avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1329 soluții astăzi
Forum Activitate iliutavasilescu

Activitate iliutavasilescu

Răspuns la discuția Succesiune si Anexa 1 si 2
Terenul a rezultat 2000mp din actele de demult -- si in felul acesta s-a facut succesiunea -- de acum zeci de ani, si nu a fost inscris in C.F. Practic, s-a facut succesiunea pe 2000mp fara masuratori niciodata; ulterior intrarii in proprietate, s-au efectuat masuratorile si au rezultat in realitate cei 2500mp--500mp diferenta--(delimitat ca teren clar de 3 drumuri -- 1 comunal, 1 de access si DN, plus 1 vecin persoana fizica). Practic granitele sunt aceleasi, terenul a fost pentru prima oara masurat in realitate modern, in vederea inscrierii in C.F., insa a rezultat aceasta problema cu primaria. Practic ei au dat acordul initial pentru cadastru, care s-a si inregistrat cu stampila OCPI pentru intreaga suprafata de 2500mp, dar ulterior spun sa mergem la succesiune in spate pentru restul de 500mp, ca sa putem inscrie intreaga suprafata la C.F. si sa putem astfel sa obtinem autorizatii de constructie.

A, si inca ceva, la rolul agricol, primaria a trecut in acte 2500mp in baza cadastrului efectuat si semnat de ei in 2014. Mai mult, avem si 2 C.U.-uri semnate de primarie si acelasi primar (2016, si 2018--inca activ), care practic certifica intreaga suprafata de 2500mp pentru imprejmuire ca proprietar; cu stampila si semnatura a primariei/primarului. Deci noi de atunci si pana acum am platit mereu impozit de 2500mp, cat a rezultat in urma masuratorilor cadastrale. Nu inseamna asta in mod direct/cert recunoasterea posesiei ca suprafata de catre primarie pe intreaga suprafata de 2500mp?
Răspuns la discuția Succesiune si Anexa 1 si 2
Va multumesc pentru raspuns! Exista vreun temei legal insa pe care ei pot sa-l invoce refuzand? In cererea pe care o sa o reformulam, considerati ca trebuie amintit ceva anume care sa faca referire la faptul ca nu este de competenta lor sa constate? Sau exista posibilitatea ca notarul public sa certifice cererea pe care o reformulam, validand astfel cerintele de eliberare de acte necesare la notariat? Multumesc inca odata.
Bunica si sora ei au facut succesiune dupa mama lor decedata. In urma decesului bunicii si a sorei ei, mostenitorii ambelor parti au facut succesiune la randul lor pentru impartirea terenurilor. Ulterior, dupa ultima succesiune, un teren revenit mamei mele, trecut la rol in momentul succesiunii in suprafata de 2000 mp, a rezultat la masuratori in realitate ca 2500 mp. Primaria refuza emiterea anexelor 1 si 2 in numele mostenitorilor dupa bunica, la cererea notarului. Primaria sustine ca diferenta de suprafata este de fapt proprietatea mamei bunicii si a sorei ei, si deci trebuie facuta completare de masa succesorala nu doar in baza mostenitorilor legali ai bunicii, si ci ai sorei ei. Este corect? Are primaria competenta legala de a spune cui anume apartine "diferenta de suprafata de teren" (a aceleiasi bucati pentru care s-a efectuat deja succesiune si este denumita cu acelasi nume si aceeasi vecini in continuare) rezultata in urma masuratorilor cadastrale moderne pentru prima oara? Sau trebuie respectat ce a cerut notarul, si anume emiterea de Anexe 1 si 2 in numele mostenitorilor dupa bunica?
Primaria comunei refuza semnarea noului cadastru din 2019, pe aceleasi limite anterioare cadastrului pe care l-au semnat si consemnat ca vecinatate in 2015 si consenmnat in registrul agricol, pentru care am platit taxe de atunci si pana in prezent (limitele noului cadastru sunt chiar mai reduse, de aceasta data fiind fortati de reprezentantii primariei, prin santaj, sa reducem limita proprietatii la masuratori, amenintati fiind ca altfel nu vom obtine semnatura primariei ca vecinatate).

La acest nou cadastru au asistat vice-primarul si inginerul agricol, la cererea expresa a primariei/primarului; refuzul vine chiar dupa ce ei au asistat si participat activ si ulterior la final au confirmat verbal (cu inregistrare audio) ca sub presiunea primariei, din moment ce am "acceptat" sa impingem limita proprietatii la distantele dorite de primar (fara vreo baza legala), cadastrul va fi semnat de catre institutie ca vecinantate.

