Despagubirile materiale nu sunt in natura. Sunt cuantificate in bani. Aspectul care intervine aici este urmatorul: daca sunt cheltuieli de personal, angajatorul trebuie sa plateasca cote si sa retina constributiile angajatului, mai putin impozitul pe venit care cf art 42 lit b din codul fiscal nu se retine pentru despagubiri. Daca se suporta din cheltuieli materiale cu titlu de despagubiri civile si sunt privite ca si prejudicii, se retine din brut doar contributia de sanatate si institutia nu mai plateste cote. Practic din punct de vedere al bugetului e o varianta mai ieftina.
Buna ziua! Lucrez la o institutie publica si as dori daca se poate sa ma lamureasca cineva intr-o problema, pentru ca sunt in ceata. :O Colegii mei au decizii de la Curtea de Apel prin care se acorda despagubiri materiale echivalente cu cuantumul unui spor neacordat pe o anumita perioada. Si aici incepe nebunia! X-( Eu ar trebui sa fac demersurile in vederea obtinerii de prevedere bugetara pentru aceste drepturi dar nu stiu de unde sa o fac. Fiind despagubiri materiale m-as indrepta spre cheltuieli materiale. Fiind echivalente cu neacordarea unor drepturi salariale m-as duce pe cheltuieli de personal. Colegii mei au formulat intentionat asa actiunea, deoarece despagubirile materiale sunt scutite de plata impozitului pe venit cf Codului Fiscal. Parerile expertilor contabili care au facut raporturi de expertiza pe cauze similare sunt contradictorii. Ce ma sfatuiti sa fac?
In conditiile in care in institutia noastra nu s-au acordat de la inceputul anului spor de noapte, spor de sarbatori, spor de CFP, spor de complexitatea muncii, spor de audit, spor de conditii vatamatoare, pe motiv ca nu exista fonduri bugetare pentru acordarea acestora, desi exista baza legala, conducatorii institutiei vor sa faca angajari pe durata determinata in locul a doua colege care au intrat in concediu pentru cresterea copilului. Vreau sa stiu daca este legal demersul lor. Mentionez ca suntem functionari publici. Va multumesc pentru atentia acordata.
Buna ziua! Am o mare rugaminte daca poate cineva sa ma consilieze. Sunt angajat la o institutie publica personal contractual, sef birou. Conducerea institutiei mi-a propus un post de functionar public in aceeasi institutie dar care presupune scaderea salariului brut de incadrare cu mai mult de 100 lei. Dat fiind faptul ca indemnizatie de conducere nu mai primesc -postul de functionar public este de executie fara studii superioare- nu stiu daca e corect ca veniturile mele sa scada semnificativ. Ce se intampla daca refuz incadrarea ca functionar public, pe motiv ca veniturile mele scad?
E vorba de functionari publici la care se aplica prevederile Legii 188/1999. Cred ca termenul corect ar fi mutarea functionarului public de la un compartiment la altul in cadrul aceleiasi institutii, urmare a reorganizarii. Va multumesc!
Buna Ziua! As dori sa stiu daca ma poate lamuri cineva in legatura cu transferul functionarilor publici de la un compartiment sau serviciu la altul in cadrul aceleiasi institutii publice in cazul reorganizarii. S-a schimbat organigrama, ROF -ul.... iar mutarile de functionari de la un compartiment sau serviciu la altul vreau sa stiu in baza carei prevederi legale pot fi facute si daca presupun intr-un fel sau altul acordul functionarului in cauza. Va multumesc mult!
Am inteles! Problema e cu alti colegi de-ai mei care din cauza suspendarilor repetate din anul trecut si din ceillalti ani ar fi beneficiat de avansare in treapta profesionala lipsindu-le acum cateva saptamani pentru acordarea treptei superioare de salarizare.
Buna ziua! Sunt functionar public si azi tocmai mi s-a adus la cunostinta o decizie prin care mi se suspenda raportul de serviciu pe anul trecut pe perioadele de concediu medical. Mentionez ca anul trecut am avut 52 zile concediu medical neintrerupt si apoi inca 8 zile in alta luna. Mi s-a suspendat raportul de serviciu pentru 22 zile aferente primului concediu medical si pentru cele 8 zile din cealalta luna. Temeiul legal inscris in decizie e art 94 din legea 188, alin 1 lit.h. Am citit atat art.94 cat si 96 si din coroborarea celor doua eu asa am inteles ca, si aici va rog sa-mi precizati daca am dreptate:
se suspenda raportul de serviciu pentru functionarii care sunt mai mult de 30 zile in incapacitate temporara de munca prin emiterea unui act administrativ al conducatorului institutiei. In momentul cand functionarul se intoarce la servici, se emite o cu totul alta decizie de reluare a activitatii. Mie mi s-a inmanat o singura decizie datata ianuarie 2009 in care eram anuntata ca in perioadele de anul trecut cand am beneficiat de concediu medical, respectiv cele 22 zile si celelalte 8 s-a suspendat raportul de serviciu. Nu mi se pare corect nici faptul ca acum am luat la cunostinta de aceasta suspendare, nici suspendarea pe cele 8 zile de concediu mediccal din cealalta luna.