avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 933 soluții astăzi
Forum Activitate danacostea

Activitate danacostea

Buna ziua
Daca am o angajata care are contract individual de munca la domiciliu, aceasta trebuie sa plateasca un impozit aditional pe cladiri la Fisc pentru ca munceste de acasa?
Multumesc frumos!
Sanatatea au platit-o pentru ca stiau ca nu pot beneficia de medicamente, consultatii etc dar de pensie chiar nu au stiut.....Eu sper sa rezolve cumva situatia macar sa scape de 2005-2006 cand nu se incadrau cu siguranta pentru a contribuii la pensii si ulterior ramane de vazut......
O seara frumoasa si inca o data va multumesc pentru ajutorul acordat.
Multumesc frumos pentru raspuns. Am sa-i sfatuiesc in acest sens (defapt deja i-am sfatuit sa-si ia un avocat). Nu stiam ca din 2007 s-au scos cele 3 salarii brute minime, am avut impresia ca abia prin legea din 2010 s-au scos.
Dar oamenii astia de la Casa de Pensii chiar nu au nici o vina??? De ce nu au trimis informare sau notificare de plata dupa 1 an sau 2 si au asteptat 5 ani ca sa le zica oamenilor astora ca au de platit....Sunt niste oameni fara prea multe studii care chiar au fost in necunostinta de cauza. Casa de pensii chiar nu are nici o vina? Ce au asteptat atatia ani??? Nu aveau cumva obligatia sa notifice mai devreme????
Va multumesc frumos d-nul Popu. Am citit si eu legea si mi-am dat seama ca sunt obligati sa plateasca iar calculul pe care l-ati facut este corect. Li s-a comunicat ca trebuie sa plateasca 12000 el si 12000 sotia. Problema este urmatoarea...am vazut ca in vechea lege se specifica ca exista obligativitatea platii contributiei doar daca venitul este aproximativ cat 3 salarii medii pe economie. Dar daca ei au avut mai putin si nu se incadrau in aceasta prevedere??? Au dreptul sa-i oblige sa plateasca retroactiv pentru ca au dat acum o lege noua in care s-a scos aceasta prevedere??
Oamenii astia nu au clar de unde sa plateasca aceasta contributie deci ce se poate intampla in cel mai rau caz? Multumesc frumos.
Buna ziua,
Vin si eu cu o problema destul de grava cu care s-a lovit o ruda de-a mea. Detine un AF si conform legii are dreptul sa isi tina singura evidenta in contabilitate. Desigur ca nu este o persoana cu studii superioare si nici o persoana informata de toate legile existente..AF-ul este deschis din 2005 si de atunci plateste la stat impozit pe venit si contributia la asigurari de sanatate. Anul acesta a primit o informare conform careia dupa noua lege 263/2010 este obligat sa depuna declaratia pentru pensii. Persoana in cauza a mers la pensii si i s-a comunicat ca trebuie sa plateasca din urma incepand cu anul 2005 desi pana in acest an nu a primit macar 1 data o solicitare sau o informare macar de la autoritatile competente cum ca trebuie sa plateasca contributia la pensii obligatoriu. Acum are de plata atat el cat si sotia care este asociata o suma exorbitant de mare pe care desigur ca nu pot sa o plateasca. Daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat va multumesc anticipat. De asemenea sunt constienti ca vor trebui sa apeleze la un avocat si intrebarea mea ar fi dac trebuie sa fie de dreptul muncii, civil sau ce domeniu ar trebui sa aibe acest avocat? Multumesc anticipat
Răspuns la discuția impozit forfetar!!
stanceni a scris:

Spuneti-mi va rog frumos...unde in lege este prevazut acest lucru, si anume ca 16%, respectiv 3% devine impozit forfetar? nu este vorba de doua lucruri diferite? totusi..impozitul forfetar se aplica veniturilor si 16% profitului.

Multumesc pt lamurire!

