avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 734 soluții astăzi
Forum Activitate flaviuscondrea

Activitate flaviuscondrea

Buna seara! O intrebare: o societate comerciala poate imprumuta o alta societate comerciala? Cele 2 societati nu sunt afiliate, au obiect de activitate total diferite si nu exista nici un alt schimb de servicii intre cele 2 societati. Durata imprumutului este de 2 luni de zile. Multumesc!
Ar putea construi daca ar putea deduce. Stiam ca exista posibilitatea de a deduce cheltuielile de intretinere/renovare pentru un sediu social in proportie de 50%: www.avocatnet.ro/articol_662... .
Acum firma nu ar pute deduce TVA-ul in proportie de 50% daca ar renova apartamentul, cu acordul asociatului (evident)? Pe aceeasi logica ar fi si renovarea la acea casa, doar ca necesita demolare intai.
Deducere TVA - cheltuiala sediu social - speta mai complexa.

Context:
- firma cod caen 6201, plateste impozit pe venit de 3% si platitoare de TVA
- firma nu detine sediu fizic, nefiind strict necesar in acest domeniu
- firma are sediul social intr-un apartament detinut de partenerul de viata al asociatului unic (luat inainte de casatorie; exista contract de comodat)
- asociatul unic detine impreuna cu partenerul de viata un teren cu o casa batraneasca (cumparat in timpul casatoriei)

Speta: firma doreste sa schimbe sediul social de la apartament la terenul cu casa batraneasca (astfel incat sa ramana al persoanelor fizice si sa poata folosi ca sediu social prin alta forma, cum ar fi un contract de comodat). Totodata se doreste construirea unei noi case (prin demolarea celei vechi). In acest caz firma poate deduce TVA-ul din costurile de demolare/constructie? Daca da, in ce procent? Motivul schimbarii sediului social este ca apartamentul va fi dat in chirie si plus ca nu e pe numele asociatului, ci al partenerului de viata al asociatului, iar noul sediu social ar fi pe numele asociatului unic.



Buna! Am o firma si am angajat o persoana acum 7 luni si recent am aflat (cand am iesit la o masa in oras cu el) ca are un handicap mediu (are si certificat pt asta). Intrebarea mea este: ce drepturi/beneficii fiscale are angajatul respectiv angajatorul tinand cont ca abia acum am aflat de acest handicap? Daca sunt astfel de beneficii fiscale, ar mai putea beneficia compania sau angajatul, tinand cont ca nu s-a stiut de acest handicap la angajare? Mentionez ca handicapul nu influenteaza cu aproape nimic capacitatea de munca a angajatului. Multumesc!