Cum spunea un amic "sfertodoct.",,teoria sine praxis e marota sine axis".În cazul dvs diferența între teorie și realitate e ca de la cer la pământ.Puteti sa nu va conformati sa invocați decizia ICCJ ,sa riscați anularea cererii,sa pierdeți timp cu o cerere de reexaminare sau sa va conformati și sa depuneti actele semnate olograf ..Personal pt a evita astfel de situații depun prin posta cu confirmare semnate olograf,conform cu originalul înscrisurile pt a evita pierderi de timp ulterioare.Se pot face discuții interminabile pe subiect dar realitatea este aceasta e care o constatați și dvs..Succes.
Multumesc pentru sfaturi. In concluzie, ati mentionat exact alternativele la care ma gandeam. Deja ma informam ref. la cererea de reexaminare :)
Nu credeam ca instantele pot juca murdar mai ales ca atat in plangerea contraventionala cat si in mesajul email la care am anexat-o am mentionat mai mult decat suficient, ref. la comunicarea prin email si inclusiv decizia ICCJ ref. la semnatura electronica calificata, tocmai ca sa ma asigur ca nu vor exista probleme ulterioare. Se pare ca scartaie ceva dar sigur nu la mine.
Ref. la sfertodoct si expresia din latina, nu cred ca se aplica in situatia de fata.
Expresia chiar era folosita de un amic și a folositat spre exemplificare..După cum vedeți digitalizarea la fel ca în alte instituții este mai mult la nivel declarativ.
Din nefericire digitalizarea isi face cu greu drum si in sectorul privat.
Am o ultima intrebare pentru Dvs., daca sunteti amabil sa ma ghidati in continuare.
Pot raspunde persoanei care mi-a trimis mesajul de mai sus solicitandu-i temeiurile legale pentru care trebuie sa ma conformez sau adresez intrebarea catre adresa de email a judecatoriei unde am trimis initial plangerea contraventionala si inscrisurile? Adresele de email sunt diferite.
Eu am gasit deja temeiurile legale care se incalca :)
----
Conform Cod Procedura Civila, art. 148, alineat 2 inteleg ca am dreptul de a comunica cu instanta prin email.
Conform Legii nr. 445/2001 inteleg si ca pot trimite absolut toate documentele in format electronic si semnate cu semnatura electronica extinsa (bazata pe un certificat calificat si generata prin intermediul unui dispozitiv securizat).
Capitolul II Regimul juridic al înscrisurilor în formă electronică
Articolul 5
Înscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, atașat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice, este asimilat, în ceea ce privește condițiile și efectele sale, cu înscrisul sub semnătură privată.
Articolul 7
În cazurile în care, potrivit legii, forma scrisă este cerută ca o condiție de probă sau de validitate a unui act juridic, un înscris în formă electronică îndeplinește această cerință dacă i s-a încorporat, atașat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat și generată prin intermediul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii.
Conform deciziei ÎCCJ nr. 520/2019:
"....semnătura digitală conectează identitatea electronică a semnatarului cu documentul digital, neputând fi copiată de pe un document digital pe altul, fapt ce conferă documentului autenticitate (atestă faptul că documentul aparţine persoanei semnatare, iar autorul documentului nu îşi poate declina răspunderea pentru conţinutul documentului cu semnătură electronică valida)."
"Practic, semnătura electronică (digitală) validă oferă instanţei o garanţie a faptului că mesajul sau documentul digital este creat de către persoana care l-a semnat, iar conţinutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii acestuia."
Multumesc
Sfatul meu este sa invocați dvs textele legale de care faceți vorbire într-o cerere care nu se adresează unei persoane anume grefierului Popescu sau judecătorului Ionescu ci o trimiteți către judecatoria x,nr dosar z ,Domnule Președinte...Subsemnatul..date identificare ținând cont de dispozițiile legale prevazute în... consider ca am depus toate înscrisurile necesare,adresa primita în procedura regularizări fiind în contradicție cu legislația mai sus menționată..Trebuie sa va gândiți ca exista o șansă ca dosarul sa fie anulat iar cererea de reexaminare respinsa .Dacă sunteți ținut de un termen ați formulat o contestație ,,o noua acțiune o sa fie tardiv formulata,daca.aveti un proces normal divorț,pretenții atunci puteți sa introduceți acțiunea de câte ori vreți...