Va multumesc. Eu m-am mai consultat si relativ la mentiunea Dvs: "Intrucat modificandu-va adresa in C.I. , sunteti obligat sa va modificati si celelalte acte la care ati avut nevoie de copii de pe C.i.." cred ca totusi nu e chiar asa, fiindca daca iti modifici domiciliul/resedinta peste o luna dupa ce de exemplu iti faci pasaportul nu te obliga nimeni sa schimbi pasaportul... Adica ar fi foarte aiurea sa fie altfel. Cred ca totusi voi mai astepta pana la alegeri ca sa fiu sigur ca imi emit unul nou intr-o zi si intretimp imi continui si proiectele propuse, iar dupa ce il obtin pe cel nou asta este e ca si cand mi-am schimbat domiciliul...
Va multumesc pentru raspuns. Intr-adevar ideal e sa stai acolo si sa verifici, insa dupa ce stai o ora la coada parca abia astepti sa pleci. In fine...
Ce ma ingrijoreaza mai mult este daca pentru a-mi rectifica greseala va trebui sa-mi schimbe si seria si numarul de pe act. Cum credeti? Ar fi extrem de aiurea fiindca eu am achitat si anumite taxe unde se mentioneaza seria si numarul curent si chitantele imi vor servi in alte scopuri... Stiti cumva acest aspect?
Astazi am observat ca buletinul (de fapt cartea de identitate) care mi-a fost emis de curand contine adresa de domiciliu cu o mica greseala (in loc de bl 15 au scris bl.5) si acest lucru ma incurca enorm pt ca chiar am nevoie de buletin in aceasta perioada (trebuie sa-mi fac pasaportul, autorizatie de traducator etc...)
As vrea sa va intreb daca e ok sa aman anuntarea acestei greseli si sa imi fac treaba cu el, iar pe urma, inainte de alegeri sa-l declar si sa mi-l faca intr-o zi? Ce situatie tampita si cata incompetenta...
Apreciez un raspuns/sfat de la cei avizati sau cei trecuti prin aceeasi situatie.
Dupa cum am mentionat mai sus eu am obtinut actul original de cesiune parti sociale vizat de avocat, precum si decizia ascoiatului unic de numire a noului administrator etc.
Totusi, eu as vrea sa ma clarific cum se delimiteaza responsabilitatile. Ce inteleg eu:
- un contract de cesiune parti sociale, practic transfera dreptul de proprietate asupra firmei la noul asociat.
- faptul ca decizia asociatului unic si celelalte acte din dosar nu s-au depus inca la ONRC inseamna ca eu inca sunt administrator in functie la firma si practic nu se poate face nici un act in numele firmei fara semnatura mea.
- practic eu fiind administrator sunt in continuare responsabil de depunerea situatiilor financiare si a declaratiilor fiscale, desi in momentul de fata toate actele firmei sunt la noul asociat.
Asa este?
As aprecia daca imi spuneti ce concret pot face pentru a determina acea persoana sa depuna la ONRC actele. Aparent aceasta persoana nu este deloc rau intentionata, insa avand si alte activitati tot amana depunerea la ONRC, aceasta din urma fiind pana la urma o obligatie fata de organele de stat.
Inca o intrebare: cine e responsabil conform legii pentru depunerea actelor la ONRC, noul asociat sau vechiul asociat, in conditiile in care in contractul de cesiune nu se mentioneaza nimic in acest sens?
Va multumesc pentru sugestii si desigur eu am fost la avocat si mi-am luat documentele in original: contractul de cesiune si decizia asociatului unic. Desi ma simt mult mai linistit asa, totusi nu-mi convine situatia ca mentiunea inca nu a fost depusa. Noul asociat reclama lipsa de timp si anumite dificultati financiare pe moment si tot amana depunerea. Oricum, e o persoana binevoitoare si nu ma indoiesc ca intr-un final se vor depune actele, desi cu mult stres pentru mine.
Ce voi invata de la aceasta situatie este: orice incredere trebuie sa fie acoperita si de acte :) Trebuia sa fi mentionat in contractul de cesiune: noul asociat isi asuma responsabilitatea de a depune in termen de 10 zile lucratoare mentiunea la ONRC si sa achite toate taxele in acest sens, in caz contrar acest contract se va anula la expirarea acestui termen. Fara aceasta clauza, ma aflu in situatia in care nu pot face mare lucru: am actele la mine insa nu pot forta legal noul asociat sa depuna aceste acte la ONRC. Si pana nu sunt depuse actele, eu sunt inca administrator si asociat in functie.
