Buna ziua,
Unchiul meu a fost proprietarul unui tractor neimatriculat care a fost declarat la primarie pe numele bunicii mele ca vehicol lent. Unchiul meu si-a luat tractorul, intre timp a decedat, eu continui sa platesc pentru bunica mea impozitul pentru vehicolul lent (tractor). Ce trebuie sa fac ca bunica mea sa nu mai figureze cu impozitul pentru vehicolul lent- tractor? Primaria imi cere o dovada ca unchiul meu a luat tractorul, I-am cerut sa vina in gospodarie sa vada ca nu mai exista. Este suficienta o declaratie pe proprie raspundere semnata de bunica mea? Va multumesc.
Am o procedura de achizitie publica, acord cadru 2 ani, nu se permite prin Fisa de date ajustarea pretului.
Propunerea financiara este construita pe un tarif lei/ora la nivelul salariului minim in vigoare la momentul depunerii ofertei. Eu ca ofertant depun declaratii de respectare inclusiv a reglementarilor legale privind salarizarea.
Pe parcursul implementarii contractului, de 2 ani, au loc- strict ca exemplificare, 3 modificari ale salariului minim. Trecerea de la salariul minim ofertat la salariile minime ce pot aparea pe parcursul implementarii contractului, in conditiile in care serviciul ofertat este la nivelul salariului minim, intra in categoria conditiilor de ajustare sau nu? Pot fi incheiate anexe de contract subsecvent sau contracte subsecvente acordului cadru pe noile nivele de salariu minim fara a intra sub incidenta conditiilor de ajustare? Daca nu, furnizarea unui serviciu la nivelul salariului minim la momentul depunerii ofertei in conditiile unor modificari ale acestui nivel al salariului minim, arunca ofertantul devenit prestator in afara legii?
Avem o procedura de achizitie servicii cu o documentatie de atribuire care nu permite ajustarea pretului. Obliga insa ofertantul sa isi asume printr-o declaratie pe proprie raspundere respectarea reglementarilor din domeniul social si al relatiilor de munca; propunerea de oferta financiara sa nu intre sub incidenta unor situatii de neconformitate si incacceptabilitate iar un pret aparent neobisnuit de scazut sa poata fi justificat. Propunerea de oferta-inclusiv declaratia si fundamentarea tarfului lei/ora este anexa la contractul incheiat dupa declararea ofertantului ca fiind castigator. Propunerea financiara este fundamentata pe un tarif lei/ora. Ofertantul propune pentru costurile salariale, o fundamentare pe salariul minim, care la data depunerii ofertei este de 1450 de lei net, strict in limitele acestui salariu minim.
De la 1 ianuarie 2018, ofertantul devenit prestator este obligat de lege sa modifice tariful lei/ora conform noului salariu brut- la care s-a ajuns prin modificarea codului fiscal si cresterea salariului minim. Angajatul sau, ofertat cu un salariu minim la data depunerii ofertei, trebuie sa isi pastreze acest salariu minim pe intreaga perioada de implementare a contractului, pentru ca prestatorul sa nu se plaseze in afara legii prin serviciile furnizate.
Intrebare: transferul tarifului lei/ora de le un salariu minim initial ofertat la salariul/ salariile minime ce pot aparea pe parcursul implementarii contractului este ajustare de pret- nepermisa de documentatia de atribuire in baza careia s-a construit oferta sau este o adaptare care sa permita furnizarea serviciilor in conditiile legii? Subliniez- serviciul ofertat este fundamentat si are un pret cu o marime a salariului minim in momentul ofertarii.