In acest nou cadastru de 3500mp (care respecta vecinii mentionati in actul de proprietate) exista o diferenta de suprafata de teren (respectiv 1152mp) care a rezultat in urma masuratorilor cadastrale. Obiectul semnarii nu-l face insa decat cadastrul pentru cei 3500mp de suprafata din actul de proprietate. Pentru diferenta, vom aplea la Legea 7/1996, Art. 41, Alin. 3, lit. "c" si Alin. 8, lit. "b", pentru notearea acestuia ca posesie in cartea funciara, si conform legii in vigoare, sa devina proprietate dupa 3 ani de zile. Motivul pentru care am decis sa procedam asa, si deci sa obtinem initial toate aprobarile pentru suprafata de 3500mp din actul de proprietate este pentru a inscrie in cartea funciara si lua extras de carte funciara si autorizatiile de constructie pentru gard imprejmuire si casa de locuit.

Am mentionat aceasta diferenta de teren pentru ca primarul, sau primaria, se pare ca ii pusesera "gand rau" acestei diferente de teren. Adica, cel mai probabil sa nu mai recunoasca ca ar fi terenul nostru, chit ca aceasta bucata de pamant (cu vecinatatile consemnate in actul de proprietate), nu a fost niciodata detinut de mai multi proprietari, sau impartit in vreun fel. 1 bucata inscrisa cu o suprafata doar a rezultat mai mare in realitate la masuratorile cadastrale, si probabil sa o instraineze sau cine stie cui sa o concesioneze?!

Solutia, data de actul de proprietate, a fost inglobarea acestei diferente de suprafata de teren rezultata de 1152mp, in interiorul suprafetei de 3500mp, fiecare cu actul ei cadastral. Se subintelege faptul ca noi nu puteam, sau nu exista vreo prevedere legala sau tehnica care sa oblige mutarea diferentei de suprafata rezultate, intr-un anume loc pe bucata de pamant; mai mult, actul de proprietate mentioneaza clar vecinii (3 drumuri si 1 vecin p.f.), iar noi nu am facut decat sa-l respectam. Astfel, diferenta de teren este o "insula" care se invecineaza pe toate laturile cu propriul proprietar - perfect legal si perfect corect din punct de vedere al cadastrului, dupa cum ni s-a confirmat si s-au intocmit actele cadastrale.

Va intreb, daca am actele de Cadastru Precedent realizat pentru toata suprafata de 4652mp (2015), Certificate de Urbanism (2016 si 2018) realizate pentru imprejmuirea a 4601mp (mai putin reflectat pentru ca proiectul de gard a fost unul mai "la drept" fata de limita de proprietate), toate SEMNATE si STAMPILATE de aceeasi primarie si acelasi primar in 2015 (cadastru) si 2016 respectiv 2018 (C.U. gard imprejmuire) si mai mult decat atat, C.U. semnat si stampilat care "CERTIFICA CA PROPRIETAR" pe intreaga suprafata persoana in cauza - ce se poate face?

Practic ei refuza seamnarea unui nou cadastru, cu re-masurare impusa de ei si dimeniuni sub cadastrul initial, la santaj. Din punctul nostru de vedere este o aberatie, si un primar, care din anii 1990 este in continuu primar si crede cumva ca-i mosier; pamantul nostru e detinut in continuu de peste 100 de ani, nefiind nici macar confiscat in perioada cu pricina de autoritati, etc -- care e calea legala corecta si cum putem actiona pentru a face dreptate deplina si a trage la raspundere autoritatile administrativ-teritoriale, conform legilor in vigoare?
Dupa cum am mentionat mai sus, Primaria deja spune ca 'drumul' e proprietate publica. Eu asta incercam sa spun, chit ca acel drum e rezultat din proprietatea noastra, ei sustin ca e proprietate publica. Nu contestam decat faptul ca au largit din nou drumul, fara vreo prevedere legala sau in baza unei legi sau incadrari a drumului exacte care sa mentioneze normele tehnice aferente tipului de drum.

Noi stim insa ca Primaria nu are acte de proprietate, si chiar daca il poseda, este o posesie precara si a carui destinatie neincadrata si semnalizata da, pune in pericol oamenii, nefiind aranjat, mentinut sau semnalizat in niciun fel! Mai mult, din cauza intretinerii precare a 'drumului' de catre asumatul administrator, proprietatea noastra a avut de suferit: lucrari publice asupra carora nu am fost consultati, anuntati, etc, lucrari de interventie ce au rezultat in distrugerea gardului nostru de proprietate (exact pe latura acum contestata de proprietate) , infiltratii de grohotis de pe drumul neamenajat, de apa pluviala si rezultata din tevi de apa sparte de care nu au fost initial corect instalate.

