Buna ziua.
Incep prin a preciza ca este vorba despre un club sportiv, infiintat ca asociatie non-profit.
Pana in prezent nu am incheiat niciun contract de munca si nu avem niciun angajat. Presedintele asociatiei este si instructor in cadrul acesteia (nu avem niciun fel de contract incheiat cu el), insa el nu primeste niciun salariu pentru ca inca nu suntem siguri ca ne permitem.
1. Asociatia il poate angaja pe presedinte ca instructor? Cine semneaza contractul individual de munca cu acesta?
2. Ar trebui ca acest angajat sa prezinte vreun document care sa ateste ca este instructor?
3. Ce alte formalitati mai implica incheierea unui contract de munca? Mai trebuie depuse declaratii pe la vreo institutie?
4. Salariul se stabileste si se aproba intr-o sedinta a Consiliului Director?
5. Ce se intampla daca la un moment dat nu avem banii necesari sa ii dam salariul pe o luna sau mai multe?
6. Cand angajatul primeste salariul trebuie semnata vreo dispozitie de plata?
si
7. Stiu ca in alte cazuri, firmele platesc diverse taxe si impozite catre stat pentru salariile pe care le dau (sau ceva de genul asta). La fel si angajatul. (Recunosc ca nu stiu cu exactitate despre ce taxe este vorba si unde se platesc). In cazul unei asociatii non-profit se mai aplica aceste reguli? Ce taxe si impozite ar trebui platite de catre asociatie si de catre angajat?
Stiu ca sunt multe intrebari, dar fiind la inceput si neavand experienta in acest sens ...
Va multumesc anticipat.
Incep prin a da un citat din statutul asociatiei sportive: "Membrii de onoare pot deveni acele persoane sau institutii care au demonstrat un interes deosebit pentru promovarea si valorzarea scopului Asociatiei; acestia vor fi nominalizati de Consiliul Director si pot fi exceptati de la achitarea cotizatiei anuale."
Pentru a ne arata recunostinta fata de 2 persoane care ne-au ajutat foarte mult financiar (printr-un imprumut) si cu munca efectiva la renovarea spatiului in care ne desfasuram activitatea, ne-am gandit sa ii numim membrii de onoare ai Asociatiei noastre. De asemenea, ne gandeam sa facem acest lucru public, in cadrul unui mic spectacol pe care il organizam in decembrie.
Mentionez ca ei nu sunt in prezent membrii de niciun fel ai Asociatiei si nici nu participa la activitatile noastre sportive.
Care sunt formalitatile, procedurile pentru a nominaliza membrii de onoare? .... si ce drepturi/obigatii vor avea acestia? (banuiesc ca vor avea doar drepturi)
Mi-am mai amintit ceva :giggle: ... voiam sa va mai intreb: convocarile, procesele verbale si hotararile Adunarilor Generale trebuie sa primeasca un numar in registrul de intrari/iesiri?
As mai avea o nelamurire :"> : copiile facute dupa documentele necesare trebuie sa fie legalizate?
Si inca ceva ... din cate stiam eu, trebuie facut si un act aditional la Statut sau la Actul constitutiv. Pentru care din ele trebuie?
Bun .. si pana la urma am procedat corect? "Membrii sportivi" au drept de vot sau nu?
Va multumesc mult pentru raspunsul dvs.
Insa, venind vorba de Adunarea Generala, se mai ridica o problema :
Asociatia este infiintata de curand, in aprilie 2008, avand 5 membri fondatori, care au devenit pentru primii 3 ani si membrii Consiliului Director.
In statutul Asociatiei se precizeaza ca ea va avea ca membri: "sportivi, membrii individuali, membri de onoare, membri fondatori, membri sustinatori, etc." (am citat exact din statut). Tot in statut mai scrie ce drepturi si obligatii au acestia, printre care si obligatia "sa participe la sedintele Asociatiei" si dreptul "sa participe la activitatea Asociatiei cu studii, comunicate, referate, discutii, propuneri sau in alte forme;".
Pentru ca nu am stiut cum sa facem, cei din Consiliul Director am hotarat la o Ad.Gen. sa "infiintam" un nou tip de membru - "membru sportiv", precizand ca acestia nu au dreptul sa participe la Ad.Gen.
Acesti membrii s-au inscris completand o fisa de inscriere si semnand un regulament. In plus, in mare parte sunt minori.
