avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1532 soluții astăzi
Forum Activitate Lexa1234

Activitate Lexa1234

Am o societate a cărui activitate se sistează la data de 30 noiembrie. După închiderea activității doresc sa fac demersurile necesare închiderii și radierii firmei. Am fost la Registrul comerțului și mi-au spus ca trebuie sa depun o cerere de dizolvare, însă ziceau ca nu voi mai putea opera tranzacții în firma. Eu la data de 15 decembrie trebuie sa achit dările salariale pentru luna Noiembrie, precum și sa achit către stat taxele datorate pentru luna Noiembrie. De asemenea în ianuarie trebuie sa achit TVA-ul aferent trimestrului 4 al anului curent precum si impozitul pe microintreprindere. Întrebarea mea este dacă eu pornesc aceasta procedura de dizolvare, pot sa mai fac aceste plati? Sau trebuie prima data sa fac aceste plati și abia apoi sa pornesc procedura de dizolvare? Ma interesează în mod special în contextul în care taxa de autorizație anuala o emite Primăria în luna decembrie și nu doresc sa achit aceasta taxa din moment ce nu o sa mai funcționez în anul următor, iar de la Primărie mi s-a spus ca trebuie sa le duc un act de la Registrul Comertului ca să poată sista inoirea automata a acelei taxe de autorizație. Multumesc
As dori sa vand un SRL fara datorii. Cum se procedeaza?
Ce pot face dacă am un angajat in concediu medical, dar pe care l-am văzut la o petrecere pe perioada concediului medical? De asemenea, care este perioada legala de timp in care are termen sa ma anunte un angajat ca a primit concediu medical sau ca I s-a prelungit concediul medical? Ce pot face in cazul in care nu se respecta acest termen?
Asta mi-a comunicat contabilul, și tocmai din acest motiv ma aflu pe acest portal pentru ca nu sunt convinsa de veridicitatea informațiilor.

Cornel Vasile a scris:


Lexa1234 a scris:

.... ce urmări pot fi în afara faptului ca voi tine blocata acea pozitie timp de 12 luni?


De unde ati scos asa ceva ???


Am un angajat pe care doresc sa îl concediez pe motiv ca a încălcat confidențialitatea datelor la care are acces și are un comportament neadecvat, ba chiar hartuitor la adresa colegilor, inventând tot felul de situații care sa ii pună intr-o lumina proasta, atat pe ei cat și pe mine. Pana in prezent am discutat doar verbal, insa nu am scris niciun avertisment, dar mi-as dori sa incheiem colaborarea ieri daca se poate, deorece imi afecteaza compania si moralul celorlalti angajati. Cum este corect din punct de vedere legal sa procedez? Dacă decid sa invoc clauza restructurării și a reducerilor cheltuielilor cu salariile, ce urmări pot fi în afara faptului ca voi tine blocata acea pozitie timp de 12 luni?