Acel drum noi nu dorim sa il 'luam' sau 'adminstram', insa voiam sa ni se prezinte cadrul lui legal (proprietate tipul drumului, destinatie) si in baza a ce anume, in conditiile date, are primaria posibilitatea sa ne exproprieze prin fortarea cu sanjat a mutarii limitei de proprietate anterioare (dovedite prin semnarea de catre aceeasi primarie si primar din anul 2014, si inscrierea lui pe limitele semnate in registrul agricol cu toata suprafata si mai mult prin poze facute in 2014 care arata clar gardul ce delimita proprietatea de 'drum') doar pentru a largi si mai mult drumul.
Buna seara si multumesc pentru raspuns. Dupa cum am scris insa, intr-adevar in stufosul mesaj, nu este vorba de vreun drum pe care primaria sau administratia publica l-a avut in proprietate sau a fost nevoia "satului" sa fie musai acolo. Strabunicii mei s-au retras din pamant pentru a facilita oamenilor accesul, cunoscandu-se cu majoritatea celor din partea de jos si sus care efectuau lucrari agrare zi de zi in sezoanele cu pricina; insa dupa cum am mentionat, accesul acesta nu este singular si nu a fost niciodata. Exista un drum DN care face legatura foarte aproape (printr-un drum judetean, la cca. 100-150m distanta) in acelasi loc cu drumul comunal superior; acolo nu sunt deservite locuinte in imediata apropriere, ci doar tarlale de pamant cu diferite scopuri agricole.

Acest drum de care am mentionat nu este un drum vicinal, sau de servitute, este pe scurt o poteca, o prescurtare a drumului "legal" (DN-Jud.-Comunal foarte apropiat) pentru oamenii satului, si pe care chiar noi proprietarii acestui loc si drum (in trecut), l-am oferit oamenilor ca acces si pe care nu am dori niciodata sa-l inchidem sau sa-l detinem complet. Ci sa ne fie spus in ce categorie de drum este incadrat si sa respecte niste norme tehnice de latime si siguranta.

Dvs. vi se pare normal ca la aceasta masuratoare (sau sa spun RE-RE-masuratoare, initial acceptata de primarie), evident viciata si netinandu-se seama de poze cu doar cativa ani in urma, ce evidentiau foarte clar delimitarea proprietatii, sa se largeasca un drum care NU POATE sustine trafic auto pentru ca nu se leaga din niciun alt drum, netiandu-se seama de o latima exacta in categoria acesta? A, mai sunt unii "destepti" care se folosesc sa intre din DN (ilegal) pe podul nostru (ilegal) care face accesul din DN la proprietatea noastra, si ulterior sa urce cu tractoare in partea superioara (ilegal, caci nu este drum intretinut conform niciunui standard de siguranta pentru trafic auto). Ma intreb oare cum poate fi legal ca un astfel de drum, precar intretinut, sa aibe fie 5m, fie 6m, pana la 8m latime, el fiind un simplu drum intre doua proprietati, care nu deserveste neaparat un acces si nefiind singular.

Adica nu inteleg nici eu, si nici familia cum este posibil ca un drum fara scop si incadrare clara, intre doua proprietati, sa aibe o latime variabila atat de mare, cand este clar ca aceasta latime reflectata in diferite zone sunt practic zone unde pe noi ne-au privat de propriul-teren/acces, fara o motivare clara de nevoie sau incadrare legala. Mentionez ca accesul nostru, si al vecinului opus acestui drum la proprietati se face de la DN (parte inferioara) si in partea de drum comunal (superior), deci nu deserveste accesul pe proprietate nici pentru noi, nici pentru vecin si nici pentru altcineva la capetele drumului sau in imediata apropiere.
Buna ziua,

Ma aflu intr-o situatie extrem de complicata, si anume: in urma unei succesiuni mai mult decat amiabile intre frati, o anume bucata de pamant a revenit mamei mele in anul 2013, cu suprafata in scrisa in registrul agricol la acel moment de 3,500mp2. In realitate dupa masuratorile cadastrale efectuate in 2014, s-a evidentiat o diferenta de 1150mp2 pozitiva. La acel moment primaria comunei a consemnat si inregistrat suprafata totala in registrul agricol insa din cauza mai multor motive (cadastrant si primarie) ne-au blocat sa finalizam pana la capat inscrierea in cartea funciara, chiar daca numerele cadastrale au fost inregistrate.

