avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 421 soluții astăzi
Forum Activitate mpeste

Activitate mpeste

Ce te faci dacă primești doar bon de la terminalul POS?
Am contracte cu două societăți comerciale, pentru care fac deplasări. Vreau să fac o firmă de voiaj, astfel încât să le facturez celor două firme cheltuielile de deplasare: transport, inclusiv închirieri auto, cazare la hotel, hrană. (Cuantumul pentru hrană este peste cel admis pe cheltuieli la controale.). Pe lângă faptul că economisesc niște bani, dacă "împușc doi iepuri dintr-un foc", este mult mai comod și câștig timp. Cei doi angajatori sunt de acord, dar a ieșit o mare discuție pe tema autorizărilor: cică nu am voie să dau factură decât dacă am nu știu ce cursuri de tip stoarce francul, fiindcă sunt fraude în turims. Nu cred că cursurile elimină fraudele, dar sunt sigur că se califică la bariere de piață, ca majoritatea regulamentelor din legislația economică românească. Din câte știu eu, dacă ai obiectul de activitate în regulă, poți emite factură pentru serviciile prestate. Lucrez în servicii -- tehnice --de vreo 30 ani.
Toate datele despre ofertă, inclusiv că a fost prezentată la asociație de acum 3 ani, le am de la Veolia. De altfel, Veolia a lucrat în zonă: au refăcut conductele de distribuție între clădiri, iar pe o rază de 1 km sunt două asociații care s-au branșat.
Am fost la Veolia la sfârșitul lui octombrie (sunt inginer și știu că încălzirea centralizată este -- dacă se face și cu capul, mult mai eficientă decât microcentralele) când am aflat că operează fostul CET. Nu știam de ei, am făcut multe deplasări, nu am avut timp să mă ocup.
Din câte știu, oferta respectivă nu a fost prezentată, cel puțin vecinii au aflat de la mine, dar nic nu știu nici când sau dacă aceste adunări au avut loc.

Cred că trebuia să precizez că "vecinii" se referă la vecinii de pe scara blocului -- fiecare scară are debitmetru și gigacalorimetru.
Am avut un accident pe 8 ianuarie. Am acceptat vinovăția -- caz "tipic", eram cu verde intermitent și fără martori care să ateste că "păgubitul" a parcurs o diagonală înspre urechea mea stângă. Mașinile parcate în intersecție au dispărut imediat, nu știu dacă sunt camere de supravegere în zonă, probabil sunt. Am programat constatarea pentru CASCO.

Pe 9 ianuarie, a doua zi, m-am întâlnit cu păgubitul și i-am înmânat formularul pentru constatare amiabilă, completat, în două exemplare, pentru a completa și partea lui și a programa întrevederea la asigurator, ceea ce dumnealui nu a făcut încă.

În aceiași săptămână, am deschis dosarul pentru dauă pe CASCO și am prezentat autorizația de reparație de la poliție.

Pe 16 ianuarie, vineri, la ora 17:00 asiguratorul îmi trimite veste că nu repară mașina fiindcă nu am formularul pentru constatare amiabilă a cărui copie se afla la poliție.

Luni, 19 ianuarie, asigurările îmi trimit pe email copia după formularul respectiv, în care apăreau și datele "păgubitului" -- care mi-a declarat de mai multe ori că nu-i pasă, nu-l interesează, nu-i trebuie etc. În același e-mail îmi cer să le confirm că este vorba despre formularul pe care l-am completat eu. Le-am confirmat imediat.

La atelier nu s-a lucrat nimic la mașină, pe motivul că nu le-a venit o piesă.

Când am cerul mașina pentru a o muta la un alt atelier, au refuzat dacă nu plătesc piesele.

Mașina este în leasing, am autorizație pentru dosarul de daună, dar este mașina de serviciu.

În oferta de angajare se prevede ca mașină de serviciu Ford Focus sau echivalent, dar deoarece am mai avut un accident similar s-a decis să închiriez mașină pe banii mei -- este nevoie de masină, pentru volumul relativ mare al dispozitivelor necesare pentru desfășurarea activității.

Momentan, în afară de banii dați pe mașina închiriată, ,personal, nu am nici o pagubă, dar cred că cei de la atelier nu au comandat nici o piesă până nu li sa dat, dacă li s-a dat, acordul de la asigurări, iar aceștia din urmă, au blocat nejustificat lucrările.

Autorizația a fost prezentată și la atelier.

Mașina este în garanție, iar aceasta este condiționată de repararea masinii într-un atelier Hyundai.
Am aflat că la asociația de locatari există de 3 ani o ofertă f. avantajoasă a Veola pt. apă caldă și căldură, pe care nici funcționarii de la asociatie, nici vecinii nu o vor.

Veola refuză să îmi instaleze branșarea deși m-am oferit să plătesc costurile pentru instalare. Ei spun că oferta lor este numai pentru cel puțin o jumătate plus unu dintre locatari.

Celelalte apartamente au microcentrale pe gaz, o parte mai vechi de 10 ani,, unul este debranșat. Pentru apartamentele cu microcentrale, oferta de branșare la Veola este gratuită și nu există nici o obligativitate de a consuma de la Veola. Pentru ceilalți taxa este modică: 800 RON ÎN 12 rate. O bună parte dintre apartamente sunt închiriate "la negru".

Pot să oblig Veola să mă branșeze?

Pot să oblig veciniii să accepte branșarea?

Pot să îmi recuperez din banii de întreținere plătiți 3 ani aiurea?

Pot să îi trag la răspundere pe functionarii asociației?

Cum verific calculele asociației? De exemplu, suma alocata pentru "încălzirea subsolului" este constantă, pe când cea plătită pentru apartament este variabilă (a crescut aproape de 3 ori din noiembrie, până acum) deși consumul de apă caldă a fost același.