Intermediar livrare intracomunitara bunuri rand decont TVA. La ce rand din decontul de TVA se introduc prestarile de servicii de transport intracomunitar cu tva zero? Firma este intermediar (primeste comanda de la o casa de expeditii din Bulgaria si se duce si descarca bunurile in alte tari pe teritoriul UE; la sfarsit se face factura cu TVA zero catre firma din Bulgaria).
Stornare factura in luna urmatoare celei in care a fost intocmita cea initiala.
In luna iulie am facut 2 facturi. In luna august am facut o singura factura storno in care am mentionat ca s-au stornat cele 2 facturi emise in iulie.
Este corect cum am procedat? Sau trebuia sa stornez fiecare factura cu aceeasi data din iulie?
Poate sa imi ofere cineva o monografie contabila servicii curierat intracomunitare?
Clientul meu, firma romana, platitor de TVA in RO, si impozit micro lucreaza pentru o casa de expeditii cu sediul in Bulgaria. El imi aduce bonuri fiscale de combustibil, bonuri pentru rovigniete, facturi pentru piese auto, atat in euro, cat si in lei si, cand se intoarce in tara, face o factura in euro fara TVA catre firma din Bulgaria cu contravaloarea a tot ce-a cheltuit in afara. Ma poate ajuta cineva cu o monografie contabila si fiscala pentru aceasta speta?
Multumesc anticipat!
Angajat somer peste 45 de ani. Am un angajat caruia i s-a aprobat dosarul la AJOFM pentru subventia destinata persoanelor peste 45 de ani. Ce contributii voi plati lunar la ANAF si ce declaratii voi face in fiecare luna?
Conform legii pensiilor 360 dacă cineva a avut niște ore la facultate (a susținut niște cursuri), dar pe acea perioada nu i s-a plătit contribuția de asigurări sociale, perioada se ia în calcul la pensie?
Multumesc frumos! Ca sa ma asigur ca am inteles corect: avand in vedere ca eu incasez chiria in lei (si contractul este facut tot in lei), eu acum in anul 2024 nu mai fac deloc declaratia unica (nici pe ceea ce s-a realizat efectiv in 2023 nici pe estimatul din 2024), asa este?
Poate angajatorul să îmi interzică să îmi iau concediu de odihnă? Lucrez la o Casă de Pensii și am primit hârtie de la București cum că niciun salariat nu își poate lua concediu de odihnă până nu se îmbunătățește situația dosarelor de pensie. Ce pot face în situația în care concediul meu a fost deja rezervat și plătit.
Cei 200 lei neimpozabili pot fi bagati pe stat ca deducere suplimentara? Adica salariul sa ramana 3.000 lei, sa se calculeze CAS si CASS la 3.000 de lei, dar cei 200 lei sa ii introduc ca deducere suplimentara la calculul impozitului pe salariu?