Buna ziua,
Concediul de odihna neefectuat, in cazul angajatului care urmeaza sa intre in concediul de crestere a copilului se poate plati?
Ma gandesc ca este in acord cu urmatoarele “Art. 146 . Efectuarea si compensarea concediului de odihna, alin (2) “In cazul in care salariatul, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau partial, concediul de odihna anual la care avea dreptul in anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei in cauza, angajatorul este obligat sa acorde concediul de odihna neefectuat intr-o perioada de 18 luni incepand cu anul urmator celui in care s-a nascut dreptul la concediul de odihna anual”, dar pe de alta parte nu prea corespunde cu alin. (3) “Compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii contractului individual de munca.”
Ce spuneti? Cum ati rezolvat speta aceasta?
Multumesc.
O zi buna.
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea speta:
Institutie publica, contabilul sef a inregistrat doar partial documentele (veniturile nu sunt inregistrate nicaieri…suntem pe pierdere, desi nu este asa, iar facturile sunt inregistrate cu data platii si nu data emiterii/primirii – uneori fiind inregistrate dupa 3-4 luni).
Evident, in acest caz, situatiile financiare nu reflecta nici pe departe realitatea (ce sa mai vb de imaginea fidela). Fiind vorba de o institutie publica stiu ca, conf legii 82/1991, art 11. (1) „Răspunderea pentru organizarea și conducerea contabilității la persoanele prevăzute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligația gestionării unității respective” raspunde si directorul pt situatiile financiare? Mentionez faptul ca cesta nu este de meserie contabil (nu ca asta ar fi o scuza).
Pe langa cele spuse mai sus am citit tot in 82/1991 „Art. 37. - Respingeri de neconstituționalitate (1), Referințe în jurisprudență (6) „Efectuarea cu știință de înregistrări inexacte, precum și omisiunea cu știință a înregistrărilor în contabilitate, având drept consecință denaturarea veniturilor, cheltuielilor, rezultatelor financiare, precum și a elementelor de activ și de pasiv ce se reflectă în bilanț, constituie infracțiunea de fals intelectual și se pedepsește conform legii.”
In acest caz, cum putem solutiona problema? Adica cine raspunde, juridic, pentru situatiile financiare...contabilul sef (care are clar in fisa postului aceste atributii de verificare a inregistrarilor si documentelor justificative si intocmire a situatiilor financiare) sau si directorul care nu are de unde sa stie ce si cum inregistreaza contabilul?
Multumesc.
Multumesc pentru raspuns.
Ma intreb cat de justificata este solicitarea despagubirii angajatului de catre angajator, daca nu exista nimic scris (o solicitare prin care acesta cere angajatului sa presteze o alta activitate decat in fisa postului si sa isi foloseasca propria masina in interes de serviciu). Chiar daca este vina conducatorului auto/angajat, acesta era in timpul orelor de program angajat ca si secretar/contabil/asistent..etc si de fapt face cu totul altceva decat ii cere fisa postului.
Discutia e lunga, ma gandesc ca si dpdv legal exista super multe variabile, dar mie nu mi se pare ok o asemenea situatie si nici nu vad cum as putea, justificat si in temeiul legii, ca si angajator sa decontez niste cheltuieli cu un eveniment care s-a produs si pt care nu am acte (contract de comodat pe masina..etc).
Multumesc mult.
Buna ziua,
Angajatul isi foloseste masina personala (la solicitarea superiorului) in interes de serviciu. Nu merge singur, in masina se mai afla minim 2 colegi. In timpul deplasarii are loc un accident (cu sau fara vatamari corporale). Cine se face vinovat de faptul ca la volanul masinii se afla o persoana care nu este incadrata si nici instruita sau verificata ca si conducator auto (fisa postului nu face referire la asa ceva)? Raspunde conducatorul unitatii sau angajatul care, evident, nici nu se gandeste ca face ceva illegal (transport personae neautorizat)? Cine suporta pagubele (societatea sau angajatul)?
Multumesc.