Nelamuririle ramase sunt daca am nevoie de casa de marcat, sau pot emite facturi si chitante, si daca pentru aceasta activitate ar fi ok codul CAEN 4791 - Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet ? Pentru acest cod este norma fixa sau reala de venit?
Am incercat sa aflu raspunsurile de la Registrul Comertului insa doamna mi-a trantit un dosar si mi-a zis sa caut acolo CAEN-ul, si dupa ce il gasesc sa depun actele, ca daca nu e ceva ok, acesta va fi respins.
Evident as vrea sa aflu toate detaliile inainte de a incepe asa ceva...
In contract ar trebui (si cu siguranta aveti) toate detaliile din buletinul chiriasului, implicit si adresa - deci mai aveti o alternativa in a-i gasi, chiar daca si-au schimbat numerele de telefon. Poate parea extrem, e doar o parere. Procedurile legale nu le cunosc...
Multa bafta!
Momentan detin PFA pentru prestari servicii web si prelucrare date. Doresc sa pornesc o mica afacere online, si anume comenzi/livrari flori. Mai exact, intermedieri comenzi/livrari flori. Practic as vrea sa preiau comanda + banii de la client, contactez o florarie pentru a se ocupa de livrare, platesc comanda florariei respective si pastrez comisionul.
Nelamuririle mele sunt:
1. Pot face acest lucru ca si PFA sau e nevoie de un alt statut juridic?
2. Daca e posibil acest lucru ca PFA, pot sa imi adaug un cod CAEN sau trebuie sa infiintez alta PFA ( - pot detine mai multe PFA-uri?) ?
3. La infiintarea PFA-ului existent a trebuit sa imi dovedesc cunostintele IT - e necesar acest lucru si in acest caz? Daca da, ce anume ar dovedi ca am aptitudinile necesare?
4. E nevoie de casa de marcat pentru aceasta activitate sau pot emite online facturi/chitante pentru comenzi, respectiv livrari?
Din cate imi amintesc eu de cand am infiintat PFA-ul, contractul de comodat trebuie facut inainte, in el specificandu-se ca imobilul va fi folosit ca sediu pentru PFA. Contractul de comodat este unul din actele necesare pentru infiintare, deci se face inainte.
Trebuie sa completez o declaratie/adresa semnata si stampilata din care sa reiasa ca sunt administratorul companiei.Imi poate spune cineva unde exista un astfel de model?
Am inteles. O ultima intrebare pentru a fi 100% lamurita -
Deci la inceputul anului urmator voi completa declaratia 220 pentru venitul estimat pentru 2011, si tot atunci trebuie sa completez o declaratie de venit, 200, prin care declar venitul exact realizat in 2010? Trebuie sa predau/prezint facturile si chitantele sau acestea sunt pastrate doar pentru a avea eu o evidenta?
Iar pentru diferenta care va rezulta voi plati la momentul respectiv sau se va adauga trimestrial la impozitul pe care il voi plati in 2011?
Da, exact. Iar acum s-a ivit in plus acest contract. Pot renunta la colaborarea actuala, si sa ma rezum doar la cea bazata pe acest nou contract care urmeaza sa fie semnat. Insa oricum venitul va fi mult mai mare decat cel declarat ca estimat la inceputul anului pentru 2010.