La inceputul acestui an am re-demarat procedurile cadastrale (re-masurare), caci dorim sa edificam o casa si sa putem face imprejmuirea proprietatii in mod legal, iar suprafata rezultata a fost aceeasi. Primaria a decis ca nu mai recunoaste vechiul cadastru (2014) si nici pe cel nou (tocmai efectuat in 2019), si au spus verde-in-fata ca doresc sa re-asiste la RE-RE-masurarea terenului. Am fost de acord cu acest lucru si acestia s-au deplasat la locul masuratorilor impreuna cu noi, reprezentatii firmei de cadastru si 1 vecin. 1 vecin, pentru ca pe celelalte 3 laturi ale proprietatii suntem invecinati cu primaria: 1 drum comunal, 1 drum national si un alt drum notat de la primarie in momentul efectuarii succesiunii ca "drum de acces". Acest "drum de acces", de fapt nu face altceva decat sa taie doua proprietati (a noastra si a celuilalt vecin, opus drumului) urcand un deal, si practic conecteaza DN-ul (partea de jos---fara a fi in vreun fel racordat la acest DN), cu drumul comunal de desupra. In esenta, acest "drum de acces" cum a fost notat a rezultat din necesitatea in trecut a oamenilor de a folosi o scurtatura sa ajunga dintr-o parte in alta a "dealului"; asadar, strabunicii mei au lasat din pamantul lor approx. 2m pentru un acces pietonal; ulterior, acesta a fost largit undeva la maximum 4m, tot de strabunici / bunici pentru a putea lasa accesul mai facil al oamenilor de la tara si cu carute, etc. Acum realitatea este alta si anume faptul ca de-a lungul anilor in care a fost in administrarea comunei, acest drum nu a fost DELOC ingrijit, ba din contra fost lasat in paragina si largit chiar mai mult spre proprietatea noastra din cauza aluviunilor ce veneau de pe partea superioara, acest drum nefiind adecvat mentinut, sau amenajat cu scurgeri, canale sau rigole. Vecinul opus drumului are copaci inalti de 30-40m care stau sa cada, plus multe alte balarii care ocupa mult din acest drum, si chiar spre proprietatea lui, tot in drum, exista foarte multa vegetatie care, practic, obtureaza latimea drumului in anumite locuri. Mai mult, ulterior intrarii mamei mele in poseia acestui teren, in care este mentionat faptul ca vecinii sunt aceste 3 drumuri si o proprietate privata, primaria a efectuat mai multe lucrari publice si anume: a tras conducte de apa si canalizare de-a lungul drumului, fara ca vreodata sa ceara de la noi vreo autorizare sau acord, drumul acela fiind clar in imediata vecinatate a proprietatii noastre; lucrarile, din pacate bineinteles ca nu au fost efectuate bine initial si am avut parte de scurgeri, infiltrari si mult mult pietris scurs in interiorul proprietatii noastre, ba mai mult am ramas si fara gardul de proprietate inspre acel drum, caci cei care au efectuat lucrarile de implementare si ulterior "re-abilitare" pentru acele conducte au decis sa arunce tot pamantul pe gardul nostru. Asadar am dat la o parte tot gardul, urmand sa refacem un intreg gard de imprejmuire a proprietatii dupa finalizarea cadastrului din 2014 care nu s-a mai efectuat.

Bun, revin la ceea ce s-a intamplat de foarte curand cand reprezentantii primariei au venit la RE-RE-masurarea terenului. Acestia, se pare instruiti de primar, au decis sa ne impuna anumite limite (minime/maxime) de drum, inscriind, verbal, acel drum ca un drum comunal; au revenit ulterior, tot verbal spunand ca daca nu tragem la masuratori liniile pe unde ne indica ei, atunci primarul si primaria nu va semna ca vecin. Va puteti imagina, ca bineinteles nu ne-au spus sa intram in drum (care face oricum parte din proprietatea noastra de demult), insa sa ne bagam mai mult in proprietatea noastra, afectand astfel liniile de proprietate anteriore distrugerii gardului nostru si acordul nostru familial de al inaltura ca sa edificam unul mai nou/bun odata ce cadastrul era facut.

