Ca urmare a modificarilor aduse Legii 188, functionarul public isi poate continua activitatea pentru o perioada de max. 3 ani, dupa indeplinirea conditiilor de vechime si varsta pentru pensionare, cu acordul conducatorul institutiei. In acest caz trebuie sa renunte la pensie sau va cumula pensia cu salariul?
Coeficientul aprobat de consiliul local pentru functia pe care o detine sotia d-voastra, similar cu cel al altor angajati pe aceeasi functie si grad profesional. Acesta ar trebui, in mod normal, sa se regaseasca publicat pe site-ul si la sediul institutiei, asa cum prevede L.153/2017.
Legea 227 / 2015 Scutiri
Art. 469. - (1) Nu se datorează impozitul pe mijloacele de transport pentru:
b) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat, cele pentru transportul persoanelor cu handicap sau invaliditate, aflate în proprietatea sau coproprietatea reprezentanţilor legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat şi ai minorilor încadraţi în gradul I de invaliditate, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;
(5) Scutirile prevăzute la alin. (1) lit. a) - c) se acordă integral pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului, aflat în proprietatea persoanelor menţionate la aceste litere, deţinute în comun cu soţul sau soţia. În situaţia în care o cotă - parte din dreptul de proprietate asupra mijlocului de transport aparţine unor terţi, scutirea nu se acordă pentru cota - parte deţinută de aceşti terţi.
Legea 188/1999 "Funcţia publică reprezintă ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor, stabilite în temeiul legii, în scopul realizării prerogativelor de putere publică de către administraţia publică centrală, administraţia publică locală şi autorităţile administrative autonome" . Atributiile cuprinse in fisa postului pe care il ocupati - compartiment investitii, achizitii publice, sunt de regula in fisa unei functii publice. Ar trebui sa solicitati la ANFP transformarea functiei contractuale in functie publica, se modifica organigrama si d-voastra veti fi numit in respectiva functie. Se poate, daca se doreste si de conducere, bineinteles! Infiintarea unei functii noi nu va avantajeaza, ar trebui sa o ocupati prin concurs, nu se poate transfer de pe o functie contractuala pe una publica.
Legea 153/2017, Art. 15. - Personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia, beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 10%. Deci, pentru CFP nu se mai acorda spor, ci persoana are salariu de baza majorat.
Ca sa beneficiati de salariul pentru functia de secretar, trebuie sa solicitati de la ANFP aviz pentru ocuparea temporara a acestui post, asta daca indepliniti conditiile de vechime si studii (2 ani in specialitatea functiei si master in domeniu). La noi postul de secretar a fost vacant aproape 3 ani, au indeplinit atributiile aferente, pe rand, 3 oameni si nimeni nu a beneficiat de salariul de secretar. Cumul de functii nu exista la functionarii publici (cumul de atributii, cat se poate de multe..)
Administratorul public , functia infiintata conf.legii Ad-tiei publice si care nu se regaseste in nici o anexa a legii salarizarii, este functie contractuala de conducere sau de executie? In contractul de munca nu este specificat. Am vazut organigrame diferite, unde aceasta functie era prinsa ba la conducere, ba la executie. Problema este cu stabilirea salariului, care trebuie sa fie mai mare sau egal cu al secretarului, care are inclusa gradatia de vechime, si mai mic decat indemn. vicelui. La administrator, daca e de executie- cum e in organigrama noastra, se mai acorda gradatie de vechime? Daca da, atunci salariul de baza trebuie sa fie mai mic decat al secretarului, pt. ca venitul salarial sa fie intre cele doua limite?
Conform noii legi, in salariul de baza se includ doar gradatia de vechime si cresterea cu 10% pentru CFP. Acestea nu mai sunt sporuri. La categoria "sporuri" nu se regaseste cel pentru AEP. Coeficientii si salariul de baza se stabilesc de CL pe functii, si nu pe oameni (asta o face primarul prin dispozitie). Cum pot doi oameni, cu aceeasi functie si vechime, sa aiba salarii diferite doar pentru ca unul are atributii AEP si celalalt nu? Pe ce baza legala?
Se pare ca nici cei de la AEP -ul central nu stiu, insa au solicitat punct de vedere la executiv, si dupa ce vor primi un raspuns oficial il vor transmite tuturor, cel putin asa au spus.
Conf. art.104 di Legea 1/2011, finantarea de baza a invatamantului , care se asigura din sume defalcate din TVA, cuprinde la pct.d) cheltuieli cu bunuri si servicii. In formularul de buget, atat titlul 20 (care are mai multe articole) , cat si art.20.01 se numesc la fel, Bunuri si servicii. Cum se face prevederea bugetara corecta, cu suma primita din TVA, trebuie sa fie egala cu 20.01 ( minus transport ) plus perfectionari? Intrebarea are legatura cu art.20.02- reparatii curente, fac parte din finantarea de baza sau cea complementara?
Va multumesc.