avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1044 soluții astăzi
Forum Activitate raszvwann

Activitate raszvwann

Bună ziua, in luna noiembrie 2022, am făcut un contract de promisiune de vânzare - cumpărare cu un dezvoltator cunoscut din Năvodari pt un apartament în val totala de 78750 euro, valoare care includea si tva 5% și care va fi predat mie cel târziu în decembrie 2024.
. Anul acesta, 2024, am primit o notificare ca nu mai sunt eligibil pt cota de tva de 5%. Apartamentul nu depășește suprafața de 65m2, terenul aferent nu depășește valoarea de 600.000 euro, iar eu nu am mai achiziționat niciun apartament cu cota de 5%. Aceștia invoca legea 227/2015 privind codul fiscal, mai exact art 291,al 2,lit m, pct 3. Și spun ca ar fi trebuit sa facem contractul de promisiune în anul 2023, și vor sa treacă la cota de 9%, generând un cost suplimentar semnificativ aprox 3000euro.
Eu cred ca ma calific pt cota de tva 5%. Cine este de faptul în eroare conform legii? Multumesc
La început, scrie ca garanția este 24 luni, apoi de maxim 12 luni, iar certificatul de conformitate nu se refera la persoane juridice.


Telefon Mobil HTC U23 Pro, Procesor Qualcomm SM7450-AB Snapdragon 7

Gen 1 Octa-Core, OLED touchscreen 6.7", 12GB RAM, 256GB Flash, Camera

Quad 108+8+5+2MP, Wi-Fi, 5G, Dual Sim, Android (Negru)
1 24 luni
Cartela SIM Vodafone Prepay (Cod: CC-vodafone-OF5) 1 12 luni
Certificat de garantie si calitate
Termenul de garantie de conformitate pentru produsele mai sus mentionate, este de : 24 de luni (cu exceptia cazurilor in care durata medie de utilizare declarata de producator este mai mica de 24 de
luni) perioada de garantie este egala cu durata medie de utilizare declarata de producator in documentele care insotesc produsul la comercializare. In cazul persoanelor juridice garantia este cea declarata de
producator pentru fiecare produs, dar maxim 12 luni. Garantia de conformitate este aplicabila doar persoanelor sau grupurilor de persoane fizice. In cazul reclamarii unei lipse de neconformitate, inauntrul
perioadei de garantie, cumparatorului i se garanteaza aducerea la conformitate in primul rand prin reparatie/inlocuire sau restituirea contravalorii conform legislatiei in vigoare (O.G 140/2021 si O.G. 21/1992 ).
Aducerea la conformitate se face intr-o perioada rezonabila de timp, in cel mult 15 zile calendaristice de la data predarii produsului/aducerii la cunostinta a defectului catre punctul de colectare sau catre unitatea
de service autorizata. Evolution prest systems (evomag.ro) nu are calitatea de service autorizat, produsele colectate in garantie (referinta aici numai la produsele comercializate de evomag.ro) sunt directionate
catre service-urile partenere pentru aducerea la conformitate. Pentru rapiditate in rezolvarea posibilei probleme intampinate, recomandam sa va adresati Service-ului autorizat cel mai aproape de dvoastra. Nu se
acorda garantie la consumabile: cartuse ink-jet, tonere laser, riboane, capete de printare, cilindru imagine, drum etc. Nu se acorda garantie la produsele software (licente, jocuri etc.). Nu sunt considerate defecte
monitoarele care prezinta 3-5 pixeli defecti conform standardului de calitate international iso 13406-2 clasa ii. Garantia nu acopera si datele stocate pe produsele care permit stocarea acestora - in acest sens se
recomanda backup-urile periodice. Prezentul produs are in componenta subansamble electronice si mecanice delicate, care necesita respectarea cu strictete a conditiilor de
manipulare,transport,pastrare,exploatare, intretinere. Garantie acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat sau centrul de colectare insa nu acopera si asigurarea produselor. In cazul in
care se dorestea asigurarea produselor, acest lucru se va face de catre client. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un
defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de
utilizare al produsului.
Situatiile de mai jos vor duce la pierderea (anularea) garantiei:
- defectiuni cauzate de transportul, manipularea, depozitarea, instalarea si utilizarea echipamentelor in conditii necorespunzatoare.
- deteriorarile termice, mecanice, plastice ale produselor, datorate incendiilor, accidentelor sau neglijentei in utilizare,
- prezenta urmelor de contact cu lichid sau alte substante, urme de oxidare datorate folosirii in locuri cu abur sau umiditate excesiva ( nerespectarea indicatiilor de utilizare furnizate de producator ), praf in exces,
urme de arsuri, crapaturi, sparturi; - componente calculator/server si orice alt tip de produs care au in componentea piese electronice indoite, deteriorate, rupte sau cu trasee electronice intrerupte; pini placa de
baza, procesor, unitati de stocare, mufe de date/audio/video indoiti, rupti, arsi, urme de interventie
- modificarea sau completarea datelor din certificatul de garantie; orice modificare facuta trebuie insotita de catre semnatura si stampila.
- interventii asupra produselor executate de catre persoane neautorizate de vanzator, furnizor, importator,distribuitor sau producator, interventie software neautorizata.
- lipsa sau deteriorarea sigiliilor sau inscrisurilor producatorului sau vanzatorului de pe produse; lipsa sau deteriorarea seriilor de fabricatie; desigilarea echipamentelor sau componentelor sigilate de vanzator,
furnizor, importator sau producator; pierderea certificatului de garantie sau a actului de achizitie
