putea cere o copie,si ea sa fie obligatoriu a-mi fi oferita, dupa decizie pentru a o studia in afara instutiei?
2. A auzit cineva de o astfel de directie intr-o institutie publica si ce documente trebuie sa existe pentru schimbarea organigramei?
3. Este legal ca mutarea mea sa se faca fara un acord scris al directorului directei in care am fost incadrat, in conditiile in care sarcinile mele de serviciu nu se rezuma doar la ceea ce tine de salarizare?
4. Nu m-as afla sub incidenta Codului Muncii, Art. 35, Alin 2? Adica eu stabilesc ce salariu primeste un angajat, ii fac incadrarea, iar tot eu il si calculez, eu fac pontajele, apoi tot eu le verific etc. Precizez ca nu mai avem inspector resurse umane, iar conducerea institutiei refuza sa incadreze o noua persoana!
5. Va rog din suflet sa-mi precizati pasii de urmat! Pentru luni am solicitat audienta la conducatorul institutiei, desi am inteles ca in momentul refuzului de a semna decizia ar fi trebuie sa fiu chemat la mediere, si pana atunci ar trebuie sa stiu ce am de facut....

Multumesc anticipat!
Răspuns la discuția Sanctionare in concediu medical
Multumesc mult de ajutor! Mi-am dat seama de solutie abia dupa lansarea intrebarii :D
Buna ziua!
Sper sa reusesc sa primesc un raspuns la problema pe care o am. Despre ce este vorba. In cadrul institutiei in care lucrez s-a dat o decizie de sanctionare cu 10% pe doua luni unei persoane. Stiu ca diminuarea salariului se face la salariul din CIM, dar acum apare problema mea. Persoana sanctionata a lucrat in perioada 1-17 martie 2016, iar din 18 martie este in concediu medical pana in 25 martie,inclusiv. Ideea este ca nu stiu cum sa aplic aceasta diminuare, in conditiile in care are aceste zile de CM #-o Daca mi-ati putea da si un cadru legal, ar fi minunat pentru mine! :)
Va multumesc mult!!!