De cativa ani buni ne lovim de conditiile de acces in DN , impuse de CNAIR. Pe scurt: Am cumparat, la marginea DN2 un teren extravilan de 12400mp, deschidere 180ml, ptr o activitate comerciala. Am demarat un puz ptr trecerea in intravilan, nu l-am terminat deoarece costurile si documentatia m-au descurajat, apoi am aflat ca primaria lucreaza la actualizarea PUG. (va mai dura vreo 5 ani cred)
Terenul se invecineaza la Nord cu o statie de carburanti care de prin 2002 a obtinut aviz favorabil de acces in DN cu benzi de accelerare decelerare.
In urma analizei, accesul proprietatii mele si al vecinilor in DN2, s-ar putea realiza exclusiv printr-un drum colector care s-ar conecta la accesul existent in dreptul statiei de carburanti.
Astazi am facut o descoperire interesanta... anume, in partea de nord, unde terenul meu se invecineaza cu statia de carburanti, conform extrasului de la OCPI, o mica parte de teren cu latimea de 2.3m pe 50m, este in intravilan. Voi proceda la actualizarea documentatiei cadastrale din care sa reiasa ca 100mp sunt in intravilan si 12300mp in extravilan.
Cum a fost posibil? Zona studiata in Puz-ul statiei de carburanti a fost mai mare, sau a fost gresit incadrata, un lucru este cert, acea suprafata de aprox 100mp imi apartine, situandu-se dincoace de gard. Prin banda de decelerare, accesul in proprietatea mea este simplu, acea fasie de intravilan situandu-se la intrarea in statia de carburanti.
Intrebarile mele:
1. ) La ce imi poate fi de folos acea fasie de teren intravilan ? Racordare la utilitati, Acces la proprietate, Construire birou... ?
2.) Pot invoca automat un drept de acces in DN in baza avizarii accesului primit in 2002, fara a fi nevoit sa intocmesc o noua documentatie pre CNAIR ?
3.) Ar fi bine sa trec in cartea funciara ca si cale de acces la propietatea mea, sau mai bine ma straduiesc sa obtin o autorizatie de construire pentru un mic birou, pentru a justifica necesitatea accesului in DN ?