- produsul nu a fost folosit in conformitate cu instructiunile descrise in manualul de utilizare sau pentru scopul pentru care a fost creat; produsul nu a fost folosit cu accesorii sau consumabile originale.
Perioada de garantie in cazul produselor trimise in service (reclamate ca fiind neconforme,care au suferit interventii) se prelungeste conform perioadei de timp in care unitatea service a adus la conformitate
produsul.
In cazul produselor inlocuite, garantia de conformitate este conforma unui produs nou si intra in vigoare din momentul in care produsul a fost receptionat de catre consumator.
In situatia produselor Electronice,Electrice,Electrocasnice(ex: Frigider,Combina,Aragaz,Hota) care datorita dimensiuniunilor beneficiaza remedierea deficientelor la domiciliul clientului este necesara aducerea la
cunostina a Operatorului Economic, prin instiintare scrisa(alaturi de dovada achizitiei si certificatul de garantie al producarorului) cu privire la problemele intampinate la adresa de mail: info.garantii@evomag.ro.
In vederea solutionarii intr-un termen cat mai scurt recomandam instiintarea in scris a Operatorului Economic cu privire la deficientele intampinate la adresa de mail: info.garantii@evomag.ro. Orice sesizare
trebuie insotita de factura de achizitie si certificatul de garantie.
Produsele neconforme pot fi redirectionate catre service-urile autorizate de producator/furnizor/distribuitor, insotite de dovada achizitiei, in functie de tipul produsului, datele de contact se regasesc in certificatul
de garantie.
In situatia produselor reclamate ca fiind neconforme sau cu deficiente, recomandam sa ne scrieti pe adresa de email info.garantii@evomag.ro sau sa ne contactati telefonic la nr. 0372173601.
De retinut : nerespectarea indicatiilor de utilizare/manipulare, utilizarea incorecta sau defectiunile cauzate din vina utilizatorului, vor fi identificate de catre un expert tehnic al service-ului autorizat si comunicate
de indata clientului. Cauzele si defectele se vor stabili dupa depanare. Acest certificat de garantie este dedicat consumatorului, asa cum este el denumit in O.G 140/2021 si O.G. 21/1992: consumator - orice
persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de
productie, artizanale ori liberale. Persoanele juridice nu intra sub incidenta celor doua legi mai sus mentionate. In cazul persoanelor juridice, pot aparea exceptii cu privire la termenii si conditiile mai sus
mentionate. Predarea sau trimiterea produselor cu sisteme de siguranta/coduri de deblocare (aplicate de catre utilizator, exemplu : sisteme antifurt,pierdere,blocare ) poate duce la imposibilitatea diagnosticarii
produselor ( stabilirii defectului ), prin urmare, la nerepararea acestora in termenul mai sus stabilit. Predarea sau trimiterea produselor cu defecte mentionate partial poate duce la o diagnosticare si remediere
partiala. Informatii cu privire la termenii de garantie se regasesc si pe site-ul www.evomag.ro in sectiunea garantii ( [ link extern ]
confirm ca am luat la cunostinta si sunt de acord cu termenii de garantie.
Vehicule electrice / trotinete electrice beneficiaza de suport tehnic si service in baza garantiei pe o perioada de 24 luni de la data achizitionarii pentru sasiu, iar pentru baterie si restul
componentelor electrice / electronice 6 luni. In perioada de garantie cumparatorul are dreptul in mod gratuit la repararea produsului si inlocuirea pieselor sau subansamblelor defecte din
vina producatorului.
Prezentul produs are în componenta subansamble electronice si mecanice care necesita o manipulare atenta pentru a se evita socurile, patrunderea de lichid în interior sau expunerea la radiatia
solara sau surse de caldura extreme:
- Utilizarea trotinetei pe teren accidentat (gropi, borduri, canale, etc.)
- Depozitarea in medii umede si utilizarea trotinetei in conditii nefavorabile (ploaie, zapada), spalarea cu jet de apa (trotineta se va sterge cu lavete umede)
- Expunerea la radiatia solara sau surse de caldura extreme: la peste 36 de grade Celsius temperatura din atmosfera.
Pentru a beneficia de garantie, cumparatorul are urmatoarele obligatii:
• Sa respecte conditiile enumerate mai sus si sa foloseasca produsul conform instructiunilor de utilizare.
• Sa pastreze produsul în bune conditii.
La aparitia unei functionari anormale sau al unui defect, clientul are obligatia sa anunte service-ul autorizat la adresa de email service.trotinete@evomag.ro sau la nr. de tel. 0726111333, dupa ce
verifica daca sunt indeplinite conditiile de utilizare mentionate mai sus. Este interzisa interventia asupra produsului a persoanelor neautorizate de productor.
• Pierderea componentelor, folosirea inadecvata, nepotrivirea seriilor de pe componente fac obiectul pierderii garantiei.
• Deformarea componentelor, a sasiului, a ghidonului, rotilor sau a oricarei piesa ca urmare a unui soc mecanic NU este acoperita de garantie.
• Certificatul de garantie NU acopera daunele provocate de cascadorii, sarituri sau alte activitati extreme.
• Nerespectarea obligatiilor de mai sus atrage pierderea garantiei.
De la garantie sunt excluse:
• Partile de natura consumabila - placute de frana, becuri, led-uri, cablu frana, anvelopa, camera, etc
• Defectele cauzate de suprasarcini - greutata utilizatorului nu trebuie sa depaseasca greutata maxima recomandata de catre producator
• Defectele datorate conectarii gresite a accesoriilor optionale - port incarcare sau utilizarea unui alt tip de incarcator, altul decat cel recomandat de producator / sadriandimitriu a scris:

