avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 745 soluții astăzi
Forum Activitate mariusoko

Activitate mariusoko

Pana la urma
la intrebarea 1 am inteles ca este nevoie de minim 51% din nr total al proprietarilor.

Legat de intrebarea nr 2 cum se procedeaza in cazul apartamentelor cu mai multi proprietari?
Eu m-am gandit sa se faca un tipizat ACORD DE DESEMNARE PROPRIETAR IN RELATIA CU ASOCIATIA DE PROPRIETARI, ACEL acord sa fie semnat de toti proprietarii apartamentului iar pe el sa fie mentionat care din ei este reprezentantul, iar acela in baza acordului de desemnare sa poata semna ulterior acordul pentru anexa de la statutul asociatiei?

Este ok un astfel de document?
Actualizare statut asociatie de proprietari

1. Pentru actualizarea statului asociatiei conform legii 196/2018 este nevoie de semnaturile proprietarilor(privind acordul de asociere) 50+1% sau e obligatoriu sa fie toate semnaturile ale tuturor proprietarilor de apartamente?

2. Cum se procedeaza pentru semnarea acordului de asociere atunci cand exista 2 sau mai multi proprietari ai unui singur apartament?
Vor semna ambii(toti proprietarii respectivului apartament), se poate desemna dintre proprietarii respectivului apartament un singur proprietar?

Multumesc anticipat pentru raspuns!
Asociatia Blocului unde locuieste mama mea are
Situatie activ-pasiv, cu diferente regasite in pasiv. Pasivul este mai mare.
cifrele sunt aprox

activ 13 900 / pasiv 24 400
diferenta de 10500. Cenzorul a prezentat in adunarea generala aceasta situatie, iar administratorul sustine ca este lipsa in gestiune de la vechiul administrator de 10500 lei banii ce se regasesc scriptic in fondul de rulment dar nu se regasesc fizic.

Ce nu inteleg eu, nefiind contabil de meserie, gaura(lipsa banilor) nu cumva este 5250 lei ? Administatorul explica proprietarilor ca sunt 10 500 lei care nu se regasesc.
Daca 5250 lei ar aparea in active balanta nu ar devenii egala? Eu am incercat sa ii explic administratorului actual faptul ca vechiul administrator a lasat o gaura de 5250 lei insa el sustine contrariul.

Legal dpdv contabil cum se poate regla situatia activului/pasivului implicit odata cu asta si situatia fondului de rulment?

sa aduca banii lipsa fostul administrator? Varianta ideala, insa daca banii nu vor fi recuperati de la vechiul administrator ce posibilitati sunt?

va multumesc pentru raspuns


Blocul unde sunt presedinte in cadrul asociatiei, nu are un astfel de contract. Spatiul comun este folosit de foarte mult timp. Ma intereseaza sa cunosc ce articole de lege se pot invoca pentru pentru incheierea unui astfel de contract. Contract intre asociatie si respectivul furnizor.
Daca ma puteti ajuta in acest sens va multumesc.



Contract intre asociatia de proprietari si RDS/Telekom privind exploatarea spatiilor comune. Negociere contract
Ce anume trebuie avut in vedere cand se solicita semnarea unui astfel de contract sau renegocierea celui deja existent?

ART. 70
(1) Toate veniturile obținute din exploatarea proprietății comune, inclusiv veniturile din dobânzi
bancare, aparțin asociației de proprietari.
(2) Veniturile prevăzute la alin. (1) alimentează numai fondul de reparații al asociației de
proprietari și nu se plătesc proprietarilor. Lista acestor venituri, precum și cheltuielile aferente lor
sunt prezentate semestrial, într-un raport afișat la avizierul asociației, și se evidențiază în registrul
unic de venituri și cheltuieli al asociației de proprietari.