avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 954 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Carte funciară - Cadastru, ... Constituire servitute in instanta, pentru acces la ...
Discuție deschisă în Carte funciară - Cadastru, Intabulare şi alte formalităţi funciare

Constituire servitute in instanta, pentru acces la drum national

Sper sa primesc parerile dva la urmatoarea situatie paradoxala. Am cumparat un teren extravilan de 7300m2 la DN2/ E85 cu o deschidere la drum de 100m pentru a desfasura ulterior o activitate comerciala, gen spatiu de productie , agrement / pensiune etc.... Am inceput PUZ-ul si am obtinut avizele, fara cel de la drumuri.

Compania de drumuri si autostrazi CNADNR si Politia Rutiera imi refuza avizarea unui acces direct in DN2 (desigur cu benzi de accelerare-decelerare) intrucat, la numai 80m exista deja un acces avizat in urma cu 10 ani pentru o statie de caarburanti. Institutiile sus citate, imi acorda avizaul daca voi crea un drum colector pana la statia de carburanti, pe terenul unui vecin si partial pe cel al statiei de carburanti, folosind intrarea si iesirea din dreptul statiei.

Problema este ca proprietarul statiei peco imi refuza categoric un drept de servitute, deci nu pot trece pe la dansul pe proprietate.

Intrucat nu am alta iesire la drumul public prin spate, iar prin fata mi se refuza accesul in drumul public (deoarece este Punct negru, asadar zona periculoasa, iar distanta dintre noile accese trebuie sa fie de minim 900m in extravilan dupa Normativ 600/2010), credeti ca daca il dau in judecata pe proprietarul statiei de carburanti, am sanse mari de reusita ca sa obtin constituirea unei servituti prin statia peco in baza art 616 C. Civil , tinand cont ca servitutea va fi nu numai pentru mine ci si pentru viitorii clienti?

Daca nu am sanse, ce pot face ?

Va multumesc pentru timpul acordat.

Ionut
Cel mai recent răspuns: marturie , utilizator 22:49, 5 Februarie 2014
Veti avea castig de cauza intrucat din expertiza va rezulta ca n u exista o alta cale mai scurta pentru iesirea la calea publica .
Va multumesc din suflet pentru parea dvs.

Voi chema peste doua zile in judecata pe societatea care detine Statia de carburanti pentru "constituire de servitute". Voi posta ulterior solutia instantei.
Ultima modificare: Marți, 26 Noiembrie 2013
marturie, utilizator
Inainte de a-l da in judecata, am citit ca trebuie sa fac apel la un mediator. In consecinta, o invitatie i-a fost trmisa decatre mediator iar pe 9 decembrie partea adversa va fi invitat la biroul mediatorului.
Proprietarul statiei Peco de la care solicit un drept de servitute, a refuzat invitatia mediatorului pentru a veni sa discutam sa gasim o calea amiabila de rezolvare a problemei.

Am primit o instiintare scrisa de la mediator in acest sens. Ea va fi anexata chemarii in judecata.

Ma framanta totusi ideea daca instanta va accepta constituirea unei servituti pe terenul statiei Peco, tinand cont ca pe acel drum de servitute nu voi trece numai eu ci si toti clientii mei.

In prezent, pe terenul meu fiind plantate cereale, nimeni nu imi interzice sa intru direct din DN cu masina la mine in proprietate.

Cand vine vorba de un proiect de dezvoltare a zonei, gata, accesul trebuie amenajat neaparat printr-un drum colector, folosind accesul cel mai apropiat din zona, adica statia peco in cazul meu.

Intrucat procesul in instanta va dura , din pacate, suficient de mult cat sa imi expire certificatul de urbanism si toate cele 11 avize obtinute de la diferite ministere (m-au costat peste 4000 euro), cred ca as risca sa merg la CNADNR cu o un nou proiect de acces direct in DN (respectand Normativul 600/2010), adaugand la dosar adeverinta de la mediator, adeverinta din care reiese ca Proprietarul statiei peco imi refuza constituirea unui drept de servitute prin accesul existent.

