La o primărie sunt salarii mai mari decât prevede legea 153/2017, încadrându-se la un coeficient neproporțional cu numărul de locuitori.
Vorbesc de o comuna cu o populație oficial sub 10.000 de locuitori conform INSSE in 2016. Populatia in scaderea in continuare.
Salariile sunt alocate ca intr-o comuna cu peste 10001 locuitori.
LEGE-CADRU nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, anexa IX:
Primar comună (cu 10.001 până la 20.000 locuitori) Coeficient: 5,50
Primar comună (cu 5.001 până la 10.000 locuitori) Coeficient: 5,00
Viceprimar comună (cu 10.001 până la 20.000 locuitori) Coeficient: 4,5
Viceprimar comună (cu 5.001 până la 10.000 locuitori) Coeficient: 4,00
Nu stiu daca si alte categorii de angajati ai primariei au un coeficient de calcul in functie de numarul de locuitori cum este cazul primarului si al viceprimarului.
Asadar, in momentul in care am descoperit aceasta problema, va rog frumos sa-mi spuneti care sunt demersurile / procedurile legale pentru a stopa aceasta ilegalitate si consecintele care ar putea rezulta ?
Cine se face vinovat ? Consiliul local ? Unde se încadrează fapta ?
Mulțumesc pentru opinia dumneavoastră. Am urmat sfatul și am modificat termenii și condițiile însă cred ca mai lipsește ceva cu privire la procedura și la durata.
In cazul suspendării serviciului pentru comportament ofensator, restituirea ar trebui sa se realizeze de la sine sau este necesar ca utilizatorul sa ne trimită o cerere ?
Plata ajunge pe contul nostru dupa 40 de zile. Atât timp cat plata nu a ajuns la noi, nu cred ca putem fi amendați în acest timp de ANPC chiar daca ar depune o plângere.
Totusi..., o firma concurenta renumita cu sediul in Luxemburg care ofera servicii si in Romania si care spune ca aplica legislatia romana pentru consumatorii romani, precizeaza urmatoarele in Conditiile de utilizare, si ma intreb daca nu putem proceda si noi la fel, citez:
" (6) ***(firma)*** îşi rezervă dreptul să blocheze accesul unui client la serviciul siteului, dacă acesta utilizează serviciul în mod ilegal sau prin încălcarea obligaţiilor stabilite în prezentele Condiţii Contractuale Generale. Blocarea accesului din motivele premenţionate nu modifică totuşi nimic la obligaţia de plată a clienţilor blocaţi pentru prestaţia comandată. O plată deja efectuată către ***(firma)*** nu este restituită în acest caz până la o sumă de 350,00 EUR, ci este reţinută ca şi sancţiune contractuală. ***(firma)*** îşi rezervă totodată în mod expres dreptul, de asemenea şi faţă de clienţii, care nu au prestat nicio plată sau o plată mai mică de 350,00 EUR, să pretindă o sancţiune contractuală până la suma de 350,00 EUR. Revendicarea unei pagube mai mari, efectiv apărută, nu este exclusă prin aceasta. "
Întâmpinam o situație inedita. Un utilizator a achitat prin sms 10 euro pentru un serviciu de acces la corespondenta online, valabil o luna. Procesatorul platii retine un comision de 1.2 euro iar restul vor fi transferați pe contul firmei dupa 40 de zile.
Utilizatorul a primit automat acces dupa efectuarea plații, însa în mod constant jignește ceilalți membri. A fost raportat de alți membri. L-am contactat și i-am cerut să-și reconsidere atitudinea și limbajul, altfel vom fi nevoiți sa-i blocam accesul pe site.
A răspuns la mesaj spunând ca lui nu-i pasa ce spunem noi, chiar daca încalcă regulamentul siteului, ca el vorbește cum vrea cu acești "sub oameni"... "alienați mintali" iar daca cumva ne permitem sa-i blocam accesul înainte de expirarea de drept a accesului ( o luna) vrea diferența de bani înapoi, altfel ar fi un abuz din partea noastră ... încheind prin : " în final nu ma suportați? luați un scaun și așteptați sa-mi pese".
In paralel a trimis noi mesaje private ofensatoare altor membri înscriși.
Consideram ca a folosit abuziv serviciile siteului.
In Termenii si condițiile noastre, citez:
"Rambursarea platilor efectuate pentru serviciile siteului este conditionata de neaccesarea site-ului, implicit nefolosirea abonamentului de la efectuarea platii. Rambursarea se realizeaza in conformitate cu dispozitiile legale imperative in materie care completeaza prezentul Regulament, respectiv OUG34/2014. Utilizatorii au dreptul să notifice în scris administratorul site-ului că renunţă in mod unilateral la abonamentul ales, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la data achizitionarii ori prelungirii unui abonament. (...)
In caz de utilizare abuziva precum (...) jigniri repetate adresate fără motiv unor membri, se sistează restituirea plații pana la pronunțarea unei hotărâri judecătorești."
I-am blocat accesul.
Ce trebuie sa facem cu privire la restituirea plații ?
Putem refuza restituirea plații ? Sau ...
Suntem obligați sa procedam la restituirea integrala (sau parțiala) în cazul unui asemenea abuz cu atât mai mult cu cat a utilizat serviciile siteului? Daca da, cine suporta comisioanele de plata ?
De cativa ani buni ne lovim de conditiile de acces in DN , impuse de CNAIR. Pe scurt: Am cumparat, la marginea DN2 un teren extravilan de 12400mp, deschidere 180ml, ptr o activitate comerciala. Am demarat un puz ptr trecerea in intravilan, nu l-am terminat deoarece costurile si documentatia m-au descurajat, apoi am aflat ca primaria lucreaza la actualizarea PUG. (va mai dura vreo 5 ani cred)
Terenul se invecineaza la Nord cu o statie de carburanti care de prin 2002 a obtinut aviz favorabil de acces in DN cu benzi de accelerare decelerare.
In urma analizei, accesul proprietatii mele si al vecinilor in DN2, s-ar putea realiza exclusiv printr-un drum colector care s-ar conecta la accesul existent in dreptul statiei de carburanti.
Astazi am facut o descoperire interesanta... anume, in partea de nord, unde terenul meu se invecineaza cu statia de carburanti, conform extrasului de la OCPI, o mica parte de teren cu latimea de 2.3m pe 50m, este in intravilan. Voi proceda la actualizarea documentatiei cadastrale din care sa reiasa ca 100mp sunt in intravilan si 12300mp in extravilan.
Cum a fost posibil? Zona studiata in Puz-ul statiei de carburanti a fost mai mare, sau a fost gresit incadrata, un lucru este cert, acea suprafata de aprox 100mp imi apartine, situandu-se dincoace de gard. Prin banda de decelerare, accesul in proprietatea mea este simplu, acea fasie de intravilan situandu-se la intrarea in statia de carburanti.
Intrebarile mele:
1. ) La ce imi poate fi de folos acea fasie de teren intravilan ? Racordare la utilitati, Acces la proprietate, Construire birou... ?
2.) Pot invoca automat un drept de acces in DN in baza avizarii accesului primit in 2002, fara a fi nevoit sa intocmesc o noua documentatie pre CNAIR ?
3.) Ar fi bine sa trec in cartea funciara ca si cale de acces la propietatea mea, sau mai bine ma straduiesc sa obtin o autorizatie de construire pentru un mic birou, pentru a justifica necesitatea accesului in DN ?