Perioada de 4 ani de facultate(curs de zi)constituie vechime in munca?
Buna ziua.In conditiile in care am o facultate absolvita la zi in perioada 2002-2006,cu diploma de licenta,dar in perioada facultatii am beneficiat de 6 luni de somaj pe baza legii 76/2002,art 39/1/a perioada de 4 ani se considera vechime in munca integral...sau partial...sau deloc?
Vechimea se ia in considerare pe baza integistrarii in cartea de munca?Daca a fost depusa o adeverinta la angajator,in 2008,acesta trebuia sa inregistreze aceasta informatie in cartea de munca,respectiv specializarea obtinuta,conform licentei?
Multumesc
Oferta de job semnata in cazul refuzului de semnare a actului aditional are valoare juridica si se pot efectua modificari pe un CIM,de ex in Revisal pe baza lui?
Multumesc din nou.
Dar in cazul in care nu vorbim de modificarea codului COR,(142003-sef serviciu comert cu ridicata si cu amanuntul)acesta fiind acelasi si pe postul initial si pe cel oferit,practic functia/profesia nu se schimba,nu?
Iar daca pe pozitia oferita nu avem nici situatia unui loc de munca cu conditii (mai)grele,vatamatoare sau periculoase...modificarea se mai incadreaza la aceasta exceptie?
Multumesc.
Puteti sa detaliati va rog raspunsul la punctul nr 1?
In ce sens schimba?
De altfel,la acelasi angajator/CIM,angajatul poate avea 2 perioade de proba?Acest lucru nu contravine unicitatii perioadei de proba?
Am inteles.
1.Schimba cu ceva situatia daca angajatul a semnat,prin consimtamant viciat(constrans de posibilitatea pierderii locului de munca intr-o situatie economica grea/pandemie,dar si la “insistentele”viitorului presupus sef si totodata si in contextul unui refuz al angajatorului de a oferi plati compensatorii )DUPA expirarea valabilitatii specificate pe acesta un document intern(oferta de job),in care era mentionata si o a doua perioada de proba(cu toate ca pozitia oferita era similara dpdv cod COR si noua activitatea nu se incadra nici la “conditii grele,vatamatoare sau periculoase”,conf art 32,(2) CM)?
2.Procedura de concediere individuala mentionata de Dvs presupune:
-decizie de concediere cu motivele care au determinat desfiintarea postului(plan economic,nota de fundamentare),termenul de preaviz
-aspectele esentiale prin care se poate proba caracterul real si serios al desfiintarii
-daca exista mai multe posturi similare si numai unul se desfiinteaza decizia trebuie sa cuprinda si criteriile care au stat la baza identificarii postului care a fost desfiintat
-organigrama inainte si dupa desfiintarea postului(pentru a dovedi ca aceasta a fost efectiva)?
Ar mai fi si altceva?
3.Este obligatorie informarea angajatului in scris privind concedierea sa si ce trebuie sa contina concret aceasta informare?
Multumesc anticipat!
Buna ziua.In cazul desfiintarii unui post(art 65 din Codul Muncii),daca angajatul refuza sa semneze act-ul aditional pentru un post similar oferit de angajator,acesta din urma cum trebuie sa procedeze mai departe?