avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1822 soluții astăzi
Forum Activitate DreamBig

Activitate DreamBig

Mulțumesc pentru răspunsul dumneavoastră. Revin cu mici informații: astazi chiar acum am găsit o copie de pe titlul de proprietate, credeți că este posibil să îl autentific la notar și să l folosesc pentru succesiune?

leu12 a scris:

Buna ziua! Va trebui să aflați dacă există acte de proprietate pe numele bunicilor,titlu de proprietate, contract de vânzare, donație .....etc. Impozitul pe cel îl plătiți? Dacă există autorizație de construcție în arhiva primăriei, orice copie pe care o găsiți vă poate ajuta în a ridica un alt duplicat de la instituția emitentă. Dacă nu există titlu de proprietate, va trebui să solicitați ajutorul unei persoane autorizate în vederea eliberării unei fișe de măsurători, după eliberarea ei aceasta va însoți Anexa 24(calitate de moștenitori-compartiment stare civilă sau secretar), ulterior o cerere depusă compartimentului cadastru în vederea eliberării titlului de proprietate sau ordin al prefectului, după caz, Când se eliberează actul de proprietate veți putea dezbate succesiunea. Solicitați ajutorul primăriei respective. Succes!

Succesiune după 7 ani

Salut, bunica mea a decedat acum aproximativ 7 ani, iar până acum părinți mei nu au putut face succesiunea, totuși eu unul încerc să îi ajut. Pentru a începe succesiune sunt necesare documentele specifice, dar problema este că actele proprietăți/lor nu mai există, au fost distruse sau furate, nu se mai știe nimic de ele. Fără acelea nu se poate face succesiunea, nu? Se poate gasi o alternativă pentru acele acte?
Am fost la primărie și am vorbit cu cei de la cadastru dacă mă pot ajuta să fac rost de un duplicat al titlului de proprietate și pur și simplu mi-au spus că nu știu despre ce vorbesc, că nu există. Nu știți cumva nu exista niciun program macar prin care aș putea să aflu numerele cadastrale, apoi cu acelea să ma duc la primarie să caut documentele, să le copiez/duplicat/autentific, iar mai apoi sa le folosesc la succesiune?
Autorizație construcție fără proiect tehnic

Salut, de curând am început să plănuiesc construirea unei mici case in mediul rural, o casă de tip A-frame/cabin, dar am ajuns să îmi pierd speranțele datorita complicarii situației.( sumele obținerii documenteler par a fi aproximativ o mare parte din suma totală a construcției ).

Fiind atât de multe documente de obținut m-am gândit și am răscolit internetul dacă este posibilă obtinerea unei autorizații de construcție fara proiectul tehnic, sau daca este posibil și se acceptă să îl pot face eu personal chiar dacă nu sunt proiectant/arhitect/tehnician.

Am citit un articol în care se explica cum a fost implementat un articol în care autorizațiile de construcție în mediul rural, cu o suprafață mai mică de 150m², nu mai necesare, ci doar trebuie inștiințată printr-o notificare primăria. Dacă este adevărat, casa pe care doresc să o construiesc, poate fi luată în considerare și scutită de obținerea documentelor specifice?

Totodată, chiar dacă nu se poate fără proiect tehnic, credeți că este posibil să îl creez eu personal iar după să fie verificat de un personal autorizat și acceptat? Prin aceasta modalitate scutind o sumă relativ mare de bani.

Aș fi foarte bucuros dacă m-ați lămuri și oferi niște mici sfaturi. Mulțumesc.
Autoturism în rate la notar pe persoană fizică.
Bună seara, doresc să achiziționez un autoturism prin rate la notar, vânzătorul propunându-mi plata unui avans și 12 rate egale. Eu am un PFA, și din ce îmi amintesc eu, pot "deconta" sau scădea retele sau prețul mașinii din ce sume am facut in anul respectiv. Adică pe scurt, să trec mașina ca fiind o cheltuială.
Acum, nelămuririle mele sunt:
1. Ce clauze ar trebui să fie in contractul făcut la notar și cum pot dovedi că am platit fiecare rată?
2. Contractul de v-c se poate face direct atunci cand încep sa platesc ratele sau la sfârșitul perioadei? Întreb asta pentru ca nu vreau sa primească respectivul vreo amenda sau ceva in cazul in care am facut eu vreo prostie sau s-a întâmplat ceva. (Plus ca mai este și impozitul și etc.)
3. Chiar dacă știu că pot pune mașină ca fiind o cheltuială pe PFA, totuși, cum o pot adauga? La ce ma gandesc eu acum este puțin mai complex, să termin ratele apoi abia după aceea să trec mașină ca fiind o cheltuială, pentru că din nou, din ce știu orice suma de peste 2000/2500 de ron se imparte pe mai multe luni și etc. Este puțin complicat și nu știu toate detaliile, de aceea doresc părerile dumneavoastră.
Mulțumesc.
Pfa cod caen 4791, magazin online.
Salut, vreau să-mi deschid un magazin online pe un pfa ce deja îl am, din câte știu trebuie să adaug codul caen 4791. Dar înainte de asta am cateva nelămuriri.

1. Voi vinde produse hand-made in mare parte. Am nevoie de casă de marcat?

2. Ca pfa ce taxe și impozite trebuie să plătesc? Menționez că acum nu plătesc decât impozitul de 10% pentru că mă limitez sub plafonul de 12 salarii prin cheltuielile deductibile. Dar dacă voi crește veniturile prin vânzările produselor deja depășesc plafonul. Asta înseamnă că voi plăti CAS și CASS, 10% respectiv 25% plus 10% impozitul? Sau se va adauga și altceva dar fiind faptul că comercializez produse online?
Vreau să spun ca deja știu ce taxe trebuiesc plătite dar nu sunt sigur dacă se va mai adauga ceva în plus din cauza magazinului.

3. Am nevoie de o diplomă sau experiență deovedită pentru a acest cod caen?

Mulțumesc anticipat pentru eventualele răspunsuri.
Salut, curând voi publica un joc pe google play și îl voi monetiza prin reclame. Singura problemă este că după multe articole citite pe internet acum sunt confuz în legătura cu declararea veniturilor la anaf și de aceea mă adresez dumneavoastră cu câteva întrebări.
1. Va fi nevoie de un Pfa/Srl pentru acest tip de venituri?
2. Veniturile din reclamele puse pe propria mea aplicație sunt considerate venituri din proprietate intelectuala?( dacă este asta din ce am înțeles nu va fi nevoie de înființarea unei firme).
3. Alt articol se referea la faptul că dacă depășesc o anumită sumă va trebui să mă declar ca plătitor de VAT, iar dacă mă încadrez în suma respectivă(50.000€) nu voi fi nevoit să mă declar plătitor, dar va trebui să mă înregistrez cu un numar VAT.
4. În legătură cu VAT, nu sunt familiarizat cu asta și nu știu cum funcționează, de aceea nu sunt sigur și nu susțin cele de mai sus.
5. Veniturile vor fi din străinătate, asta inseamnă că va trebui să platesc 40% taxe?

Toate aceste informații au fost luate din nenumărate articole iar acum vreau doar să mă lămuresc și să-mi dau seama ce pot face în continuare.

Mulțumesc anticipat pentru timpul acordat citirii și pentru eventualele răspunsuri.