avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1135 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Salarizare si resurse umane in acelasi timp la bugetari
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Salarizare si resurse umane in acelasi timp la bugetari

Buna ziua!

Am urmatoarea speta. In urma cu ceva ani, in baza unui concurs, am fost incadrat la o INSTITUTIE BUGETARA, ca economist salarizare, in principal, fisa postului continand si alte indatoriri la Directia de Buget-Finante. In urma modificarii organigramei s-a infiintat Directia Juridic, Resurse Umane si Salarizare, urmand ca eu sa fiu mutat in acea directie, in vederea preluarii si activitatii de resurse umane, dorindu-se sa primesc si alte sarcini in afara de salarizare, resurse umane. Precizez ca NU AM nicio certificare in domeniul de resurse umane. Aceasta mutare s-a facut fara acordul directorului directiei in care am fost incadrat. Am fost chemat, la finalul programului, mi s-a pus in fata decizia sa o citesc, apoi sa o semnez, lucru pe care l-am refuzat.
Aici sunt mai multe aspecte cu care sunt nelamurit....
1. O decizie de numire nu trebuie insotita, obligatoriu, si de o fisa a postului pe care sa o studiezi si sa-ti exprimi acordul sau dezacordul? As putea cere o copie,si ea sa fie obligatoriu a-mi fi oferita, dupa decizie pentru a o studia in afara instutiei?
2. A auzit cineva de o astfel de directie intr-o institutie publica si ce documente trebuie sa existe pentru schimbarea organigramei?
3. Este legal ca mutarea mea sa se faca fara un acord scris al directorului directei in care am fost incadrat, in conditiile in care sarcinile mele de serviciu nu se rezuma doar la ceea ce tine de salarizare?
4. Nu m-as afla sub incidenta Codului Muncii, Art. 35, Alin 2? Adica eu stabilesc ce salariu primeste un angajat, ii fac incadrarea, iar tot eu il si calculez, eu fac pontajele, apoi tot eu le verific etc. Precizez ca nu mai avem inspector resurse umane, iar conducerea institutiei refuza sa incadreze o noua persoana!
5. Va rog din suflet sa-mi precizati pasii de urmat! Pentru luni am solicitat audienta la conducatorul institutiei, desi am inteles ca in momentul refuzului de a semna decizia ar fi trebuie sa fiu chemat la mediere, si pana atunci ar trebuie sa stiu ce am de facut....

Multumesc anticipat!
Ultima modificare: Sâmbătă, 3 Septembrie 2016
adrian_st, utilizator
Cel mai recent răspuns: adrian_st , utilizator 13:22, 5 Septembrie 2016
-"Resurse umane si salarizare "in acelasi timp la bugetari ,ca sa respect titulatura din topicul dvs. este ceva comun,la general.avand in vedere ca regasim denumirea de comp./birou /serv. RUNOS=RESURSE UMANE NORMARE ORGANIZARE SALARIZARE in organigrama multor institutii.
La acest tip de organizare,exista in schema minim2 posturi,un post de referent/economist salarii siunul de referent/inspector personal.
Se creaza o Directie JURIDIC/RU/SALARIZARE,probabil din ratiuni ce tin de economii la cheltuielile de personal ,astfel disparand niste pozitii de conducere prin comasarea juridicului cu cel de resurse si salarizarea
Va functiona cu un director de directie si cu compartimente fara sefi.
Acum,ar trebui sa stim exact si despre ce entitate discutam in cazul dat,pt a putea sa ne pronuntam daca la acel tip de unitate exista specific o astfel de organizare,pt ca eu v-am oferit o informatie de ordin general

-De regula modificarile de structura,organigrama,stat de functii se elaboreaza de catre entitate ,se aproba de catre organul ierarhic superior al entitatii/ordonator de credite in functie de modalitatea de organizare ,avand in spate o documentatie de necesitate intocmita

-Din pc de vedere strict pe legislatia muncii, cf Codului Muncii angajatorul are dreptul sa-si stabileasca organizarea si functionarea unitatii ,sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitatii lor;dar in aceeasi masura are si obligatia sa informeze angajatul despre modificarile pe care urmeaza sa le faca la una sau mai multe clauze din contractul demunca.
Trebuia sa primiti de asemenea o copie dupa decizia de schimbare a locului de munca si o noua fisa de post in cf cu noile atributii.
Din cate spuneti nu exista un angajat pe postul de inspector ru si veti prelua si aceste atributii ar fi un cumul "neoficial"
.Ati putea eventual refuza pt ca puteti invoca ilegalitatea,din moment ce nu aveti competente pt o astfel de activitate de ru .
Trebuia sa va anunte din timp,sa va trimeata la un curs de specialitate si mai apoi sa va numeasca!
In primul rand, va multumesc mult de raspuns. Evit sa dau mai multe amanunte, de aceea, poate, nu sunt foarte clar in povestea mea...
Ratiunile pentru care s-au luat aceste decizii nu sunt nici pe departe de natura a face economii. Cel mai probabil mai multe amanunte le voi da la un moment dat.
In institutia noastra era prevazut un birou de resurse umane, cu un singur post, ocupat de un referent, care acum este liber. Anumite persoane s-au gandit ca eu, angajat in urma unui concurs la Directia de Buget-Finante (unde am mai multe sarcini in fisa postului in afara celor ce tin de salarizare), sa fiu transferat la aceasta directie nou infiintata, Juridic, Resurse Umane si Salarizare (dvs spuneti ca ar trebui sa aiba doar un director, dar intuitia mea spune ca au aparut si sefi de compartimente) pentru a suplini munca de resurse umane (vor sa-mi bage pe gat sa fac si parte de juridic), indiferent daca am competente sau nu, daca ma aflu in incompatibilitate sau nu, daca ma pricep sau nu etc. Practic, vor sa ma forteze sa preiua si aceasta munca.
Legat de organigrama, stiu ca resursele umane se ocupa de documentatia necesara, directie la care noi nu avem om de mult timp, refuzandu-se detasarea unui specialist din afara institutiei. Deci cine a intocmit-o? De ce doar anumite persoane cunosc aceasta noua organigrama? Nu ar fi trebuit ca ea sa fie facuta cunoscuta tuturor angajatilor sau,macar, persoanele implicate in aceasta situatie nou creata?
Ce ar inseamna "sa ma anunte din timp"? Mie mi s-a pus in fata, la finalul programului, o decizie, datata cu 4 zile inainte, pe care sa o citesc si sa mi-o asum prin semnatara, care nici macar nu era insotita de o fisa a postului in care ar fi trebuit sa se expuna clar noile mele indatoriri.
"Acum,ar trebui sa stim exact si despre ce entitate discutam in cazul dat,pt a putea sa ne pronuntam daca la acel tip de unitate exista specific o astfel de organizare" - aici nu am inteles la ce va referiti....Nu cred ca este voie sa dam numele institutiei.

