In legislatia SSM exista vreo precizare cu privire la prezenta unui animal de companie (caine) la locul de munca? acesta va avea un loc special amenajat in balcon. Daca nu exista nici o restrictie in acest sens, ce trebuie sa fac pentru a respecta prevederile art 7 din Legea 319/2006:
Articolul 7 (1) În cadrul responsabilităţilor sale, angajatorul are obligaţia să ia măsurile necesare pentru:
a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.
Multumesc pentru eventuale raspunsuri
Animale de companie la locul de munca
Buna ziua,
Exista in legislatie vrea prevedere specifica cu privire la prezenta unui animal de companie (caine) la locul de munca?
Pe scurt, in sediul unde imi desfasor activitatea, mai exact pe balcon, o colega doreste sa isi aduca animanulul de companie pentru ca nu are cu cine sa il lase. Nu este nimeni deranjat de acest aspect, insa exista vrea restrictie/obligatie legislativa in acest sens?
buna ziua! va rog sa ma ajutati cu un punct de vedere, referitor la situatia urmatoare: locuiesc intr-un complex rezidential. sunt construite, vandute si locuite 13 case (fiecare casa cu proprietarul ei). in constructie sunt inca 20 de case, insa nevandute-proprietatea dezvoltatorului. dezvoltatorul a promis ca ne va asfalta strada din interiorul complexului, ca va instala stalpii de iluminat, si ca vom avea poarta electrica care se deschide la apelare unui nr de telefon. pana in prezent am avut poarta, care s-a stricat de 2 luni-deci nici pe ea nu o mai avem. altceva nimic.
de ceva timp dezvoltatorul insista foarte mult sa facem asociatie de proprietari. care este interesul lui in infiintarea acestei asociatii? mentionez ca nu toti proprietarii au in cintract obligatia infiintarii unei asociatii,
Va multumesc pentru eventualele raspunsuri!
Buna ziua!
Sunt angajata cu norma intreaga, de 8 ore, la o societate, in functia de Coordonator in materie de securitate si sanatate in munca, Cod COR: 226303.
Mi s-a ivit ocazia sa fac aceste activitati SSM si SU pentru o alta firma,
Nelamurirea mea este: cum cum sa procedez pentru a fi mai bine:
-pastrez CIM pe 8 ore si mai semnez un CIM pe 2 ore pe a doua firma cu functia de Inspector SSM
-pastrez CIM pe 8 ore, si mai semnez un CIM pe o functie de secretar (sau orice altceva) cu norma de 2 ore si prin decizie interna sunt numita Inspector SSM pentru a putea semna doc si pe a doua firma?
Mentionez ca indeplinesc conditiile din Lege pentru a ocupa posturile. detin Certificat inspector SSM de 80 de ore, Diploma Evaluator de risc, si Certificat Cadru tehnic PSI.
Multumesc!
Va multumesc pentru raspuns!
Imi puteti indica conform carui articol si lege se solicita originalul? Este cerinta legala, sau practica inspectorilor ITM?
Buna ziua,
Este obligatoriu ca toate deciziile emise in domeniul SSM si SU sa fie in original la dosar, sau in cazul unui control aceste documente le putem prezenta si in copie?
Va multumesc anticipat pt raspunsuri!
Buna ziua,
Este legal, atat pentru mine cat si pentru angajatori, daca detin 2 functii cu norma de 8h/zi, la 2 angajatori diferiti, cu programul distribuit inegal(adica fara specificarea programului de lucru in cim)?
Ar insemna pentru mine 16 h/zi, sambata si duminica libere, si pentru fiecare angajatot in parte cate un cim cu 8 h/zi.
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Ce sa inteleg prin norma intreaga?
Cu alte cuvinte, pot fi conducator al serviciului intren la 2 societati diferite, cu contract de munca inregistrat?
Din cate stiu in codul muncii specifica fsptul ca max de ore lucrate/zi este de 12 per angajat.
Buna ziua!
S.a mai schimbat cumva legislatia ssm referitor la norma de lucru a unui angajat in pozitia de conducator serviciu intern intr.o unitate?
Poate o persoana sa ocupe aceasta functie cu norma de lucru fractinata, 4 sau 6 ore la 2 firme diferite?
Multumesc