avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 698 soluții astăzi
Forum Activitate Ovidiu Donciu

Activitate Ovidiu Donciu

O notă de comandă, pentru prestarea unui serviciu între două instituţii, care nu conţine decât datele de identificare a beneficiarului şi obiectul comenzii, acceptate de către executant, în caz de litigiu, această comandă poate fi asociată unui contract astfel încât să fie aplicabile prevederile Legii 72/28.03.2013 ?
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, situaţia este neclară, dar doar în mintea dumneavoastră, pentru că nu cunoaşteţi nici 50% din amănunte. Şi, logic, tot ceea ce este neclar este şi dubios. Un audit extern a stabilit în luna iunie ac că trecerea de la CIM pe durată determinată la durată nedeterminată s-a făcut legal, iar referitor la ilegalitatea angajării s-a recomandat susţinerea unui concurs/examen atunci când legea o va permite. Cât despre furia cu care mă atacaţi, în condiţiile în care pe acest forum oamenii scriu ca să primească ajutor, nu să fie puşi la zid, îmi arată foarte clar că mă cunoaşteţi (din moment ce mi-am declinat identitatea reală) şi cunoaşteţi şi speţa. Faptul că apăreţi sub nume diferite, dar puneţi problema în acelaşi mod, nu mă păcăleşte.
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Recomand utilizatorilor care se aventurează să răspundă pe acest forum să nu confunde avocatnet cu facebook. Şi de asemenea, le recomand să se abţină de a da soluţii înainte de a fi citit legislaţia. Am fost angajat cu CIM pe durată determinată, la solicitarea expresă a ministerului, deoarece prin ordonanţa 90 din 2017 erau blocate angajările la bugetari, iar instituţia nu avea de un an specialist pe pregătirea mea. Trecerea la CIM pe perioadă nedeterminată s-a făcut cu acordul părţilor, conform art. 41, alin 2 şi 3, Codul muncii, aspecte verificate şi acceptate de ITM. CIM iniţial pe perioadă determinată a expirat, deci nu mai poate fi invocat. Trecerea de la durata nedeterminata, la durata determinata, prin solicitarea mea scrisă, mă aduce în situaţia, ca în secunda doi după ce semnez cererea de solicitare reziliere CIM, de a nu putea fi angajat, deoarece, în această perioadă, angajările sunt interzise. Deci, promisiunea angajatorului de a-mi întocmi CIM pe durată determinată constituie o altă ilegalitate. Cu alte cuvinte, se corectează o ilegalitate cu altă ilegalitate. "Nulitatea contractului individual de muncă poate fi acoperită prin îndeplinirea ulterioară a condiţiilor impuse de lege" spune alin. 3 din art. 57, Codul muncii, adică susţinerea unui examen/concurs, când legea o va permite. Dacă această manevră propusă de angajator ar fi fost legală, nu ar fi rupt foile din Registrul de intrări ieşiri unde a înregistrat toate documentele necesare trecerii la noul CIM pe perioadă determinată, ulterior rescriind foile fără acele documente. În situaţia mea mai sunt trei angajaţi. Aceeaşi ilegalitate fără noimă urma să fie aplicată şi altor 2 angajaţi cu CIM pe durată determinată.
În baza unei simple note de serviciu, înaintată de minister, în baza raportului corpului corpului de control, în care, fără să se menţioneze vreo bază legală, ministerul solicită modificarea duratei contractului din nedeterminată în determinată. Angajatorul mi-a solicitat să înaintez eu o cerere prin care să cer anularea CIM pe perioadă nedeterminată ca fiind nelegal şi să solicit încheierea unui CIM pe perioadă determinată, până la deblocarea concursurilor, când mă pot înscrie la concurs. Nu mi s-a adus la cunoştinţă în scris nici despre motivul legal pentru care CIM pe durată nedeterminată nu este legal şi nici nu mi s-a înmânat oficial nota ministerului cu argumente legale. Consider că este un abuz şi am refuzat să înaintez o astfel de cerere. Art. 30, alin. 1, Codul muncii, spune că "Incadrarea salariatilor la institutiile si autoritatile publice si la alte unitati bugetare se face numai prin concurs sau examen, dupa caz." În cazul în care angajatorul a angajat o persoană fără concurs, din motive obiective, acest fapt poate constitui motiv de anulare a CIM?
În februarie 2019 am fost angajat la o instituţie bugetară cu CIM pe durată determinată, fără concurs, prin decizia asumată exclusiv de angajator. În mai 2019, prin act adiţional la CIM, s-a modificat, prin voinţa părţilor, durata contractului din determinată, în nedeterminată. Modificare legală înregistrată în REVISAL şi în baza de date a ITM. În octombrie 2020, în urma unui control efectuat de Corpul de control al ministerului de care aparţinem, ministerul a dispus trecerea de la CIM pe perioadă nedeterminată la CIM pe perioadă determinată, până când, ordonanţele viitoare ale ministerului vor permite scoaterea la concurs a posturilor, blocate din cauza pandemiei. Este legală această decizie de trecere de la CIM pe durată nedeterminată la CIM pe durată determinată? Dacă nu este legală, pot fi obligat să accept o astfel de modificare?
Un cetăţean al României, pensionat de o comisie legală, în baza unui certificat medical pe care scrie schezofrenie paranoidă, eliberat de un doctor specialist psihiatru, poate ocupa o funcţie de conducere, respectiv de director, într-o instituţie bugetară? Dacă nu, vă rog să-mi indicaţi şi mie baza legală. Prin ce modalităţi legale, un astfel de individ, care prin mijloace neortodoxe, a reuşit totuşi să ocupe un astfel de post de director, poate fi demis? Vă mulţumesc.
Sunt angajat la o instituţie cvasibugetară, care se autofinanţează. În mai 2017 am fost angajat cu CIM pe perioadă determinată, contract care a fost prelungit prin act adiţional, până acum, de două ori (deci sunt trei perioade şi două acte adiţionale). Care este posibilitatea legală de a se trece de la CIM pe perioadă determinată, la CIM pe perioadă nedeterminată? Subliniez că noi angajaţii acestei instituţii nu avem calitatea de funcţionari publici. Vă rog să-mi explicaţi şi mie textul art. 82, alin. 4 şi 5, Codul muncii. Perioada celor trei contracte pe perioadă determinată, în cazul meu, cumulează 11 luni.