Tin a mentionez faptul ca reprezentatii primariei nu au venit cu niciun act doveditor asupra acestui "drum de acces" cum era denumit de la primarie. Le-am cerut in mod explicit, in mai multe randuri, sa ne spuna incadrarea acestui drum de catre primarie. Nu au putut sa ne comunice o incadrare clara si asta cel mai probabil tocmai pentru faptul ca nu au acte de proprietate din care sa reiese ca drumul le apartine, si nici o incadrare a acestia clara, care sa urmeze niste norme tehnice legale. Acest drum are un anumite zone 8 m latime acum (unde ne-au spus acum sa ne retragem, dincolo de limita proprietatii anteriore, si pentru care au semnat initial in 2014), in alte locuri 7m, in alte locuri 5-6m.
In anul 2014, am facut poze care arata clar gardul vechi si limita, insa acestia au spus ca au instructiunii foarte clare de la primarie ca daca nu ne bagam in proprietate, lasand astfel si mai mult loc in acest drum, precar intretinut si care nu deserveste de foarte multi ani nici macar pietonal cine stie ce flux (asta in conditiile in care drumul comunal de deasupra se conecteaza de DN-ul de jos la doar 200-300m mai incolo, printr-un drum judetean, acesta fiind asflatat prin proiect european---si deci conform codului civil sec. 6, art. 617, alin. 3, dupa parerea mea si-a pierdut notiunea de fond dominant, de fapt nefiind niciodata valabim, accesul fiind posibil inca de atunci si la cei 200-300m mai incolo, pritr-un drum care e comunal si respecta standarde, nefiind o poteca si intretinut oribil de administratia locala), nu o sa fie bine pentru noi, ca ei pleaca de la masuratori si ca o sa avem probleme din cauza primarului, pe care dansii l-au numit "nebun", practic disculpandu-se ca ei nu au nicio vina, vina fiind a primarului care se pare are o problema cu noi. Acest dum nu face accesul dintr-un DN intr-un dum comunal sau invers, ci doar uneste pietonal, ca o scurtatura, partea de jos (zona de protectie a DN) cu partea de sus, care oricum se poate face la cateva sute de metrii mai incolo cu absolut orice vechiul, iar in partea prin partea de sus, prin acest drumului comunal se poate intervenii in drumul acesta cu orice tip de masina si pentru lucrari in josul drumului la conducte, etc.

Ne aflam in situatia in care noi, ca familie, suntem supusi unui santaj, pe de o parte ca vrem sa facem casa si avem nevoie de a finaliza lucrarile cadastrale si inscrierea in cartea funciara pentru a lua extrasul si transmite arhitectului care deja lucreza la proiect, si pe de alta parte de renuntare la proprietate, chiar si pentru cea recunoscuta si consemnata de aceeasi primarie in anul 2014, prin si inscrierea in registrul argricol cu intreaga suprafata, pentru care de atunci si pana in ziua de astazi platim taxele ca niste buni proprietari.

Ne puteti sfatui ce ar trebui sa facem? Sa semnam aceste acte, pe limitele impuse prin santaj si presiune, si ulterior obtinerii de cadastru, cartilor functiare, autorizatiilor de constructie, etc, sa mergem mai departe sau sa punem iarasi pauza/stop si a cauta rezolutia si calea legala? Si Atunci care ar fi aceea, tinand cont de cele relatate mai sus.

Sincer, noi si daca re-intrem in posesia/proprietatea acelui drum, care inca odata, nu deserveste nimic ca acces (nu e drum de servitute, nu e drum comunal, in PUG-ul propus de primarie apare ca "Strada in Intravilan"), am dori sa-l lasam tot in administratia locala, insa cu anumite conditii pe care ei sa le respecte, si anume: sa fie un statut atrubuit clar al acelui drum, care sa impuna limite clare de latime, pe care le-am respecta fara dar si poate, si asigura astfel si accesul celor care au lucrari la conductele de servicii care s-au ingropat in drum. Nu dorim a afecta accesul oamenilor, chit ca poate fi facut facil prin alte parti, si nici celor cu serviciile instalate de care beneficiaza oamenii din comuna. Problema este ca suntem pusi in situatia complicata de a alege sa pierdem foarte mult timp, sau sa incercam sa mergem pe calea 'impusa' si ulterior sa ne cautam dreptatea, insa nu stiu daca vom avea aceleasi atuuri, acceptand practic acum masuratorile impuse de ai, care pentru noi nu au nicio logica normala, practic desproprietarindu-ne si mai mult, pentru drum care nu are sens sa fie NEUNIFORM ca latime si NECLARIFICAT ca proprietate si incadrare legala a lui la primarie.

Ne puteti ajuta?