Intrebarea e: Cine participa la Adunarile Generale ale Asociatiei? Si .. am procedat corect in ceea ce ii priveste pe membrii sportivi?
Pana in prezent am facut 3 astfel de adunari, la care am participat numai cei din Consiliul Director. Ar trebui sa participe si "membrii sportivi"? Intreb acest lucru pt ca, pana la urma, ei s-au inscris pentru a face sport si a participa la activitatile legate de sport pe care le organizam (concursuri, spectacole, cantonamente, etc).
Astept un raspuns in acest sens ... de mult ma intrebam daca e corect ceea ce facem.
Buna seara.
Asociatia "X" doreste sa schimbe denumirea in: Asociatia "Club sportiv X", pentru a se putea afilia la federatia de profil.
Ce demersuri implica acest lucru?
Adica...ce acte trebuie si pe unde ar trebui sa ne "plimbam" cu "hartoagele"?
Si as mai avea o problema: daca, de exemplu, in Brasov exista o asociatie cu denumirea Asociatia Club Sportiv X Y, asociatia noastra, fiind intr-un alt judet (dar avand exact acelasi domeniu de activitate), poate avea denumirea de Asociatia "Club Sportiv Y X"?
Diferenta consta in ordinea cuvintelor din denumire. Dar fiind cuvinte din limba engleza, schimbarea ordinii duce si la modificarea sensului (a traducerii).
Va multumesc anticipat.
In primul rand, tin sa va multumesc pentru raspuns.
Am citi in Codul civil despre imprumut, art 1576-1590, si am vazut, in diverse locuri, cum ar arata un astfel de contract.
Insa nu stiu cum se procedeaza la semnarea contractului:
Trebuie sa fie prezent un avocat sau un notar de fata? Sau trebuie sa fie niste martori si sa semneze si ei?
Asociatia trebuie sa dea chitanta pentru banii primiti?
Asociatia trebuie sa justifice tot ce se intampla cu banii. Cum se procedeaza atunci cand asociatia restituie banii? (persoana fizica nu are cum sa dea chitanta). Este suficienta o "dispozitie de plata"?
Buna ziua.
Intrebarea pe care vreau sa v-o adresez este legata de imprumuturi. Am inteles din alte sectiuni ale forumului ca o persoana fizica poate imprumuta cu bani o firma, o societate.
Asociatia de care apartin este “din domeniul cultural-sportiv, non-profit, neguvernamentala” si “persoana juridica de drept privat, cu autonomie gestionara si financiara”(citez din Statutul asociatiei).
Problema este ca noi am inceput sa facem incasari din cotizatii abea din august si nu avem suficienti bani pentru amenajarea unui spatiu pentru desfasurarea activitatii. Aceasta problema trebuie rezolvata cat mai repede posibil, iar presedintele asociatiei si inca o persoana fizica s-au oferit sa imprumute asociatia cu suma de bani necesara (bineinteles, fara sa ceara dobanda).
As vrea sa stiu daca se poate face un astfel de contract de imprumut prin care asociatia primeste bani de la o persoana fizica, cum ar trebui sa arate contractul, daca trebuie aprobat de avocat, notar sau de altcineva, daca trebuie inregistrat undeva, precum si alte detalii despre procedura.
Mentionez, in eventualitatea ca schimba lucrurile cu ceva, 2 citate din statutul asociatiei:
- “ Asociatia ... va desfasura alte activitati in scopul acoperirii fondurilor necesare achizitionarii de aparatura, amenajarea spatiului de antrenament, chirii pentru spatii ...” (Cap.II,art.12)
- “Patrimoniul Asociatiei la constituire este de [...]. Acesta va fi completat, pe parcurs, cu sume ce vor proveni din: donatii ale persoanelor fizice si juridice; legate testamentare; sponsorizari; cote din reclame, beneficii obtinute din spectacole ..., alte activitati cuprinse in Statut.”(Cap.IV,art.28)
M-am gandit sa mentionez citatele pentru ca un consultant mi-a spus la un moment dat ac orice actiune am vrea sa facem trebuie sa ne uitam mereu in statut, iar eu recunosc ca, desi am semnat, sunt unele lucruri din statut pe care nu le inteleg.
Astept un raspuns cat mai repede,
Va multumesc anticipat.
Cami