Astept si alte lamuriri..... Multumesc pentru ajutor!
-Nu era vorba despre a nominaliza institutia la care faceti referire,ci doar a preciza la ce tip de institutie publica faceti referire ,de interes local,central,autoritate nationala,pt ca intr-adevar vorbim despre administrare de fonduri publice ,dar exista particularitati de organizare specifice (organe de conducere,ierarhii ,structura) Nu era decat o informatie care sa ajute de a reusi sa cunoastem cat mai real speta,dar decizia va apartine in a comunica/nu comunica acest detaliu.

-Organigrama unei institutii publice nu este un document secret,dimpotriva structura unei institutii este o informatie cu caracter public, daca accesam siteul web al oricarei astfel de institutii o putem regasi alaturi de alte informatii de interes general,de aceea cuatatnmai mult proprii angajati ar trebui sa aiba cunostinta despre aceasta si despre orice modificare ulterioara .

-Doar in ROFul institutiei dvs veti regasi raspuns la unele dintre intrebari(de ex responsabilitati specifice ale directiilor/servicii/birouri/comp in legatura cu intocmirea documentelor, aprobare etc)n-Speta dvs in ceea ce priveste acea schimbare de structura prin comasare, tine doar de modul in care angajatorul are dreptul sa-si organizeze activitatea .

-In ceea ce priveste decizia unilaterala a angajatorului de a face o modificare in atributiile din fisa postului ca rezultat al modificarii de structura prin adaogarea de responsabilitati ce tin de sfera resurselor umane, in opinia mea fişa postului se emite de angajator pentru a stabili atribuţiile de serviciu ale salariatului aceasta poate fi modificată oricând unilateral, în funcţie de necesităţile rezultate din activităţile specifice, fără insa a se modifica locul şi felul muncii ce ar necesita acordul dvs si act aditional.
In cazul dvs eu opinez ca nu se poate vorbi despre o modificare a felului muncii pt ca veti ramane incadrat tot economist si va veti ocupa de salarizare,doar se adaoga atributii de resurse umane ,de asemenea locul muncii nu este schimbat decat dintr-o directie in alta directie din cadrul aceleasi institutii.Ceea ce nu este corect ,este faptul ca unele dintre noile atributii ar impica niste competente pe care nu le aveti dar pe care prin grija angajatorului le-ati fi putut obtine -curs inspector personal ,daca tot se intentiona sa fiti insarcinat si cu astfel de atributii !
Angajatorul avea obligatia de asemenea sa va prezinte si fisa de post in concordanta cu introducerea acelor noi atributii, de asemenea in fc de ce aveti reglementat intern sa va fi informat asupra acestei intentii de modificare ,in virtutea dreptului dvs la informare ,in calitate de angajat

- Puteti contesta in instanta decizia pe care o considerati ilegala ,in termen de 45 de zile de la comunicare !
Ultima modificare: Luni, 5 Septembrie 2016
ContSters400311, utilizator
- Este vorba despre o instituţie publică de interes naţional, autonomă.
- se pare ca noua organigrama este un document secretizat, de doua zile se cere de catre directia mea si nu se primeste, oferindu-ne fel de fel de "scuze"....
- in ROF-ul nostru scrie ca organigrama si statul de functii sunt propuse de catre secretarul general al institutiei, avizate de catre BEx si aprobate de catre Plen. Statul de functii, conform ROF, este in sarciana RU (care nu detine angajat), iar plenul si-a incetat activitatea inca din luna iulie, prin ordonanta de urgenta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Salarizare silana07@yahoo.com silana07@yahoo.com Buna ziua Va rog sa ma ajutați intr-o problema legată de salarizare și anume: eu ca referent de resurse umane când m-am angajat in fisa postului mi s-au ... (vezi toată discuția)
Resurse umane Isac_90 Isac_90 Lucrez intr-o institutie publica, fuctionar public - referent la compartimentul resurse umane. In organigrama la acest compartiment sunt cuprinse 3 posturi de ... (vezi toată discuția)
Resurse umane Isac_90 Isac_90 Lucrez intr-o institutie publica, fuctionar public - referent la compartimentul resurse umane. In organigrama la acest compartiment sunt cuprinse 3 posturi de ... (vezi toată discuția)