Am avut un accident pe 8 ianuarie. Am acceptat vinovăția -- caz "tipic", eram cu verde intermitent și fără martori care să ateste că "păgubitul" a parcurs o diagonală înspre urechea mea stângă. Mașinile parcate în intersecție au dispărut imediat, nu știu dacă sunt camere de supravegere în zonă, probabil sunt. Am programat constatarea pentru CASCO.
Pe 9 ianuarie, a doua zi, m-am întâlnit cu păgubitul și i-am înmânat formularul pentru constatare amiabilă, completat, în două exemplare, pentru a completa și partea lui și a programa întrevederea la asigurator, ceea ce dumnealui nu a făcut încă.
În aceiași săptămână, am deschis dosarul pentru dauă pe CASCO și am prezentat autorizația de reparație de la poliție.
Pe 16 ianuarie, vineri, la ora 17:00 asiguratorul îmi trimite veste că nu repară mașina fiindcă nu am formularul pentru constatare amiabilă a cărui copie se afla la poliție.
Luni, 19 ianuarie, asigurările îmi trimit pe email copia după formularul respectiv, în care apăreau și datele "păgubitului" -- care mi-a declarat de mai multe ori că nu-i pasă, nu-l interesează, nu-i trebuie etc. În același e-mail îmi cer să le confirm că este vorba despre formularul pe care l-am completat eu. Le-am confirmat imediat.
La atelier nu s-a lucrat nimic la mașină, pe motivul că nu le-a venit o piesă.
Când am cerul mașina pentru a o muta la un alt atelier, au refuzat dacă nu plătesc piesele.
Mașina este în leasing, am autorizație pentru dosarul de daună, dar este mașina de serviciu.
În oferta de angajare se prevede ca mașină de serviciu Ford Focus sau echivalent, dar deoarece am mai avut un accident similar s-a decis să închiriez mașină pe banii mei -- este nevoie de masină, pentru volumul relativ mare al dispozitivelor necesare pentru desfășurarea activității.
Momentan, în afară de banii dați pe mașina închiriată, ,personal, nu am nici o pagubă, dar cred că cei de la atelier nu au comandat nici o piesă până nu li sa dat, dacă li s-a dat, acordul de la asigurări, iar aceștia din urmă, au blocat nejustificat lucrările.
Autorizația a fost prezentată și la atelier.
Mașina este în garanție, iar aceasta este condiționată de repararea masinii într-un atelier Hyundai.
De obicei cele doua exemplare ale constatului amiabil se pastreaza de cei implicati in accident, tocmai pentru a deschide dosarele de dauna aferente. Nu este necesar sa ramana la politie vreun exemplar. Iar la service, o data ce ati deschis dosarul intr-un loc, tot acolo trebuie sa il finalizati. Si e adevarat ca trebuie sa existe acceptul asiguratorului pentru ca service-ul sa se apuce de treaba, ceea ce inclin sa cred ca exista, mai ales ca spuneti ca mai avea nevoie doar de o piesa, .
Din cate cunosc eu in acest moment, dosarul este in lucru asa cum trebuie sa fie, nu sunt motive de ingrijorare.
Intotdeauna dureaza o perioada de cand sunt predate documentele de la asiguratorii locali la sediul central care verifica si avizeaza dosarele in ordine cronologica