As avea si eu o intrebare. Impozitu forfetar se aplica si Asociatiilor Familiale (AF-urilor) si Persoanelor fizice autorizate (PF-uri)????? Ce se intampla in cazul in care un AF a depus declaratiile de venit pe 2008 s-a primit impunerea si s-a platit impozitul datorat la stat?????? Sincer mi se pare stupid sa fie incluse in aceasta categorie si AF-urile si Pf-urile care de obicei au venituri relativ mici din activitatile independente pe care le desfasoara......
Va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine! Multumesc
Va multumesc frumos domnilor consilieri pentru raspunsul prompt si rapid, acum sunt mai linistita :) Eu am citit legea si Normele metodologice vechi si am vazut ca, acolo se mentiona faptul ca se iau in calcul si fractiunile de luna prin urmare eram sigura ca la mine nu o sa fie o problema, insa colegele de la munca au tot insistat ca nu este adevarat, ca este o problema pentru ca din cele 12 luni - 10 ar trebui sa fie cu cotizare completa adica daca au fost 22 de zile lucratoare pentru cele 22 de zile trebuiau platite impozitele datorate. Eu nu am citit nicaieri in lege despre asa ceva si totusi aveam dubii (datorita colegelor care tot au insistat cu aceasta idee) asa ca am preferat sa intreb persoane care intr-adevar stiu exact care sunt conditiile in care se acorda sau nu aceasta indemnizatie. La acest forum apelez intotdeauna cu incredere deoarece stiu ca raspunsurile primite aici sunt profesionale si orientate spre a ajuta persoanele care au diferite probleme.
Doar ca sa-mi fac o idee sunt curioasa daca a existat vreodata o asemenea cerinta in legea privind acordarea indemnizatiei sau s-a ajuns la acest lucru deorece mamicile in necunostinta de cauza au vorbit intre ele si au ajuns la concluzia ca ar exista aceasta cerinta??? Eu am vazut ca mai ales pe forumurile unde vorbesc mamicile intre ele apar tot felul de probleme de acest gen care nici macar nu sunt specificate in lege....
Acum m-am linistit si va multumesc din suflet pentru ajutor si pentru raspunsuri! :))
Buna ziua,
Sunt o viitoare mamica si de ceva timp sunt foarte preocupata de o problema peste care am dat in ceea ce priveste acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului. Urmeaza sa nasc in luna August anul acesta si la acel moment voi avea aprox 2 ani vechime pe cartea de munca. In Noiembrie 2008 mi-am schimbat locul de munca, astfel CIM a incetat pe data de 01. Nov 2008 si am reinceput la un alt loc de munca pe data de 04 Nov 2008. Pentru luna Noiembrie 2008 practic am intrerupere de 1 zi lucratoare pe cartea de munca, zi pentru care nu mi s-au platit nici contributii. Am inteles ca acest lucru ar putea fi o problema deoarece din cel 12 luni care se cer ca vechime 10 luni trebuie sa fie cu stagiu de cotizare completa. Este adevarat? Am tot citit legea si vechile norme metodologice si nu am gasit pe nicaieri ceva despre acest lucru. Daca asa este ce as putea sa fac pentru a nu pierde indemnizatia pentru cresterea copilului?? Imi pot plati singura contributiile pentru acea zi??? Va rog frumos sa imi raspundeti pentru a capata in sfarsit liniste sufleteasca. Mentionez ca am sunat si la DGASPC sector 6 unde imi voi depune dosarul si de acolo mi-au zis ca 1 zi nu ar fi o problema, dar vreau sa stiu si alte pareri deoarece nu vreau sa aflu in ultimul ceas ca nu voi primi indemnizatia.
Da yryna ce sa zic, cazul tau este mult mai grav ca al meu:O Eu nu sunt in masura sa-mi dau cu parerea dar sincer nu inteleg de ce nu ti-ai cautat de mai mult timp altceva. Eu una nu as fi acceptat un asemenea comportament din partea sefului pentru ca, oricat de sef este el nu are dreptul sa se poarte asa cu angajatii lui. In primul rand in fata legii toti suntem egali (sau cel putin asa ar trebui sa fie!!!). As putea sa-ti spun sa nu te mai duci la munca dar dat fiind situatia deosebita in care te aflii cred ca cineva care cunoaste mai bine legea ar trebui sa te sfatuiasca. Oricum in cazul demisiei trebuie sa dai un preaviz de 15 zile si singurul mod in care poti pleca fara preaviz este daca angajatorul este de acord sa nu efectuezi cele 15 zile (Daca cineva stie altceva sa-si dea cu parerea, eu una asta stiu...). Sunt sigura ca cineva de aici va sti exact cum sa te sfatuiasca ca sa fie totul bine asa ca ai putina rabdare si solutia se va ivi de undeva. Mult succes in continuare!!!!!
Multumesc frumos pentru incurajare Nikol. Da ai dreptate la faza cu "sclavia" si poate asta a fost greseala mea ca am acceptat un post pentru care nu ama avut o fisa a postului, un regulament intern, etc!!! Am facut tot ceea ce mi se cerea si aici cred ca am gresit pentru ca al meu sef a vazut ca merge sa ma puna sa fac de toate pentru toti de la trimis faxuri si traduceri nenumarate (poate mai rau ca un traducator desi nu sunt chiar in masura...) pana la rezolvarea unor conflicte ce trebuiau solutionate de avocati si nu de un simplu asistent (dar nah, cand nu ai un avocat pentru ca momentan nu ai bani sa-l platesti, profiti de cunostintele minimale pe care le are asistentul tau!!!). Sunt sigura ca voi gasi un loc de munca dar va dura ceva timp (nu mult sper), dar pana atunci imi tin pumnii ca sa nu ma imbolnavesc de nervi.#-o
Asta sa fie o lectie pentru toti cei care citesc acest subiect:Nu acceptati sa lucrati fara o fisa a postului, fara un regulament intern, fara un CIM bine pus la punct. Nu va uitati la salariul bun care vi se ofera de inceput ca veti ajunge sa va dati si sufletul pentru acei bani!!! Apropo de asta daca seful meu nu mi-a platit contributiile la CAS, Somaj si toate cele la timp in cazul in care voi pleca de la firma cum ma pot asigura eu ca totul este ok??? Il pot obliga sa-mi plateasca aceste contributii si sa le aduca la zi???
O seara frumoasa tuturor si inca o data va multumesc pentru incurajari!!!