avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 557 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Ce fac daca nu am primit factura pentru cazare?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Ce fac daca nu am primit factura pentru cazare?

Buna ziua,

In urma cu cateva saptamani am facut o rezervare prin booking.com pentru o cazare in tara. Plata s-a facut direct de pe card, prin booking, catre proprietarul pensiunii. Booking nu emite facturi, acestia functionand ca un intemediar intre turist si unitatea de cazare, asfel ca ar fi trebui sa primesc factura de la pensiune.
Odata ajunsi acolo, am spus doamnei de la receptie ca voi avea nevoie de factura, pentru ca plata s-a facut de pe un card de firma si e nevoie sa atasez factura la extrasul de cont. Doamna mi-a spus ca nu poate emite factura, pe motiv ca „nu se incarca de doua ori cu banii”. Nu am inteles cum vine asta. Apoi imi spune ca ea are casa de marcat pe CNP, ca nu are firma asa ca nu poate emite factura, dar am cautat online si nu am gasit asa ceva. In orice caz, eu sunt in postura in care am facut plata cu cardul de firma si nu am acoperire pe acea plata.
Considerati ca ar trebui sa sesizez garda financiara sau o alta autoritate? Chiar am nevoie de factura respectiva.

Multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 29 August 2018
ana_pascu, utilizator
Cel mai recent răspuns: mpeste , utilizator 18:02, 29 Iunie 2024
Daca pensiunea nu este un srl, pfa sau intreprindere individuala, nu va poate da factura caci nu e trecut asa ceva in lege. Daca v-a dat bon fiscal, ei sunt acoperiti.
Ultima modificare: Miercuri, 29 August 2018
george-neagu, moderator
Buna ziua. Dar daca proprietarul cazarii de pe booking este persoana fizica, si i se cere de catre un oaspete factura fiscala, cum trebuie sa procedeze?
Se pare ca legal, proprietarii pot inchiria fara sa emita factura, daca inchiriaza ca persoana fizica. Eu cand am achitat cu cardul de firma si nu am primit factura, am rezolvat astfel: prima data cand am patit asta, am creditat firma cu suma achitata catre booking, ca sa reglez in contabilitate. A doua oara am solicitat proprietatului sa imi returneze banii in contul firmei si apoi am platit cash, direct la proprietate ca persoana fizica. Am sesizare catre booking sa fie macar mentionat pe site cine nu emite factura. Inca nu am primit raspuns.
Ultima modificare: Luni, 13 Mai 2024
Elena717, utilizator
Ce te faci dacă primești doar bon de la terminalul POS?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Avans cazare Jokers22 Jokers22 Buna ziua!Am si eu o nelamurire, am sunat la o vila pentru la vara, o perioada de 5 nopti. Doamna respectiva mi a cerut avans pe un iban al firmei, pentru ... (vezi toată discuția)
Incasare cu card antonia94 antonia94 Pt.servicii de cazare o pensiune emite factura pt. O persoana. juridica care plătește pe loc cu cardul si i se da chitanță emisa de POS.Întrebarea este ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani de la booking.com Razwy Razwy Buna ziua, As avea nevoie de sfatul dvs. in legatura cu urmatoarea problema: in luna august am calatorit in Macedonia si am rezervat o cazare pentru 3 nopti ... (vezi toată discuția)