Am primit la departament spre solutionare o cererere de acordare indemnizatie lunara pentru persoana cu handicap grav. Speta este urmatoarea:
1.Certificat de incadrare in gradul de handicap grav cu asistent personal cu nr de inregistrare la data eliberarii, luna iulie 2018; acest certificat anuleaza certificatul eliberat in anul 2017 prin care s-a acordat grad fara asistent si fara indemnizatie si este emis in baza unor sentintei ramasa definitiva.
2Valabilitatea certificatului eliberat in luna iunie 2018 este de 12 luni incepand din luna iulie 2017 si termenul de revizuire este iulie 2018.
3.In cererea de acord vizata este mentionat de beneficiarul indemnizatiei ca solita plata indemnizatiei lunare incepand cu data de 01.08.2017.
4.Persoana se prezinta la sediul primariei pentru depunerea dosarului in vederea acordarii drepturilor cuvenite si depune o cerere din care rezulta ca doreste plata indemnizatiei incepand cu data de 15.06.2018 in conditiile in care este programat la comisie in data de 03 iulie pentru revizuirea certificatului emis in luna iulie 2018.
Va rog sa ma lamuriti si pe mine daca este corect sa acorzi indemnizatia pentru luna iunie 2018 de la data solicitata sau acordarea drepturilor se face dupa obtinerea noului certificat pentru care se merge la revizuire in iulie 2018? Unde trebuia sa se adreseze persoana pentru a-i fi acordate drepturile banesti cuvenite pentru certificatul emis in baza sentintei judecatoresti (perioada solicitata incepand cu luna iulie 2017).
Va multumesc.
Beneficiarul indemnizației, intră de drept în plată începând cu luna AUGUST-2017, și până în IULIE-2018 când împlinește 12 luni.
`
Cererea pentru plata restanță a indemnizației însoțită de certificatul de handicap trebuie să o depună la DGASPC, iar pentru însoțitor la Primăria de care aparține cu domiciliul.