Este scris clar, PLATA pana la 31.03, nu INCASAREA. Da, am avut atatea zile, dar nu platim cu zile, ci cu bani.. Multumesc
Buna ziua, Am platit in 31.03.2023 impozitul cu cei 10% reducere, online pe site-ul primariei. Primesc ulterior o nota de calcul in care imi apare valoarea reducerii ca fiind neachitata. Raspunsul primariei este ca ei nu au incasat /procesat incasarea in data de 31.03. In artocolul de lege si in Hotararea primariei, este scris ca daca plata se face pana in 31.03 inclusiv, nu daca se inacaseaza. Cum as putea dovedi ca primaria nu are dreptate, prin faptul ca imi cere cei 10% prin nota lor de calcul?
Am cerut pana la depunerea actiunii in instanta, insa au trecut 6 luni de atunci. Ma intrebam daca nu pot cere actualizarea lor, cu calculele aferente, inaintea urmatorului termen de judecata. Sau pot sa solicit printr-o alta actiune, dupa plata efectiva? Multumesc de raspuns
Cum putem cere actualizarea penalitatilor in cererea pt emiterea ordonantei de plata? Procesul este in desfasurare
Buna ziua, va rog o parere avizata cu privire la legalitatea de a introduce o Taxa lunara de resurse logistice educationale , pe factura aferenta contractului educational . Nu a fost semnat act aditional la contract, ci doar o informare sosita pe mail, ulterior emiterii primei facturi incluzand noua taxa. Motivarea introducerii noii taxe a fost criza de resurse energetice fara precedent prin care traverseaza Romania. Las mai jos articolele din contract, care fac referire la taxe. Va multumesc.
6.1 Părintele/Tutorele va achita către Unitatea de Învăţământ suma lunară reprezentând
taxa de şcolarizare, conform anexei 1 la prezentul contract.
(anexa 1 - Taxa de şcolarizare are următorul cuantum:
-37.500 EUR, calculată pentru o durată de referinţă de 5 ani, pe durata cursurilor clasei pregătitoare și a claselor I-IV, respectiv 7.500 EUR anual, respectiv 750 EUR lunar ; taxa include costul mesei zilnice prevăzute la art. 3.3 din contract;)
6.2. Plata taxei de şcolarizare se va face lunar şi anticipat, în baza facturii emise în
data de 1 a lunii pentru luna următoare.
.
6.3. Taxa lunară de şcolarizare se datorează pentru 10(zece)luni pe an calendaristic,
respectiv pentru perioada septembrie-iunie, şi se percepe în mod obligatoriu pe toată
durata prezentului contract, atât în situaţia frecvenţei, cât şi a absenţei școlarului. Taxa
lunară de şcolarizare are aceeaşi valoare pentru întreaga durată contractuală aferentă
fiecărui nivel de învăţământ, primar sau gimnazial, după caz.Taxa de școlarizare se
datorează și pentru zilele în care unitatea de învățământ este închisă, în perioada
sărbătorilor legale sau în caz de calamități naturale, timp nefavorabil sau în zilele de
training pentru cadrele didactice.
6.9. În afara taxei de şcolarizare, părintele/tutorele mai are obligaţia achitării următoarelor taxe aferente cheltuielilor administrative:
- taxa pentru admitere și evaluare, în valoare de 250 EUR, care se plăteşte anticipat, la momentul solicitării evaluării copilului, înaintea înscrierii acestuia;
- taxa de înscriere, în valoare de 250 EUR, care se plăteşte anticipat, la momentul completării şi semnării fişei de înscriere pentru nivelul de învăţământ primar sau gimnazial. În caz de retragere a elevului, taxa de înscriere nu se returnează;
- taxa anuală pentru dezvoltarea bazei materiale a unităţii de învăţământ, în valoare de 250 EUR, care trebuie achitată până la sfârşitul lunii februarie a anului calendaristic pentru anul şcolar în curs. În caz de retragere a școlarului, taxa pentru dezvoltarea bazei materiale nu se returnează;
- taxele stabilite de Școală pentru activitatile curriculare și extracurriculare, tablete, Chromebook-uri etc., necesare desfășurării procesului educativ prevăzut în programul educațional implementat de Școala ..........;
- taxa pentru transport, dacă s-a optat pentru acest serviciu și dacă opțiunea se încadrează în limita locurilor puse la dispoziție de ........ pentru fiecare zonă/distanță/rută prevăzută în Anexa 2 a prezentului contract. Taxele pentru transport sunt diferite în funcție de zone/distanță, așa cum sunt prevăzute în prezentul contract. În cazul în care distanța dintre locul de preluare a școlarului și sediul Școlii este mai mare de 15 km, taxa se va stabili individual cu Părintele/Tutorele;
- costurile pentru evenimentele culturale de o zi și/sau pentru activitățile extracurriculare.
Taxele prevăzute în acest articol nu fac parte din taxa de şcolarizare.
intr-adevar a devenit SRL. Am inteles ca aceasta firma nu are dreptul de a presta activitati financiar bancare, sunt adrese BNR in acest sens. Si procese numeroase, fiind si o sentinta definitiva impotriva acestei societati. Trebuie ceruta anularea contractului de ipoteca?
Radiere ipoteca, creditor ipotecar Carion Romania SA
Este vorba de bagaje personale, nu de bunuri, nu sunt documente vamale de import/export.
Regim TVA prestare serviciu transport ruta RO-TR si TR-RO. Buna ziua, va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: facturez de la o firma platitoare de TVA catre una tot platitoare de TVA, ambele din Romania, un serviciu de transport marfa din Romania catre Turcia. Factura o intocmesc cu TVA. Insa daca facturez transport marfa din Turcia catre Romania, facturez fara TVA? Va rog o explicatie si o baza legala. Multumesc.
Buna ziua,
va rog sa imi spuneti cum procedam cu firma de contabilitate care nu ne inapoiaza actele in original, in ultimii 2 ani nu am primit niciun act inapoi, De asemenea, ce documente contabile lunare/trimestriale/anualetrebuie sa anexeze contabilul dosarului cu acte. Dorim sa ii transmitem o instiintare oficiala prin care solicitam aceste acte. O baza legala cu privire la aceste aspecte ? Am primit la inceputul colaborarii un contract foarte sumar, in care contabilul nu raspunde de mai nimic.
Totodata, a solicitat rezilierea contractului, insa soldurile nu sunt reglate, conform fiselor primite de la clienti/furnizori.
Cum putem proceda, pentru a rezolva aceasta problema.
Multumesc anticipat.