Mi s-a spus la ANRP ca trebuie facuta declaratie notariala ca originalul a fost pierdut (nu a fost vandut / valorificat) pentru a obtine un alt original.
Nu mai exista obligatia de a inregistra contractul la ANAF. DAca o faci are forta executorie, cam atat. Cat timp a fost semnat de ambele parti este perfect legal si obliga partile.
Problema este cu notarul in speta. Din experienta mea fiecare notar adauga interpretarea sa si idiosincraziile sale oricarei proceduri notariale. Spus mai simplu, face anumite lucruri cum vrea el, fara nicio cerinta/obligatie legala. Mi s-a intamplat de nenumărate ori cu cate un notar care se încăpățâna la cate o chichita inventata de el, care nu reprezenta nicio problema la un alt notar. Am nenumarate exemple personale, rezolvarea fiind de fiecare data gasirea unui alt notar.
Cautati un alt notar care face exact ce doriti, cat timp nu este ceva ilegal.
Am o opinie contrara majoritatii, avand experienta de a fi trait in democratii in afara tarii 35 de ani din care 20 in SUA.
Nu va faceti griji, nu are nicio legatura chemarea la ambasada cu cumpararea biletului, este o pura coincidenta. Nu exista o colaborare atat de rapida si eficienta intre comercianti si State Dept de care tin ambasadele... la fel FBI nu se incurca asa de prompt cu o frauda minora. Cererea unei copii a pasaportului de compania aeriana/de turism este ceva ce mi s-a intamplat si mie, nu este prea iesit din comun.
Oricum chiar si prin absurd, ambasada nu are nicio putere de a va face ceva pe teritoriu Ro.
Iar daca alegeti sa nu mergeti sa ridicati pașaportul, iar nu va poate face nimeni nimic din cauza asta.
Daca se ajunge la investigatia fraudei, asta ia luni si ani de zile si oricum nu va investigheaza pe dvs pentru o singura operatiune, o sa vrea sa ajunga la pestii mari, adica cei care au derulat toata actiunea de frauda.
Parerea mea. Oricum ar fi interesant sa postati un follow-up.