Initial atat politia rutiera cat si cei de la comisia de drumuri, mi-au comunicat in scris ca unica cale de acces in DN se poate face prin accesul statiei Peco. Daca isi mentin pozitia, imi refuza proiectul.

Dar, acum vazand negru pe alb ca cel care detine statia Peco, nu accepta sa intru pe la el, poate vor fi mai intelegatori. Am totusi 100 m lungime deschidere la DN2, asa incat accesul direct in DN sa poata fi proiectat fara ca banda mea de accelerare sa atinga banda de decelerare a statiei peco.

Mi se pare absurd, ca pe o lungime de 1 km nimeni sa nu mai poata sa deschida o afacere, intrucat un proprietar caruia i s-a avizat accesul in DN in urma cu 10 nai cand erau alte legi mai permisive, se impotriveste strasnic acordarii unui drept de servitute pentru vecini !!!

Efectiv sunt cu nervii la pamant.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Ianuarie 2014
marturie, utilizator
In urma refuzului repetat al administratorului firmei respective de a-mi acorda dreptul de servitute, am sesizat din nou Compania de drumuri si autostrazi sa verifice documentatia, conditiile si avizul dat statiei Peco, cu privire la accesul existent.

Am primit azi raspunsul de la Bucuresti care spuneca prin : :

- acordul prealabil din 2002
- autorizatia de amplasare si executie din 2006
- contractul de utilizare a zonei drumului din 2012

statia statia Peco este OBLIGATA sa permita accesul riveranilor prin incinta ei, asadar sa dea un drept de servitute.


Certificatul de urbanism expira curand pe 1 martie 2014, CU emis in 2012, prelungit deja . Implicit, avizele obtinute devin nule peste 25 zile, odata cu expirarea certificatului de urbanism.

Va trebui sa cer un nou certificat de urbanism. Eventual sa modific titlul proiectului si sa o iau de la zero.

Nu stiu daca ar fi mai util a unific suprafara initiala de 5000m2 cu o suprafata de 2300m2 pe care am cumparat-o recent de la vecin, si sa fac astfel un PUZ pentru o suprafata de 7300m2, in loc de 5000m2 asa cum era prevazut in vechiul PUZ.

As avea vreun avantaj / dezavantaj in viitor daca introduc in intravilan 7300m2 in loc de 5000m2 ?


Acum am urmatoarea dilema:

1. sa chem statia Peco in judecata, care s-a impotrivit servitutii, indirect realizarii PUZ-ului si astfel sa incerc sa recuperez banii cheltuiti pe avizele obtinute si impuse in Certificatul de Urbanism + costul PUZ-ului inceput acum doi ani (aprox. 2800 euro); chemarea in judecata risca sa inrautateasca relatiile de vecinatate.

2. sa astept sa primesc acordul de servitute din partea statiei Peco, pentru care s-a aprobat Accesul in DN2, statie care va fi obligata de CNADNR sa respecte conditiile impuse la avizare, respectiv acordarea dreptului de servitute.

Va multumesc mult pentru sfaturile dumneavostra.








Ultima modificare: Miercuri, 5 Februarie 2014
marturie, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acces la drum national dn2 respectiv european e85 marturie marturie Am drept de proprietate dar nu obtin drept de servitute ? ..... Am cumparat un teren extravilan de 5000m2 cu deschiderere mare (70m) la DN2/E85 cu scopul de a ... (vezi toată discuția)
Drum colector si acces la drumul national marturie marturie Detin un teren extravilan cu o deschidere de 185m la marginea DN2, invecinat cu o statie de carburanti. Indentionez sa dezvolt o mica afacere pe acel teren , ... (vezi toată discuția)
Accesul in dn2 a unei proprietati din extravilan, printr-o portiune de intravilan rombest rombest De cativa ani buni ne lovim de conditiile de acces in DN , impuse de CNAIR. Pe scurt: Am cumparat, la marginea DN2 un teren extravilan de 12400mp, deschidere ... (vezi toată discuția)