avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 559 soluții astăzi
Forum Activitate Aniia

Activitate Aniia

Un salariat inceteaza activitatea in anul 2018, luna octombrie si are un numar de 9 zile concediu de odihna ramas neefectuat din anul 2017 + zilele de concediu de odihna cuvenite pe anul 2018 pana la data incetarii activitatii.
Intrebare: Cand calculez cat se cuvine a fi platit pentru 9 zile de concediu ramas neefectuat din anul 2017 la care salariu brut ma raportez? (daca salariul brut pe ultimele 6 luni din 2017 diferă de salariul brut din anul 2018)
Multumesc.
Persoana are o decizie asupra capacitatii de munca prin care este incadrat in gradul 3 de invaliditate cu capacitate de munca pierduta cel putin jumatate. A fost ales consilier in urma alegerilor si prin Hotarare a fost delegat din randul consilierilor sa indeplineasca temporar atributiile de viceprimar. Masura luata de persoana in cauza a fost o cerere catre casa de pensii prin care a solicitat suspendarea temporara a drepturilor de pensie.
În situatia data, in cazul persoanelor alese este obligatorie medicina muncii si cum se sabileste indemnizatia de viceprimar, pentru o durată normala de 8 ore a timpului de lucru sau pentru o durata de 4 ore avand in vedere solicitarea de suspendare a drepturilor de pensie?
Multumesc.
Va rog un raspuns la urmatoarea speta:
In baza Ordinului Prefectului, Consiliul Local delega temporar prin HCL un consilier local pentru indeplinirea atributiilor viceprimarului.
In baza HCL se stabileste prin Dispozitie indemnizatia de viceprimar.
Ulterior se constată ca in decizia medicala a capacitatii de munca s-a incadrat in gradul de invaliditate 3 ca urmare a unui accident suferit (nu a fost un accident de munca).
Intrebarea este daca persoana respectiva poate sa indeplineasca atributii de demnitate publica si daca da, care va fi durata normala a timpului de lucru?
Multumesc.
Am primit la departament spre solutionare o cererere de acordare indemnizatie lunara pentru persoana cu handicap grav. Speta este urmatoarea:
1.Certificat de incadrare in gradul de handicap grav cu asistent personal cu nr de inregistrare la data eliberarii, luna iulie 2018; acest certificat anuleaza certificatul eliberat in anul 2017 prin care s-a acordat grad fara asistent si fara indemnizatie si este emis in baza unor sentintei ramasa definitiva.
2Valabilitatea certificatului eliberat in luna iunie 2018 este de 12 luni incepand din luna iulie 2017 si termenul de revizuire este iulie 2018.
3.In cererea de acord vizata este mentionat de beneficiarul indemnizatiei ca solita plata indemnizatiei lunare incepand cu data de 01.08.2017.
4.Persoana se prezinta la sediul primariei pentru depunerea dosarului in vederea acordarii drepturilor cuvenite si depune o cerere din care rezulta ca doreste plata indemnizatiei incepand cu data de 15.06.2018 in conditiile in care este programat la comisie in data de 03 iulie pentru revizuirea certificatului emis in luna iulie 2018.
Va rog sa ma lamuriti si pe mine daca este corect sa acorzi indemnizatia pentru luna iunie 2018 de la data solicitata sau acordarea drepturilor se face dupa obtinerea noului certificat pentru care se merge la revizuire in iulie 2018? Unde trebuia sa se adreseze persoana pentru a-i fi acordate drepturile banesti cuvenite pentru certificatul emis in baza sentintei judecatoresti (perioada solicitata incepand cu luna iulie 2017).
Va multumesc.

de la itm trimit la IT si cei de la AJOFM spun sa gasesc o solutie sa le apara in sistem incetat. In aplicatia Revisal dupa ce am operat acelasi CIM cu acelasi numar si am dat incetare imi apare acum si raportul per salariat unde este incetat. Nu imi apar 2 contracte este acelasi contract, numai ca am fost nevoita sa il introduc din nou pentru ca prima data am radiat si nu l-am mai putut reactiva decat daca l-am introdus din nou si am dat incetare. Nu inteleg de ce mai apare in sistem activ, cand raportul per salariat din aplicatie imi apare cu CIM incetat. Nu stiu ce sa-i mai fac
Ma confrunt cu o speta din care nu ma mai vad salvata, asa ca daca ma puteti ajuta va rog tare frumos sa imi raspundeti cat de repede se poate.
Am avut o persoana care si-a facut angajare pe postul de asistent personal si dupa ce am transmis revisal persoana mi-a comunicat ca nu mai doraste, si-a gasit in alta parte de lucru. Nu am stiut cum sa procedez si am radiat contractul in Revisal. Acum persoana a solicitat la somaj obtinerea indemnizatiei dupa un an lucrat in alta institutie. De la somaj nu ii primeste dosarul pe motiv ca apare cu CIM activ in sistem. nu am gasit nici o solutie sa pot reactiva contractul pentru a-i da incetare si am introdus din nou persoana cu acelasi nr de contract apoi am dat incetare in Revisal si l-am trimis online la ITM. Dar fara nici un rezultat, in sistem tot activ apare contractul. daca stiti o alta modalitate sa pot opera contractul sa apara incetat in sistem va rog frumos ajutati-ma. Multumec
Răspuns la discuția Sesizare abatere disciplinara
Multumesc tare mult pentru raspuns. Sa va dea Dumnezeu sanatate.
Dar daca nu are un contract de munca pe care sa il prezinte tradus angajatorului, in cazul unui control pot face dovada numai cu acest raport pe care l-a prezentat? Nu se ia in calcul numai la pensie?
Răspuns la discuția Sesizare abatere disciplinara
}n regulamentul intern nu este prevazut ca ar putea asiste persoana care face o sesizare privind comportament neadecvat altei persoane.
Multumesc
Răspuns la discuția Sesizare abatere disciplinara
angajat la stat, personal contractual - sofer, regulament intern, condul muncii si codul etic