Am cateva nelamuriri legate de prestarea de servcii in strainatate de catre un pfa roman.
In ianuarie 2009 am deschis un PFA - "7112 activitati de inginerie si consultanta tehnica" in speranta ca il voi putea folosi pentru a oferi consulatanta tehnica in domeniul aeronautic, firmelor din strainatate cu care am avut colaborari in trecut. Am facut demersurile necesare, am declarat veniturile estimate pentru anul in curs (dec.220) si am inregistrat RJIP si jurnalul de nventar la adm. financiara, iar pe 15 ianuarie am primit si acceptat o oferta de colaborare pe termen scurt (6 luni) in Germania.
Odata ajuns aici am avut surpriza de a constata ca desi Pfa-ul romanesc iti da dreptul de a profesa in U.E, firmele din Germania nu agreaza acest lucru preferand sa lucreze cu "freelance" inregistrati in Germania.
Alegerea a fost simpla, m-am inregistrat in Germania si am primit un numar de inregistrare pentru taxe, pe care va trebui sa il mentionez pe fiecare factura emisa, urmand sa-mi platesc taxele trimestrial.
Pana aici toate bune, insa nelamurirea mea ar fi care sunt obligatiile mele fata de cei de la taxe si impozite locale din
Romania, avand in vedere ca eu nu folosesc aici nici CUI-ul si nici nr.de inreg. de la ONRC pe nicuna din facturile emise, iar impozitul pentru activitatea prestata va fi platit in Germania.
Vreau sa inchei un contract de comodat pentru a infiinta un PFA. Propietarul doreste ca in acest contract sa existe o clauza clara privind anularea contractului de comodat la momentul vanzarii apartamentului( inainte de termenul de 12 luni cand inceteaza de la sine contractul). Din pacate nu reusesc sa gasesc un model care sa contina o astfel de clauza.
Ma poate ajuta cineva cu un model, sau paragraful respectiv?
Am nevoie de un sfat pentru a solutiona un conflict de munca. Pe scurt, angajatorul meu ma ameninta cu concedierea daca nu accept sa plec in strainatate la unul din clienti, domeniul de activitate al companiei angajatoare fiind oferirea de consultatanta tehnca in proiectare.
In contractul de munca, locul de desfasurare a activitati este biroul din Romania si nu este prevazuta ca obiligativitate deplasarea in misiuni.
Precizez faptul ca in companie nu exista un contract colectiv de munca si nici fise de post, astfel incat deplasarile, responsabilitatile angajatului ( cele specifice) nu sunt reglementate.
Ce as putea face in aceasta situatie ? Care ar fi parghiile legale ?
Numele meu este, Valentin Pitu si am nevoie de un sfat, consiliere intr-o problema de ordin succesoral foarte complicata.
In urma cu 14 ani la moartea bunicii mele, datorita faptului ca cei 3 copii cu drep succesoral(mama, soara ei, fratele) nu au cazut de accord in privinta succesiuni, averea s-a impartit in mod egal , respectiv 1/3.
In cei 14 ani de la succesiune , nimeni nu a intrat cu adevarat in posesie (nu stiu care ar fi fost demersurile legale de urmat, dar aceatea nu au fost urmate) si nimeni nu are un act de propietate.
La momentul actual problema se prezinta astfel: sora mamei mele doreste se cedeze parea ei catre mama mea, ramane ceea de-a treia parte a unchiului meu.
Acum intrebarile mele ar fi:
1.Care ar fi calea legala de urmat, avand in vedere urmatoarele lucuri:
- fratele mamei, a plecat din casa parinteasca acum mai bine de 40 de ani, cand s-a casatorit.
- Mama a ramas in casa parinteasca alaturi de bunica.
- casa a fost in intregime reconstruita de catre parinti mei.
- tot ce reprezinta taxe, impozite au fost platite de parinti mei
- cheltuilelile de inmormantare au fost suportate in intregime de catre parinti mei
2.In cazul in care matusa mea cedeaza partea ei, in favoarea mamei mele , se recomanda un act de donatie( ce poate fi atacat ulterior in justitie) sau un act de vanzare- cumparare.
Va multumesc pentru ajutor!
Astept raspunsurile dumneavoastra.