Multumesc tuturor celor care au raspuns, voi proceda in consecinta.
Speram ca procedura sa spuna concret ca expertii nu se apuca sub nicio forma de vreun demers inainte de depunerea onorariului de catre mine si constatarea neplatii onorariului sa atraga de la sine eliminarea probei cu expertiza, proba ceruta de mine. Inteleg, totusi, ca nu se intampla mereu astfel, chiar cand proba este ceruta de parte ?
Totodata, avand in vedere faptul ca procesul tine de o instanta la distanta de mine, iar eu am obtinut acces la dosarul eletronic, am rugamintea, daca imi puteti raspunde la doua intrebari aditionale:
1.As banui ca numele celor 3 experti figureaza in incheierea de sedinta de la primul termen, dar aceasta nu pare a fi fost redactata si depusa la dosarul eletronic. Aveti ideea care este cea mai simpla metoda de a ii afla pe ceilalti doi experti?
2.Notificarea mentionata de dvs. se poate depune prin intermediul dosarului electronic sau alte metode de comunicare la distanta?
Va multumesc!
Buna ziua! Intr-un proces civil in care contest cuantumul despagubirilor aferente unei exproprieri, la primul termen, acum 30 de zile, am solicitat proba cu expertiza evaluatorie. Astfel, s-au stabilit obiectivele expertizei, cei 3 experti si onorariile. Fiind vorba de o suma mare, mi s-au pus la dispozitie 45 de zile pentru plata. Totodata, partii parate, i s-au cerut acte si informatii in vederea clarificarii unor detalii necesare evaluarii. Acestea au fost depuse la dosar si, in urma consultarii lor, este, as zice incontestabil, faptul ca expertizele evaluatorii nu isi mai au rostul, cel putin nu cu obiectivele anterioare - mai precis, terenul expropriat imi va fi restituit, acest fapt figurand intr-un proiect de HG in curs de avizare.
Nu am achitat onorariile expertilor si inca ma aflu in termenul de 45 de zile insa, avand in vedere lipsa de obiect a expertizei (si probabil si a cauzei), as dori sa stiu daca si ce demersuri trebuie sa fac eu pentru a ma asigura ca nu se depun eforturi de catre expertii numiti de instanta in efectuarea acestor expertize, pentru a nu mi se putea cere ulterior vreo suma de bani pentru acestea.
Va multumesc!
Punandu-i in vedere cele de mai sus notarului, mi s-a spus ca se va cauta o solutie, insa nu este clar pentru moment care va fi aceea.
Astfel, orice informatie si sugestie din partea dvs. este apreciata.
Va multumesc!
Buna ziua! Am mostenit un imobil compus din teren, casa si anexe gospodaresti. La semnarea succesiunii, mi s-a adus la cunostinta de catre notar faptul ca, pe rolul fiscal al tatalui meu, defunct, figureaza doar 1000mp din cei 2000mp din acte si casa cu anexe in diverse suprafete. Stiind ca anterior fusese in indiviziune cu cota 50% din cei 2000mp am intuit ca figureaza doar partea lui si am facut succesiunea pentru suprafata de 1000mp, fiind asigurat de notar ca este perfect in regula sa facem succesiunea pentru ce figureaza si ulterior act aditional pentru restul ce nu figureaza.
Ulterior, cu actele ce dovedesc faptul ca a fost in indivizune pentru 2000mp si iesire din partaj in instanta, cei de la primarie au trecut restul de 1000mp pe rolul defunctului si am facut act aditional la certificatul de mostenitor pentru inca 1000mp.
Acum, dorind a face documentatia cadastrala in vederea intabularii, am constatat si ca suprafetetele constructiilor ce figurau pe rolul fiscal al defunctului si trecute in contractul de mostenitor, reprezinta de fapt fix 50% din suprafetele reale.
Astfel, am dedus ca, tatal meu a fost coproprietar cu cota de 50% pe teren 2000mp si constructii in anumita suprafata, tot cota de 50%. Cand s-a prezentat cu decizia instantei, decizie prin care el iese din indiviziune cu cota 100%, cei de la primarie, din greseala lor sau greseala declarativa a tatalui meu, l-au trecut pe rolul fiscal cu 100%, dar 100% din 1000mp, jumatate din suprafata teren, si 100% din jumatate suprafata constructii.
Deci, eu, in acest moment, figurez cu teren 1000mp cu constructii in suprafata de jumatate din suprafata reala, din certificat mostenitor, plus inca 1000mp teren din act aditional la certificat de mostenitor.
Avand in vedere starea de fapt, i-am contactat pe cei de la primarie, am discutat, au inteles si, in baza prezentarii mele cu schita cadastrala si a actelor, vor corecta rolul fiscal si la registrul agricol, incat sa reflecte realitatea, anume teren 2000mp (nu 1000mp+1000mp) si constructii la suprafata reala.
Insa, din cele discutate cu cadastristrul, inteleg ca, inaintea trimiterii dosarului la carte funciara, este necesar un act notarial de rectificare a certificatului de mostenitor si actului aditional, din care sa reiasa faptul ca am mostenit in fapt un singur teren a 2000mp, ci nu doua de 1000mp si ca suprafetele reale ale constructiilor sunt, in fapt, dublul celor inscrise anterior.
Astfel, va rog sa imi confirmati, este realizabil acest act prin cooperarea notarului sau exista impedimente ? Daca nu este posibil, imi puteti spune ce alternative am o data pentru a fi acceptat dosarul cadastral in vederea intabularii si in al doilea rand pentru a nu fi pe viitor discutii legate de diferenta intre starea din acte si cea reala a bunurilor mostenite la o eventuala instrainare?
Va multumesc!
Buna ziua! Ca PFA, am cateva intrebari practice despre inventarierea unei licente de folosire a unui program informatic. Conform celor citite, inteleg ca aceasta va constitui o imobilizare necorporala si va fi tratata ca mijloc fix. In acest sens, trebuie intocmita o fisa a mijlocului fix, iar in completarea acesteia nu imi este clar ce se completeaza la campurile:
1.Nr de inventar - se aloca numere de inventar corelate cu toate obiectele din patrimoniul PFA, adica se tine cont si de obiectele de inventar sau mijloacele fixe au numerotarea lor, complet diferita?
2.Grupa
3.Codul de clasificare
Totodata, datorita amortizarii (pe 3 ani), nu imi este clar cum se completeaza in lista de inventariere valoarea contabila, valoarea de inventar si deprecierea si codul motivului deprecierii.
As banui ca valoarea contabila este valoarea de achizitie, cea de inventar este pretul de achizitie minus depreciere (suma amortizata pana in momentul inventarierii, conform schemei de amortizare liniara pe 3 ani), iar codul nu imi este cunoscut.
In cazul in care am intuit corect, la urmatoarea inventariere, valoarea contabila va figura ca fiind cea de inventar din momentul de fata, sau e considerata tot cea de achizitie?
Va multumesc in vederea lamuririi acestor aspecte!