nu exista protectie pentru companii fiindca legea apara dreptul consumatorului, nu al cumparatorului. companiile se pot apara singure, fiind (prin definitie) constituite din profesionisti.
primul pas pe care l-as face ar fi sa verific in contract, in certificatul de garantie sau in website-ul evomag daca ceea ce sustin ei este adevarat.
exista doua tipuri de garantie:
1. Garantia de conformitate, care este obligatorie in relatia vanzator - consumator;
2. Garantia tehnica, parte a contractului de achizitie, si care este pusa la dispozitie de producator/ distribuitor. cred ca aici ati putea avea succes, dar mai intai trebuie sa-i verificati aplicabilitatea

Bună ziua! Pe la mijlocul lunii octombrie 2023, am achiziționat pe persoana juridica un telefon de pe site-ul evomag. După aproximativ o săptămână, am observat ca in timpul a doua zboruri tur - retur telefonul se încălzea si i se umfla foarte tare bateria. Am comunicat aceasta problema departamentului de la evomag, telefonul a fost trimis prin curier catre companie, iar de atunci, pana astazi 16.01.2024 telefonul nu mi-a fost returnat compania invocand faptul ca termenul de returnare este de 3 luni, fiind cumpărat pe persoana juridica . Am luat legatura cu societatea care produce telefonul, mai precis HTC, care mi-a transmis faptul ca telefonului meu i-a fost deschisa o procedura de service, dar produsul nu a fost livrat catre service de catre cei de la evomag, pana în prezent. Care e procedura legala in acest caz? Am cautat o entitate care sa apere dreptul cumpărătorului, dar pt companii nu exista, ci doar pt persoane fizice.
Multumesc!
Pe mine ma intereseaza daca nu este prea tarziu sa intru ,nu dupa 42 de zile, ci dupa cele 126 de zile pe care le ia sotia.
O sa-mi deschid si propria firma de it , si in timpul ccc voi fi administrator fara sa fiu salariat. e ok?
Sunt un proaspat tatic si as dori sa intru eu in concediu de crestere a copilului (2 ani) si nu stiu exact la ce data as putea sa intru.
Situatia este urmatoarea :
copilul s-a nascut pe 3 iulie 2018.
Sotia care este de asemenea salariata, a avut 2 concedii prenatal si postnatal : iunie si iulie.
Din ce m-am documentat, concediu maxim pt mama poate fi 126 zile.
O intrebare este: este obligatoriusa intru dupa cele 42 de zile de la nasterea copilului sau cand se fac cele 126 de zile (prenatal+ postnatal)?
Cealalta intrebare: managerul doreste sa renunte la postul meu (inginer it) ? ma afecteaza in vreun fel acest lucru, aduce la imposibilitatea luarii c.c.c ? sunt angajat de 3,5 ani in firma. Mama poate intra in somaj in acelasi timp (la fel, angajata de 3 ani) ?