Vreau sa pescuiesc pe o apa concesionata de o AJVPS si am niste nelamuriri.
- ce drepturi imi ofera legislatia ca membru pescar intr-o AJVPS?
- am dreptul legal de a refuza incadrarea ca membru in AJVPS?
- am dreptul legal de a achita o taxa zilnica in locul celei anuale (de membru)?
- am dreptul legal de a achita taxa zilnica angajatilor AJVPS veniti in control pe malul apei?
- exista constrangeri legale asupra valorii taxei zilnice sau AJVPS-ul poate stabili orice valoare?
- tinand cont ca odata cu intrarea in vigoare a noii legi a pescuitului (2024), AJVPS-urile au primit drept de control al permisului ANPA si a cartii de identitate, ce proceduri ref. la protectia datelor personale trebuie sa respecte angajatii AJVPS pentru a nu incalca GDPR-ul?
Daca doriti sa raspundeti, am rugamintea sa o faceti argumentand cu citate din legislatie. Forumurile, grupurile si paginile de Facebook gem deja de prea multa dezinformare.
Oricine poate da raspunsuri care creeaza mai multa confuzie decat exista deja. Putini pot insa oferi raspunsuri pertinente. Ref. la GDPR...poate ar trebui sa va continuati ideea ;) Partea asta e cea mai importanta.
adriandimitriu a scris:
Documentul GDPR confirma ca ati fost informat despre......... si sunteti de acord cu prelucrarea datelor personale din contract. Nu sunteti de acord cu contractul, nu va trebuie nici GDPR.
Privitor la contract, iata cateva exemple de alte contracte cu forma obligatorie pe care nimeni n-o contesta:
- contractele de servicii (electricitate, apa-canal, colectare deseuri, telefonie mobila);
- contractele bancare;
- contracte tip prima casa, rabla, etc.
- toate cumparaturile pe care le faceti FARA contract si care se supun doar legislatiei protectiei consumatorului.
Nu in ultimul rand, o parte din invatamant e obligatoriu, conform legii. Prin urmare nu e nici o amenintare, e aplicarea legii. Dar aveti alternativa de a va adresa sectorului privat de invatamant, unde veti avea surpriza sa constatati acelasi lucru.
Instanta a acceptat mesajul prin email si fisierele pdf semnate cu semnatura electronica dar pe care acum apare olograf CONFORM CU ORIGINALUL plus semnatura (tot olograf). Se asteapta formularea intampinarii din partea IJJ Constanta. Pe 20-06-2023 se va judeca.
Curios cum instanta INCALCA LEGEA SOLICITAND mentiuni olografe. Subliniez, incalca legea.
Exista proceduri de care trebuie sa tinem cont in cazul comunicarii cu instanta prin intermediul postei electronice?
De exemplu, in cazul in care comunicarea cu instanta are loc prin intermediul postei electronice, cum ar trebui formulat mesajul? Scriem simplu ca depunem o cerere in legatura cu dosarul cu nr. xxx/xxx si o anexam la mesaj sau pur si simplu o compunem in interiorul mesajului?
Daca m-ati lamuri si ref. la obligativitatea de a trimite inscrisuri in mai multe exemplare atunci cand comunicarea cu instanta are loc prin posta electronica, v-as ramane pe veci indatorat! :) Din punctul meu de vedere este absurd sa ti se solicite sa trimiti 2-nn fisiere electronice cu nume diferite dar cu continut identic dar am patit exact asta de curand.
Intr-un final am ales sa retrimit instantei cele solicitate in ultima adresa, tot prin email, pentru ca pana la urmatoarele amenzi am de asteptat prea mult :) Am sarit deci peste cererea la care facea referire aici Dl. Avocat, urmandu-i sfatul initial desi partial (am pastrat comunicarea prin email).
Am mentionat (fara folos probabil) in corpul mesajului faptul ca cele solicitate in adresa au fost trimise anterior respectand dispozitiile legale mentionate in mesajul pe care l-am postat aici, undeva mai sus.
Lucian P.
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Am inteles. Cerere catre judecatoria x, nr, dosar...
Nu un simplu reply la acel simplu mesaj.
Imi asum anularea dosarului si respingerea cererii de reexaminare. Urmeaza si alte amenzi abuzive deci nu-mi fac griji ca nu voi reusi sa castig intr-un final si sa transform totul intr-o experienta utila (si pentru multi altii).
Amenda pe care o contest acum si cele din urma nu ma afecteaza financiar.
Am retinut sfaturile Dvs. in intregime chiar daca am ales traseul mai dificil.
Din nefericire digitalizarea isi face cu greu drum si in sectorul privat.
Am o ultima intrebare pentru Dvs., daca sunteti amabil sa ma ghidati in continuare.
Pot raspunde persoanei care mi-a trimis mesajul de mai sus solicitandu-i temeiurile legale pentru care trebuie sa ma conformez sau adresez intrebarea catre adresa de email a judecatoriei unde am trimis initial plangerea contraventionala si inscrisurile? Adresele de email sunt diferite.
Eu am gasit deja temeiurile legale care se incalca :)
---- Conform Cod Procedura Civila, art. 148, alineat 2 inteleg ca am dreptul de a comunica cu instanta prin email.
Conform Legii nr. 445/2001 inteleg si ca pot trimite absolut toate documentele in format electronic si semnate cu semnatura electronica extinsa (bazata pe un certificat calificat si generata prin intermediul unui dispozitiv securizat).
Capitolul II Regimul juridic al înscrisurilor în formă electronică
Articolul 5
Înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, atașat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice, este asimilat, în ceea ce privește condițiile și efectele sale, cu înscrisul sub semnătură privată.