Pentru cine cazul meu prezinta vreun interes va voi tine la curent cu evolutia situatiei.
Am urmatoarea problema: am semnat un contract de cesiune parti sociale, decizia asociatului unic si proces verbal de predare-primire prin care am cedat 100% din partile sociale unei alte persoane.
Desi au trecut deja vreo 15 zile de la intocmirea acestor acte, respectiva persoana inca nu a depus actele la ONRC, ceea ce ma face sa ma ingrijorez mult.
Imi puteti spune va rog in ce moment inceteaza drepturile si obligatiile asociatului unic si administratorului curent? La semnarea contractului de cesiune, la depunerea la onrc sau cand?
De asemenea, eu corect din fire, am predat toate actele firmei imediat ce am semnat contractul de cesiune. Eu insa nu am inca drept dovada decat procesul verbal de predare primire in original, celelalte acte inca fiind la avocat pentru depunere la ONRC.
Ma puteti sfatui va rog ce trebuie sa am eu la mana ca sa fiu acoperit si sa-mi pot lua grija. De asemenea, care este perioada de depunere la ONRC a mentiunii?
Totusi as mai avea nevoie de un model de proces verbal predare primire in cazul in care administratorul si asociatul unic preda cumparatorului toata documentatia firmei. Exista un template generic sau trebuie sa mentionez fiecare act, registru etc pe care o/il predau?
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: Eu doresc sa-mi vand societatea pe care am infiintat-o in februarie 2005 si la care sunt unic asociat si administrator. Societatea are contabilitatea la zi si toate obligatiile indeplinite. Doresc sa stiu care sunt pasii de urmat pentru a efectua transferul a 100% din partile sociale catre un potential cumparator.
Multumesc anticipat tuturor care imi vor raspunde .
Pentru cei interesati, anuntul de vanzare este inca valabil, desi exista deja persoane interesate. Iata textul partial al anuntului:
"Eu doresc sa vand 100% din partile sociale pe care le detin la SRL-ul pe care l-am fondat si la care sunt unic asociat si administrator. Compania a incheiat 3 ani consecutivi cu profit si are contabilitatea si taxele achitate la zi. Conform Statutului poate efectua o serie de activitati. Nu are mijloace fixe si nici un fel de datorii, ceea ce-i confera lichiditate si flexibilitate sporita.
Aceasta afacere eu am pregatit-o cu grija pentru a accesa fondurile europene. Doresc sa o vand fiindca am obtinut o oferta avantajoasa in strainatate.
Pentru cei interesati, putem negocia ca firma sa-si pastreze sediul social actual o anumita perioada de timp (in cazul in care nu aveti alta varianta). Pentru orice alte detalii contactati-ma direct si va voi raspunde cu placere."
Acest anunt se adreseaza in primul rand persoanelor interesate in a-si dezvolta o afacere de succes si de a fructifica avantajele integrarii Romaniei in UE prin accesarea fondurilor europene.
In primul rand as dori sa precizez ca una din conditiile de eligibilitate pentru a beneficia de fonduri europene este ca firma sa aiba cel putin 2 ani financiari consecutivi incheiati pe profit."solicitantul va avea minimum 2 ani de activitate economicã si profit operaþional în ultimii doi ani financiari."
Eu doresc sa vand 100% din partile sociale pe care le detin la SRL-ul pe care l-am fondat si la care sunt unic asociat si administrator. Compania a incheiat 3 ani consecutivi cu profit si are contabilitatea si taxele achitate la zi. Conform Statutului poate efectua o serie de activitati. Nu are mijloace fixe si nici un fel de datorii, ceea ce-i confera lichiditate si flexibilitate sporita.
Aceasta afacere eu am pregatit-o cu grija pentru a accesa fondurile europene. Doresc sa o vand fiindca am obtinut o oferta avantajoasa in strainatate.
Pentru cei interesati, putem negocia ca firma sa-si pastreze sediul social actual o anumita perioada de timp (in cazul in care nu aveti alta varianta). Pentru orice alte detalii contactati-ma direct si va voi raspunde cu placere.
Rog multa seriozitate.
Nr de contact: 0770259813 sau email: vistarom@gmail.com