Articolul 7
În cazurile în care, potrivit legii, forma scrisă este cerută ca o condiție de probă sau de validitate a unui act juridic, un înscris în formă electronică îndeplinește această cerință dacă i s-a încorporat, atașat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat și generată prin intermediul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii.
Conform deciziei ÎCCJ nr. 520/2019:
"....semnătura digitală conectează identitatea electronică a semnatarului cu documentul digital, neputând fi copiată de pe un document digital pe altul, fapt ce conferă documentului autenticitate (atestă faptul că documentul aparţine persoanei semnatare, iar autorul documentului nu îşi poate declina răspunderea pentru conţinutul documentului cu semnătură electronică valida)."
"Practic, semnătura electronică (digitală) validă oferă instanţei o garanţie a faptului că mesajul sau documentul digital este creat de către persoana care l-a semnat, iar conţinutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii acestuia."
Multumesc pentru sfaturi. In concluzie, ati mentionat exact alternativele la care ma gandeam. Deja ma informam ref. la cererea de reexaminare :)
Nu credeam ca instantele pot juca murdar mai ales ca atat in plangerea contraventionala cat si in mesajul email la care am anexat-o am mentionat mai mult decat suficient, ref. la comunicarea prin email si inclusiv decizia ICCJ ref. la semnatura electronica calificata, tocmai ca sa ma asigur ca nu vor exista probleme ulterioare. Se pare ca scartaie ceva dar sigur nu la mine.
Ref. la sfertodoct si expresia din latina, nu cred ca se aplica in situatia de fata.
Am trimis la judecatorie, prin intermediul emailului, o plangere contraventionala pentru anularea unei amenzi aplicata de IJJ Constanta.
Odata cu aceasta am trimis si copie proces verbal constatare contraventie, copie CI, dovezile pe care le-am mentionat in plangere si dovada taxei de timbru.
Absolut toate in format PDF si semnate cu semnatura electronica calificata (certificat digital calificat), cf. deciziei ICCJ nr. 520/2019 din 7 martie 2019.
Relativ rapid, a fost publicat si dosarul dar cu numele intimatului mentionat gresit.
Am trimis cerere de indreptare eroare materiala - asa cum m-a sfatuit un Domn avocat de pe acest forum - la care am anexat din nou plangerea contraventionala pt. anulare proces verbal si copie a procesului verbal de constatare a contraventie din care reiesea numele intimatului. Din nou, toate semnate cu semnatura electronica calificata.
Mi-a fost acceptata cererea de indreptare si a fost modificat numele intimatului in dosarul publicat pe portalul judecatoriei.
Dupa cateva zile, am primit urmatorul mesaj email de la completul de judecata:
"Aveți obligația de a îndeplini următoarele obligații, în termen de 10 zile de la primirea comunicării, sub sancţiunea anulării cererii, în condițiile art. 200 alin. 4 C.pr.civ.:
1. să depuneți:
a. cererea de chemare în judecată în 2 exemplare semnate olograf sau purtând semnătură electronică, în condiţiile legii.
b .înscrisurile doveditoare în 2 exemplare certificate pentru conformitate cu originalul"
Atat la pct. a) cat si b) nu inteleg daca instanta procedeaza legal solicitand totul in 2 exemplare tinand cont ca poate face oricate copii fizice/pe hartie doreste de pe fisierele PDF trimise de mine pe care oricum eu le voi achita la final (nu ma intereseaza cheltuielile de judecata) si cu ce ar ajuta-o daca as trimite 2 fisiere cu nume diferite (ex. plangere contraventionala nr. 1 si plangere .... nr. 2) dar cu acelasi continut tinand cont ca oricum vor folosi unul singur cand vor imprima copii fizice sau ca pot redirectiona catre NNNN destinatari un singur fisier.
Mentionez din nou ca eu am trimis toate documentele in format PDF cu semnatura electronica calificata, intr-un singur exemplar.
In cazul pct. b) nu inteleg daca instanta procedeaza legal solicitandu-mi sa mentionez de mana pe inscrisuri "conform cu originalul" si sa semnez de mana atat timp cat am trimis instantei acele inscrisuri semnate cu semnatura electronica calificata care certifica faptul ca eu le-am semnat/le confera autenticitate. Care mai este rolul semnaturii electronice calificate daca instanta trece peste Decizia ÎCCJ nr. 520/2019 din 7 martie 2019?
(daca am inteles gresit ca "certificate pentru conformitate cu originalul" inseamna sa scriu conform cu originalul si sa semnez, va rog sa ma corectati)
As aprecia daca cineva m-ar putea lamuri cum trebuie tratata solicitarea instantei ref. la:
- cererea documentelor (cerere chemare judecata si inscrisuri doveditoare) in 2 exemplare
- inscrisurile "certificate pentru conformitate cu originalul"
Multumesc
P.S. - nu imi este greu sa pun in practica ceea ce solicita instanta dar in acelasi timp vreau sa invat cat mai mult tinand cont ca am primit si achitat deja 3 amenzi aplicate abuziv fara a le contesta
P.P.S. - "Decizia ÎCCJ nr. 520/2019 din 7 martie 2019 - În urmă dezbaterilor, Instanță supremă a statuat că în situația în care o parte înțelege să transmită instanței cereri în format electronic “existenţa semnăturii scanate a semnatarului nu este suficientă”, semnătura electronică calificată “conectează identitatea electronică a semnatarului cu documentul digital, neputând fi copiată de pe un document digital pe altul, fapt ce conferă documentului autenticitate” și “oferă instanței o garanție a faptului că mesajul sau documentul digital este creat de către persoană care l-a semnat, iar conținutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii”."